Turystyczne Mistrzostwa Blogerów
Moi mili! Bierzemy udział w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów!
16 blogów podróżniczych reprezentuje swoje województwo w Polsce. My pokażemy piękno województwa śląskiego!

Chcesz nam pomóc? Wchodź na naszego bloga i śledź nasze kanały społecznościowe: Facebook, Instagram i Youtube.
Lajkuj, komentuj i udostępniaj!
Zapraszamy Cię na tą piękną przygodę! Z góry dziękujemy!

Szlaki rowerowe w Sosnowcu

(4.7 głosów: 6)
Mapa Przewodnik Pdf Noclegi

1. Czerowny Szlak Rowerowy Dawnego Pogranicza
Trasa:
Sosnowiec Modrzejów - Ośrodek Rybaczówka - Sosnowiec Centrum wzdłuż rz. Brynica - Stary Sosnowiec (Ośrodek rekreacyjno-wypoczynkowy „Stawiki&rdquo😉 - Sosnowiec Gilowice „Park Tysiąclecia”.

Szlak oznaczony kolorem czerwonym, biegnący wzdłuż dawnej granicy, dlatego nazwano go szlakiem Dawnego Pogranicza. Szlak prowadzi z Sosnowca dzielnicy Modrzejów „Trójkąt Trzech Cesarzy” do Sosnowiec Milowice „Park Tysiąclecia”. Większa część trasy wiedzie terenami zielonymi. Długość trasy wynosi 10,7 km.

Szlaki rowerowe w Sosnowcu, Roman Świątkowski

Opis trasy: szlak początek/koniec rozpoczyna się z miejsca znanego jako „Trójkąt Trzech Cesarzy” – w tym miejscu u zbiegu rzek Białej i Czarnej Przemszy, zbiegały się granice trzech zaborców Polski (Prus, Rosji i Austrio-Węgier). Jeszcze ok.90 lat temu Trójkąt Trzech Cesarzy był jedną z największych atrakcji turystycznych na Śląsku i jednym z ważniejszych punktów w tej części Europy. Szlak prowadzi przez tereny zielone. Przejeżdżamy obok zabytkowego cmentarza żydowskiego „Kirkut w Modrzejowie”. Następnie kierujemy się w kierunku S-c Niwka do Ośrodka rekreacyjnego „Rybaczówka” położonego nad stawami w lesie. Szlak dalej prowadzi leśnymi ścieżkami, a następnie drogą polna równolegle do ul. Mikołajczyka. Przejeżdżamy mostkiem przez rz. Przemsza i docieramy do ul. Radocha, następnie ul. Ostrogórską za wiaduktem skręcamy w lewo. Szlak prowadzi nas wałem, wzdłuż rzeki Brynica. Mijamy Zalew „Stawiki”, stadion Ludowy „Zagłębia Sosnowiec” później dalej wzdłuż rzeki, kładką nad drogą szybkiego ruchu docieramy do parku Tysiąclecia w Sosnowcu Milowice.

2. Zielony Szlak Rowerowy Czarnego Morza
Trasa:
Sosnowiec Kazimierz (park Kuronia dawniej Leśna) - Sosnowiec Porąbka - Sosnowiec kier. Osiedle Juliusz -Sosnowiec Dańdówka wzdłuż torów kolejowych - Sosnowiec Niwka - Sosnowiec Modrzejów „Trójkąt Trzech Cesarzy”.

Szlaki rowerowe w Sosnowcu, Roman Świątkowski

Szlak oznaczony kolorem zielonym, biegnący przez historyczną przysiółkę Porąbki zwaną Czarnym Morzem czyli dawnej osada otoczona bagnami. Szlak ten łączy dwa szlaki : szlak Lasu Zagórskiego i szlak Dawnego Pogranicza. Trasa prowadzi w większości bocznymi asfaltowymi ulicami Sosnowca , ale również przez odcinek drogi polnej. Długość trasy wynosi 15 km.

Opis trasy: początek/koniec szlaku rozpoczyna się w Parku im. Kuronia znajdującego się w jednej z dzielnic Sosnowca – Kazimierz Górniczy. Park dawniej nazywany był „Park Leśna”. Park ten to doskonałe miejsce na wypoczynek, spacer. W parku znajduje się mini ZOO. Trasa szlaku biegnie ul. Fredrego, Broniewskiego oraz Reja obok kościoła pw. MB Częstochowskiej dalej ul. Wiejską przez dzielnicę S-c Porąbka a następnie ul. Łukaszewicza,. Przejeżdżając przez skrzyżowanie z ul. Wileńską skręcamy w lewo, i jedziemy polną drogą wzdłuż rz. Bobrek, a następnie obok torów kolejowych. Przejeżdżamy pod wiaduktem, szlak skręca w lewo w ul. Okulickiego a następnie jedziemy ul. Bronową, Kopalnianą skręcamy w lewo w ul. Szybową. Docieramy do Sosnowiec Bór kierujemy się do S-c Modrzejów wzdłuż rz. Biała Przemsza. Szlak za trasa S1 prowadzić będzie wałem wzdłuż rzeki. Docieramy do miejsca zwanego „Trójkątem Trzech Cesarzy” jak i również do miejsca gdzie początek i koniec ma szlak rowerowy dawnego pogranicza oznaczony na czerwono.

3. Niebieski Szlak Rowerowy Lasu Zagórskiego
Trasa:
Sosnowiec Zagórze ul Braci Mieroszewskich obok hali widowiskowej „DorJan” - Las Zagórski - Sosnowiec os. Czarne Morze - Sosnowiec Kazimierz Park im J. Kuronia.

Jeden z trzech obecnie dostępnych szlaków rowerowych na terenie Sosnowca. Szlak oznaczono kolorem niebieskim. Szlak prowadzi w większości przez las Zagórski dawniej Puszcza Pakosznica jest to niezwykle malowniczy zakątek Sosnowca. Długość trasy wynosi 5,3 km.

Opis trasy: szlak początek i koniec ma w miejscu obok hali widowiskowej „DorJan” przy ul. Braci Mieroszewskich w Sosnowcu Zagórze. Szlak większości prowadzi przez malowniczy las, polnymi drogami. Oznakowania szlaku prowadza nas początek ul. Modrzewiową, następnie obok garaży gdzie wjeżdżamy w las Zagórski. Na trzeciej przecince skręcamy w prawo, jedziemy do końca a następnie w lewo i za moment w prawo. Po przejechani przez Rów Mortimerowski skręcamy w lewo pod wiadukt trasy S1 a za wiaduktem szlak skręca w lewo i na pierwszym odbici w prawo skręcamy w tę polną drogę. Docieramy do os. Czarne Morze jedziemy ul. Nową. Gdyby ktoś się pogubił śmiało może jechac tą ulicą do końca a następnie ul. Fredy również dojedzie do Parku im. Jacka Kuronia w Sosnowcu Kazimierz.

Godziny otwarcia i informacje praktyczne

• poniedziałek: Czynne całą dobę
  • wtorek: Czynne całą dobę
  • środa: Czynne całą dobę
  • czwartek: Czynne całą dobę
  • piątek: Czynne całą dobę
  • sobota: Czynne całą dobę
  • niedziela: Czynne całą dobę

Szlaki rowerowe w Sosnowcu na mapie

Poniżej znajdziesz mapę Sosnowca wraz z zaznaczoną atrakcją. Zaznaczone są również inne atrakcje, które możesz zobaczyć w pobliżu. Im większa i ciemniejsza jest pinezka, tym ważniejsza to atrakcja. Po kliknięciu w pinezkę pojawi się nazwa i zdjęcie atrakcji wraz z linkiem do jej szczegółów.

Sosnowiec noclegi

Sosnowiec to zdecydowanie interesujące miejsce, do którego warto się wybrać. Klikając w ten link znajdziesz noclegi w tym miejscu. Możesz również skorzystać z wyszukiwarki noclegów znajdującej się poniżej.
Zamawiając nocleg za naszym pośrednictwem wspierasz nasz portal, za co z góry dziękujemy!

Booking.com
Sosnowiec
Szlaki turystyczne
Normalna
szlaki trasy rowerowe
50°17'11N, 19°6'37E

Cześć! Nazywam się Anna Piernikarczyk. Od 2005 roku z rodziną łazikujemy i poznajemy naszą piękną Polskę. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę. Dziś to już coś więcej, niż tylko pasja, naszą misją jest obalać mit "Cudze chwalicie, swego nie znacie"!

Zostaw swój email, a będziesz otrzymywać informacje o ciekawych miejscach w Polsce.

Nikomu nie dajemy Twojego maila! Zapisując się do newslettera oświadczasz, że zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania maili z naszego portalu i z postanowieniami regulaminu i polityką prywatności
Tutaj możesz założyć pełne konto w naszym portalu, do czego Cię serdecznie zachęcamy!

Wasze opinie

Nie znalazłem żadnych opinii. Kliknij tutaj, by dodać pierwszą
Zwiedzaj z nami dalej i sprawdź inne ciekawe atrakcje
Ostatnie zmiany atrakcji:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi.
W sezonie notujemy 80 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, na Instagramie 3 600 obserwujących, a nasz kanał YouTube subskrybowało ponad 1 000 osób.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!