Paryż i Wersal - francuskie serce Europy

Paryż polecam każdemu, bo to piękne miasto. A cała Francja to bardzo piękny kraj. Już dawno nam się marzyła taka wycieczka zorganizowana - Paryż i zamki nad Loarą, które opisałam osobno w innej relacji.

Hotel Inwalidów

Najpiękniejsze atrakcje Paryża

Paryż można zwiedzać i zwiedzać. To moja druga wizyta w tym mieście. Tym razem mieliśmy tylko 2 dni. Zobaczyliśmy jednak to, co najważniejsze: wieżę Eiffla, Luwr z wnętrzami, katedrę Notre Dame, w której wnętrze jest fantastycznie podświetlone, Panteon z grobem Marii Curie Skłodowskiej, Hotel Inwalidów z grobem Napoleona, Grand Palace i Petit Palace.

A ponadto Plac Zgody leżący na głównej osi Paryża ze slynnymi Champs-Elysees i Łuk Tryumfalny. Zachwycił nas wieczorny rejs Sekwaną, kiedy zobaczyliśmy podświetloną wieżę Eiffla i tu ciekawostka. Od kilku lat o pełnej godzinie wieża rozbrzmiewa milionem migających światełek, co nazwano z czasem "Japończycy na Wieży" 🙂 Bardzo trafnie, bo Japończyków jest tutaj ogrom. Wszędzie robią zdjęcia, selfie, skaczą i po prostu idealnie pasują do tego widoku!

Bazylika Sacre Coeur

Tym razem nie odwiedziliśmy niestety zabytku, który za pierwszym razem zrobił na mnie największe wrażenie. To Bazylika Sacre Coeur, położona na szczycie wzgórza Montmartre. To właśnie nie tylko sam zabytek stanowi o atrakcyjności tego miejsca, ale również jego najbliższa okolica, umiłowana przez artystów. Klimat tego miejsca jest niesamowity!

Wersal

Byliśmy też w Wersalu, niestety padało, więc tylko na szybko obejrzeliśmy cudowne ogrody! Wspaniałe po prostu. Za to na dłużej skupiliśmy się na wnętrzach, gdzie Ludwik i Maria Antonina kiedyś rządzili. Po powrocie obejrzeliśmy od razu film "Maria Antonina", kręcony właśnie w tych wnętrzach. W pokojach, które rozpoznawaliśmy. Bardzo fajna sprawa.

Często robimy tak po podróży, podobnie było z Wenecją, kiedy zobaczyliśmy kilka filmów nakręconych właśnie w tym mieście, zachwycając się tym, co widzieliśmy na własne oczy!

A zwiedzając Wersal, na myśl przyszedł nam od razu nasz Wilanów, który też zdecydowanie polecam Ci zwiedzić!

Wersal
pokój Marii Antoniny

Noclegi w Paryżu

Tutaj znajdziesz duży wybór noclegów. Zamawiając nocleg na Booking.com za naszym pośrednictwem wspierasz nasz portal, za co z góry dziękujemy!
Booking.com
Tak kiedyś wyglądał Luwr
(5 głosów: 1)
Twoja ocena jest dla nas ważna

Zostaw swój email, a będziesz od nas otrzymywać inspiracje na podróże!

Nikomu nie dajemy Twojego maila! Zapisując się do newslettera oświadczasz, że zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania maili z naszego bloga i z postanowieniami regulaminu i polityką prywatności
Tutaj możesz założyć pełne konto na naszym blogu, do czego Cię serdecznie zachęcamy!

Wasze oceny i opinie

(5 głosów: 1)
Twoja ocena jest dla nas ważna
Nie znalazłem żadnych opinii. Kliknij tutaj, by dodać pierwszą