50°17'11" N, 19°6'37" E
Godziny otwarcia i informacje praktyczne
  • poniedziałek: Czynne całą dobę
  • niedziela: Czynne całą dobę

1. Czerowny Szlak Rowerowy Dawnego Pogranicza
Trasa:
Sosnowiec Modrzejów - Ośrodek Rybaczówka - Sosnowiec Centrum wzdłuż rz. Brynica - Stary Sosnowiec (Ośrodek rekreacyjno-wypoczynkowy „Stawiki”) - Sosnowiec Gilowice „Park Tysiąclecia”.

Szlak oznaczony kolorem czerwonym, biegnący wzdłuż dawnej granicy, dlatego nazwano go szlakiem Dawnego Pogranicza. Szlak prowadzi z Sosnowca dzielnicy Modrzejów „Trójkąt Trzech Cesarzy” do Sosnowiec Milowice „Park Tysiąclecia”. Większa część trasy wiedzie terenami zielonymi. Długość trasy wynosi 10,7 km.

Szlaki rowerowe w Sosnowcu

Opis trasy: szlak początek/koniec rozpoczyna się z miejsca znanego jako „Trójkąt Trzech Cesarzy” – w tym miejscu u zbiegu rzek Białej i Czarnej Przemszy, zbiegały się granice trzech zaborców Polski (Prus, Rosji i Austrio-Węgier). Jeszcze ok.90 lat temu Trójkąt Trzech Cesarzy był jedną z największych atrakcji turystycznych na Śląsku i jednym z ważniejszych punktów w tej części Europy. Szlak prowadzi przez tereny zielone. Przejeżdżamy obok zabytkowego cmentarza żydowskiego „Kirkut w Modrzejowie”. Następnie kierujemy się w kierunku S-c Niwka do Ośrodka rekreacyjnego „Rybaczówka” położonego nad stawami w lesie. Szlak dalej prowadzi leśnymi ścieżkami, a następnie drogą polna równolegle do ul. Mikołajczyka. Przejeżdżamy mostkiem przez rz. Przemsza i docieramy do ul. Radocha, następnie ul. Ostrogórską za wiaduktem skręcamy w lewo. Szlak prowadzi nas wałem, wzdłuż rzeki Brynica. Mijamy Zalew „Stawiki”, stadion Ludowy „Zagłębia Sosnowiec” później dalej wzdłuż rzeki, kładką nad drogą szybkiego ruchu docieramy do parku Tysiąclecia w Sosnowcu Milowice.

2. Zielony Szlak Rowerowy Czarnego Morza
Trasa:
Sosnowiec Kazimierz (park Kuronia dawniej Leśna) - Sosnowiec Porąbka - Sosnowiec kier. Osiedle Juliusz -Sosnowiec Dańdówka wzdłuż torów kolejowych - Sosnowiec Niwka - Sosnowiec Modrzejów „Trójkąt Trzech Cesarzy”.

Szlaki rowerowe w Sosnowcu

Szlak oznaczony kolorem zielonym, biegnący przez historyczną przysiółkę Porąbki zwaną Czarnym Morzem czyli dawnej osada otoczona bagnami. Szlak ten łączy dwa szlaki : szlak Lasu Zagórskiego i szlak Dawnego Pogranicza. Trasa prowadzi w większości bocznymi asfaltowymi ulicami Sosnowca , ale również przez odcinek drogi polnej. Długość trasy wynosi 15 km.

Opis trasy: początek/koniec szlaku rozpoczyna się w Parku im. Kuronia znajdującego się w jednej z dzielnic Sosnowca – Kazimierz Górniczy. Park dawniej nazywany był „Park Leśna”. Park ten to doskonałe miejsce na wypoczynek, spacer. W parku znajduje się mini ZOO. Trasa szlaku biegnie ul. Fredrego, Broniewskiego oraz Reja obok kościoła pw. MB Częstochowskiej dalej ul. Wiejską przez dzielnicę S-c Porąbka a następnie ul. Łukaszewicza,. Przejeżdżając przez skrzyżowanie z ul. Wileńską skręcamy w lewo, i jedziemy polną drogą wzdłuż rz. Bobrek, a następnie obok torów kolejowych. Przejeżdżamy pod wiaduktem, szlak skręca w lewo w ul. Okulickiego a następnie jedziemy ul. Bronową, Kopalnianą skręcamy w lewo w ul. Szybową. Docieramy do Sosnowiec Bór kierujemy się do S-c Modrzejów wzdłuż rz. Biała Przemsza. Szlak za trasa S1 prowadzić będzie wałem wzdłuż rzeki. Docieramy do miejsca zwanego „Trójkątem Trzech Cesarzy” jak i również do miejsca gdzie początek i koniec ma szlak rowerowy dawnego pogranicza oznaczony na czerwono.

3. Niebieski Szlak Rowerowy Lasu Zagórskiego
Trasa:
Sosnowiec Zagórze ul Braci Mieroszewskich obok hali widowiskowej „DorJan” - Las Zagórski - Sosnowiec os. Czarne Morze - Sosnowiec Kazimierz Park im J. Kuronia.

Jeden z trzech obecnie dostępnych szlaków rowerowych na terenie Sosnowca. Szlak oznaczono kolorem niebieskim. Szlak prowadzi w większości przez las Zagórski dawniej Puszcza Pakosznica jest to niezwykle malowniczy zakątek Sosnowca. Długość trasy wynosi 5,3 km.

Opis trasy: szlak początek i koniec ma w miejscu obok hali widowiskowej „DorJan” przy ul. Braci Mieroszewskich w Sosnowcu Zagórze. Szlak większości prowadzi przez malowniczy las, polnymi drogami. Oznakowania szlaku prowadza nas początek ul. Modrzewiową, następnie obok garaży gdzie wjeżdżamy w las Zagórski. Na trzeciej przecince skręcamy w prawo, jedziemy do końca a następnie w lewo i za moment w prawo. Po przejechani przez Rów Mortimerowski skręcamy w lewo pod wiadukt trasy S1 a za wiaduktem szlak skręca w lewo i na pierwszym odbici w prawo skręcamy w tę polną drogę. Docieramy do os. Czarne Morze jedziemy ul. Nową. Gdyby ktoś się pogubił śmiało może jechac tą ulicą do końca a następnie ul. Fredy również dojedzie do Parku im. Jacka Kuronia w Sosnowcu Kazimierz.

Sosnowiec noclegi

Sosnowiec to zdecydowanie interesujące miejsce, do którego warto się wybrać. Klikając w ten link wyszukasz noclegi w tym miejscu. Możesz również skorzystać z wyszukiwarki noclegów znajdującej się poniżej.
Zamawiając nocleg za naszym pośrednictwem wspierasz nasz portal, za co z góry dziękujemy!

Booking.com
Roman Świątkowski Krajtroter 70913 kilometrów

Anna Piernikarczyk to absolwentka Geografii na Uniwersytecie Śląskim. Autorka przewodników turystycznych Polska rodzinna (wyd. Pascal) oraz Jura. Od Częstochowy do Krakowa (wyd. Compass). Fotograf i łazik z natury. Zakochana w polskich krajobrazach i atrakcjach.

Wasze opinie

Nie znalazłem żadnych opinii. Kliknij tutaj, by dodać pierwszą