Jurajskie Szlaki Jesienne

Jura Krakowsko Częstochowska to wspaniały, różnorodny region, który potrafi zaskakiwać przyrodą, kulturą, historią i architekturą. To jeden z naszych ulubionych regionów w Polsce, dlatego chcemy go promować jak najlepiej i najszerzej.

Dlatego na jesień 2020 przygotowaliśmy projekt Jurajskie Szlaki Jesienne, w ramach którego przez 10 tygodni zwiedzaliśmy kolejne obszary Wyżyny, podziwiając przeróżne atrakcje, zabytki i osobliwości przyrodnicze, korzystając z licznych dobrodziejstw Jury. W każdym tygodniu relacjonowaliśmy nasze podróże w mediach:

• PolskieSzlaki.pl (teksty i newsletter)
  • Profil na Facebooku (37.000 Obserwujących, dane na październik 2020)
  • Profil na Instagramie (2.700 Obserwujących, dane na październik 2020)
  • Kanał YouTube (240 Subskrypcji, dane na październik 2020)

Mimo różnych utrudnień związanych z koronawirusem udało nam się bardzo dobrze zrealizować nasze założenia i odbyliśmy w sumie 9 podróży po Jurze (w jednym tygodniu zatrzymała nas kwarantanna w domu, ale częściowo plan zrealizowaliśmy podczas innej wyprawy). Dodatkowo jako bonus dwa razy odwiedziliśmy w tym czasie Jurę w trakcie Juromanii, ale tych wypraw nie bierzemy pod uwagę we wszelkich zestawieniach i podliczeniach Projektu.

Zależało nam, żeby projekt był jak najbardziej zróżnicowany, aby mógł zainteresować jak najszersze grono Odbiorców i zachęcić ich do odwiedzenia Jury Krakowsko Częstochowskiej, nie tylko na weekendowe wycieczki, ale i letnie, wakacyjne wojaże. Pokazaliśmy zarówno piękną przyrodę, zabytki architektury, atrakcje przyjazne dzieciom czy zakątki ciekawe dla turystów na dwóch kółkach.

Projekt w liczbach

W pełni nam się to udało, a nawet efekty przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Bo oto podsumowanie liczbowe Projektu Jurajskie Szlaki Jesienne:

• Czas trwania projektu: 10 tygodni
  • Liczba podróży: 9
  • Liczba przebytych kilometrów: 1310 (samochodem: 1220 km, pieszo: 52 km, rowerem: 38 km)
  • Liczba zwiedzonych obiektów: 68
  • Zasięgi naszych publikacji w Mediach: 811 613 Odbiorców. To są zbiorcze zasięgi z wszystkich naszych mediów

Plan projektu

Poniżej przedstawiamy zrealizowany plan zwiedzanych miejsc w poszczególnych tygodniach, wraz z linkami do naszych relacji i filmów z tych podróży.

Jura rodzinnie - Alpakarnia w Poczesnej, Zalew Poraj i tor offroadowy w Biskupicach

7 września - 13 września

Właśnie rozpoczęliśmy nasz Projekt Jurajskie Szlaki Jesienne. Przez 10 najbliższych tygodni będziemy zabierać Was w różne rejony Jury, żeby pokazać, jak piękny i zróżnicowany jest to rejon, w którym każdy odnajdzie coś dla siebie!

Pierwsza podróż przyniosła rodzinne atrakcje - Alpakarnię w Poczesnej i malowniczy Zalew Poraj. Przeczytaj naszą relację i daj się uwieść pięknej Jurze Krakowsko-Częstochowskiej 🙂

Złoty Potok - śladami Zygmunta Krasińskiego

14 września - 20 września

Dzisiaj chcę Was zaprosić na drugą odsłonę naszego projektu Jurajskie Szlaki Jesienne. A w niej wspaniały Złoty Potok nazywany perłą północnej części Jury. Nic dziwnego, bo sam poeta Zygmunt Krasiński zakochał się w tym miejscu!

Podążaliśmy wczoraj jego śladami, a o naszych wrażeniach z tych wojaży przeczytasz w najnowszej relacji 🙂 Zapraszamy również do obejrzenia naszego filmu ze Złotego Potoku! Jak zawsze prosimy o łapki w górę i subskrypcje 🙂

Bonus - Juromania 2020

18 września - 20 września

W miniony weekend na Jurze miała miejsce Juromania 2020. Nie mogło nas tam zabraknąć, wszak Polskie Szlaki to Patron Medialny tego wspaniałego wydarzenia 🙂 Byliśmy w Bydlinie, na zamku Ogrodzieniec, w Żarkach i na zamku w Olsztynie!

Zobaczcie naszą ciekawą relację z tegorocznej Juromanii i już teraz zaplanujcie czas na kolejną edycję 🙂

Przeczytaj naszą pełną relację

Pętla rowerowa - Pilica, Smoleń, Ryczów

21 września - 27 września

Ale to trasa dla wytrwałych, my dostaliśmy wczoraj nieźle po tyłkach 🙂 W ramach Jurajskich Szlaków Jesiennych zrobiliśmy pętlę rowerową Pilica - Smoleń - Ryczów. 25 km drogi, z przewyższeniami około 600 metrów, z kilkoma podjazdami i jeszcze piaskami na trasie.

Łatwo nie było, ale wrażenia zapamiętamy na długo 🙂 Zobacz naszą relację i film z tej podróży. Jeśli nie chcesz, by jakiś nasz filmik Ci umknął, zasubskrybuj nasz kanał!

Wśród skał, nad i pod ziemią - Ojcowski Park Narodowy i Jaskinia Nietoperzowa

28 września - 4 października

Czasem wyruszamy w podróż z dziećmi, choć powinny być one w szkole. Wtedy świetnie przydają się nasze lekcje w terenie. Podczas wyprawy do Ojcowskiego Parku Narodowego nasze dziewczyny poznały historię Bł. Salomei, Łokietka i innych ważnych postaci dla tego regionu.

Jurajskie Szlaki Jesienne mają się bardzo dobrze, nasza czwarta podróż dobiegła końca i już mamy relację dla Was 🙂 Widoki zaczynają się prawdziwie jesienne, poznaj z nami Ojcowski Park Narodowy, jakiego nie znacie!

Atrakcyjne Żarki

5 października - 11 października

Jurajskie Szlaki Jesienne powiodły nas wczoraj do uroczego miasteczka, do Żarek. A że oferuje ono wspaniałe trasy rowerowe, to właśnie w taki sposób postanowiliśmy je przemierzać. Okazuje się, że to fantastyczny pomysł, bo wszędzie jest tutaj blisko, a trasy są bardzo przyjemne, nawet dla rodzin z dziećmi 🙂

Śladami jurajskich nekropolii

12 października - 18 października

A miało być tak pięknie... A jest jak jest, w szkole u dzieci pojawiła się korona i siedzimy na kwarantannie, więc nasze plany o kilku ciekawych cmentarzach i świątyniach w tym tygodniu nie zostały zrealizowane tak, jak chcieliśmy 😢

Mimo wszystko opowiem Wam o klimatycznym, żareckim kirkucie i zabytkowym cmentarzu w Bydlinie i kilku innych ciekawostkach, zapraszam na naszą relację 🙂

Piękne horyzonty Jury - Góra Zborów, Jaskinia Głęboka, zamki Mirów i Bobolice

19 października - 25 października

Jesień w pełnej krasie, cudne widoki i wspaniałe atrakcje - wybornie udał się w tym tygodniu nasz projekt Jurajskie Szlaki Jesienne 🙂 Zobacz naszą relację z tej pięknej podróży po skałkach i zamkach! Są też inne ciekawostki - jaskinia, kuesta oraz sędziwa Lipa Babka!

Czeka też już na Was film z tej wyprawy, zapraszam serdecznie i już teraz dziękuję za Wasze łapki w górę i subskrypcje 🙂

Ratujmy dziedzictwo - Zamek Tenczyn i Dolina Eliaszówki

26 października - 1 listopada

Nasze Jurajskie Szlaki Jesienne w tym tygodniu zaprowadziły nas rodzinnie do Małopolski, gdzie podziwialiśmy ratowany Zamek Tenczyn i malownicze ruiny pustelni w Czernej.

To wyjątkowe miejsca, które przypominają nam o tym, by szanować dziedzictwo. Zamek Tenczyn jest tego najlepszym przykładem, a czy i ruiny eremu w Dolinie Eliaszówki zostaną ocalone od zapomnienia? Zobacz naszą relację!

Przeczytaj naszą pełną relację

Srebrne Miasto na złotym jurajskim szlaku - Zamek Rabsztyn, Rezerwat Pazurek i Olkusz

2 listopada - 8 listopada

Cieszę się niezmiernie, że już 9. tydzień udaje nam się realizować projekt Jurajskie Szlaki Jesienne bez większych przeszkód, mimo trudnej sytuacji wokoło. Dzisiaj zapraszam Was do Srebrnego Miasta czyli Olkusza, ale i do jego pięknej, jurajskiej okolicy.

Odwiedziliśmy aż 9 obiektów, zobacz je w naszej relacji i filmowej opowieści, prosimy jak zawsze o łapki w górę 🙂

Brama Jury - Dolinki Krakowskie, Dolina Bolechowicka i Kluczwody

9 listopada - 15 listopada

Nasz ostatni, 10. już wypad jurajski tej jesieni to cudowna, rodzinna niedziela na szczycie Bramy Bolechowickiej, w głębi Doliny Bolechowickiej, ale także w klimatycznej i nieco mrocznej Dolinie Kluczwody.

Koniecznie zobacz naszą relację z tej podróży i filmową opowieść 🙂 Bardzo dziękujemy za towarzyszenie nam w projekcie Jurajskie Szlaki Jesienne 🙂

Top 5 Największe pozytywne zaskoczenia - podsumowanie projektu

Przez 10 tygodni trwania Projektu Jurajskie Szlaki Jesienne odbyliśmy 9 wspaniałych podróży na naszą ulubioną Jurę Krakowsko-Częstochowską. Tylko 9, bo w jednym tygodniu zatrzymała nas kwarantanna i aż 9 w tych trudnych czasach.

Dodatkowo odbyliśmy w tym czasie 2 podróże bonusowe na Jurę w trakcie Juromanii - Święta Szlaku Orlich Gniazd, ale ich nie bierzemy pod uwagę w tym zestawieniu.

Przeczytaj pełne zestawienie

Podziękowania

Chciałam podziękować Patronom Medialnym i Honorowym oraz przedstawicielom gmin, którzy aktywnie włączyli się w nasz projekt i pomogli nam w zaplanowaniu tras. Szczególne podziękowania i serdeczności niech odbiorą od nas Pani Kasia Kulińska-Pluta z Żarek, Pan Jacek Sypień z Olkusza i Pani Agnieszka Kuta-Janikowska z Janowa.

Podziękowania oczywiście kieruję też do naszych Sponsorów. Tych, którzy przyjęli nas serdecznie w swe progi, a przede wszystkim firmom:

• Jurajska - woda z głębi Jury, która towarzyszyła nam w każdej podróży
  • Sklep Tuttu.pl, to ich produkty marki Fjord Nansen otulały nas w chłodne, jurajskie dni
  • Sklep PasazFoto.pl, który przyczynił się do tego, że zrobiłam wiele świetnych zdjęć