O nas

Rodzinna pasja

PolskieSzlaki.pl to rodzinny portal turystyczny, który od 2005 roku z maleńkiej strony hobbystycznej stał się jednym z najlepszych i najpełniejszych przewodników po Polsce! Główną osią są w nim opisy atrakcji turystycznych, miast i regionów, wszystkie opatrzone pięknymi zdjęciami.

Ale portal to nie blog tworzony przez jedną osobę, to miejsce żyje i przyciąga Krajtroterów z całej Polski. Mnóstwo tu fotorelacji Internautów, a niezwykle przyjazne Forum sprawia, że posty i przeżycia nie pozostają bez echa, tylko zbliżają turystów.

Cenne jest również to, że fotografie są w dużej mierze autorstwa redaktorki oraz Użytkowników portalu, nie ma tu miejsca na fotografię stockową, bo Polskie Szlaki tworzą ludzie z pasją!

Kiedy rozpoczynaliśmy przygodę z Polskimi Szlakami w 2005 roku, byliśmy młodziutkim małżeństwem. Było to piękne połączenie naszych pasji - tworzenia stron internetowych i zapędów podróżniczych

wspomina redaktorka Anna Piernikarczyk.

Śmialiśmy się z mężem, że to nasze pierwsze dziecko. Później na świecie pojawiły się nasze córki, które od urodzenia chłoną atmosferę i połykają bakcyla turystycznego. Teraz całą rodziną zwiedzamy Polskę, nie tylko podczas wakacji. Dołączył do nas nawet nasz młody labrador.

Nowinki technologiczne

Co ciekawe, portal ciągle jest wzbogacany, nie tylko o nowe treści, ale i możliwości oraz technologie. Polskie Szlaki są jak najbardziej społecznościowym serwisem, można tu poszerzać grono swoich znajomych, wysyłać do nich wiadomości prywatne, każdy jest też powiadamiany o nowych treściach.

Serwis ma swoje kanały w Social Media, jak Facebook, Instagram czy Youtube. Turyści mogą skorzystać bezpłatnie z aplikacji mobilnej, coraz chętniej wykorzystywanej przez młodych. To przeciwwaga dla tradycyjnych Polskich Szlaków, które skupiają nieco starszych Krajtroterów, a nawet seniorów.

Statystyki

Jeszcze słów kilka o statystykach portalu PolskieSzlaki.pl, które przedstawiają się imponująco. 1 Maja 2018 roku liczba Unikalnych Użytkowników na dzień sięgnęła 50 tys. W tym wysokim sezonie pomiędzy majem a sierpniem 2018 roku portal odnotował ponad 7 mln odsłon. W sezonie zimowym 2018/2019 liczba UU/dzień była bliska 15 tys.

Nasze projekty

Top atrakcje

Plebiscyt Top Atrakcje to autorski, coroczne projekt prowadzony przez portal Polskie Szlaki. Plebiscyt jest prowadzony nieprzerwanie od 2012 roku.

W plebiscycie, który odbywa się wiosna przed wakacjami, Krajtroterzy wybierają hity turystyczne na nadchodzący sezonturystyczny. Wydarzenie aktywuje turystów z zimowego odpoczynku i pobudza ich wyobraźnię, by nadchodzący letni sezon spędzić w naszym kraju.

Jurajskie Szlaki Jesienne

Jura Krakowsko Częstochowska to dla nas bardzo wyjątkowy region. Od niego tak na prawdę zaczęło się nasze wspólne podróżowanie, gdy jeszcze jako bardzo młodzi ludzie razem odwiedziliśmy zamek Ogrodzieniec. Dlatego postanowiliśmy przybliżyć naszym Odbiorcom ten obszar.

We wrześniu, październiku i listopadzie 2020 co tydzień byliśmy w innym miejscu tej przecudnej krainy. Z każdej tej wycieczki przeprowadzaliśmy relacje na naszym blogu i innych kanałach społecznościowych. Projekt powstał przy współudziale wielu organizacji, urzędów miast i gmin oraz prywatnych przedsiębiorców.

Występy w telewizji!

We wrześniu 2020 roku dwukrotnie gościliśmy w TVP3 Katowice, gdzie opowiadaliśmy o rodzinnym zwiedzaniu naszego pięknego kraju. Pierwszym programem był (S)Pokój na poddaszu, gdzie poprzez Skype opowiadaliśmy o naszej pasji. Następnie w studiu programu Dzikie Budziki przekonywaliśmy, że rodzinne zwiedzanie może być wspaniałym sposobem na życie.

National Geographic o nas!

W październiku 2016 roku zauważył nas National Geographic, który zamieścił w portalu wywiad z redaktorką Polskich Szlaków oraz jej "uroczą galerię zdjęć". Jesteśmy również zapraszani jako dziennikarze na wydarzenia turystyczne, np. na otwarcie Parku Nauki i Ewolucji w Krasiejowie czy do Szczebrzeszyna na wyjazd studyjny w ramach akcji promocyjnej "W Szczebrzeszynie chrząszcz..."

Polskie Radio Czwórka - wywiad do programu Hotspot

W październiku 2017 roku zostaliśmy zaproszeni do Polskiego Radia, gdzie udzieliliśmy wywiadu do programu Hotspot. Opowiadaliśmy o naszej pięknej Polsce, jak uwielbiamy ją zwiedzać i pokazywać innym. Skupiliśmy się wtedy na Kaszubach i Podlasiu, bo te wyjazdy mieliśmy akurat "na świeżo", ale nie zapomnieliśmy też o Jurze, która jest naszym szczególnym konikiem. Tam też wyjaśniliśmy znaczenie naszego autorskiego słowa - Krajtroter, które oznacza miłośników podróży po Polsce czyli tak naprawdę nas :)

Obecność w badaniu Gemius/PBI

Przynajmniej dwukrotnie nasz portal znalazł się w niezależnym badaniu Gemius/PBI aktywności internautów dla kategorii turystyka. Być może portal pojawił się więcej razy, ale niestety dostęp do wyników badania nie jest powszechny.

Pierwszy raz portal PolskieSzlaki.pl pojawił się w lipcu 2018 roku i z wynikiem 995 tys. użytkowników znalazł się na 11. miejscu, jako jedyny nie związany z noclegami i liniami lotniczymi - źródło.

Kolejny raz portal PolskieSzlaki.pl pojawił się w maju 2019. Tym raz nie posiadamy dokładnego wyniku - oscyluje on w okolicach 350 tys. użytkowników co dało nam 14. miejsce. Rownież i tym razem PolskieSzlaki.pl to jedyny portal nie będący wyszukiwarką noclegów lub lotów - źródło.

Wybrane patronaty medialne

• Coroczne Dni Karpia w Dolinie Baryczy
  • Cykl książek Groch i kapusta, aut. Elżbieta Dzikowska
  • Książka Polskie Instrumenty ludowe, aut. Aneta I. Oborny
  • Książka Nasz folklor ocalony, aut. Marek Borucki
  • Książka Jura. Od Częstochowy do Krakowa, aut. Anna Piernikarczyk
  • Ogólnopolski Festiwal Questingu na Ziemi Lubaczowskiej

Materiały do pobrania

Jeżeli chcesz możesz zamieścić link do naszego portalu - będzie nam bardzo miło. Tutaj znajdziesz nasze logo do pobrania (w formacie png, eps, svg) spakowane do zip.