Góra Żar, Marcin M

Międzybrodzie Bialskie - jezioro, góry i elektrownia

2015-06-02 - 2015-06-07
2016-07-07 21:47:31
Marcin M Krajtroter 5382 kilometrów

Świetne miejsce na wypoczynek, dla każdego coś miłego :-)

02.06.2015

Do Międzybrodzia Bialskiego przyjechaliśmy wprost z Wisły po drodze przejeżdżając przez Bielsko Białą. Nigdy w Międzybrodziu nie byliśmy, lecz chcieliśmy je poznać. Wyjeżdżając z Wisły pogoda Nas nie rozpieszczała - burza i wielkie opady deszczu, dojeżdżając do Międzybrodzia - niebo bezchmurne, słońce pięknie świeci. Żyć nie umierać :-) Międzybrodzie Bialskie to niewielka miejscowość turystyczna, lecz ma do zaoferowania całkiem sporo.. chcesz iść w góry? nie ma sprawy, chcesz spędzić czas nad jeziorem? proszę bardzo, chcesz zwiedzić ciekawe miejsce? prosta sprawa. Jedyny minus to ruch samochodowy przez tę miejscowość - jest ogromny, czy to osobówki, czy TIR-y czy autobusy czy motocykle. Czasem trudno przejść na drugą stronę chodnika, to szosa 948 łącząca Kobiernice i Żywiec.

wschód Księżyca

Po rozpakowaniu się, poszliśmy zwiedzać miejscowość : kilka sklepów, cukiernie, kilka barów, restauracji, markety, poczta, jednostka Straży Pożarnej, kościół, smażalnia ryb, kiosk i niewiele więcej innych punktów handlowych....i to chyba wszystko. Tuz przy jeziorze jest też ośrodek wczasowy, ze sporym basenem i zjeżdżalnią. Idziemy nad jezioro, przy którym są wypożyczalnie kajaków, rowerów wodnych (wypożyczenie od 15zł za godzinę). Sporym zaskoczeniem były tabuny mrówek kręcących się to w lewą, to prawą stronę, gdzie nie spojrzysz tam mrówka.

03.06.2015

widok z góry Żar

Czas na wycieczkę, dzisiaj jedziemy do Międzybrodzia Żywieckiego by zdobyć górę Żar. Pogoda dopisała, więc przyjemność z górskiej wędrówki będzie tym bardziej większa. Góra Żar nie jest wysoka, ale ma do zaoferowania piękne widoki, elektrownię (którą można zwiedzać), a także "pas startowy" dla szybowców. To tutaj znajduje się Szkoła Szybowcowa z której wywodzi się Pan Sebastian Kawa, który wraz z Krzysztofem Stramą, jako pierwsi ludzie na świecie przelecieli szybowcem nad Himalajami. Wyczyn niesamowity :-) Na szczyt góry Żar prowadzą (oprócz szlaków) asfaltowa droga, jak również można "podjechać" kolejką PKL (podobną do kolejek w Krynicy Górskiej) Wybraliśmy tę drugą opcję i po mniej niz 15min byliśmy na szczycie, z którego rozpościera się wspaniały widok na Beskidy. Oprócz widoków jest tu także elektrownia szczytowo-pompowa, którą można zwiedzać oraz zbiornik wodny tejże elektrowni. Tutaj rozdzieliliśmy się, Lidia zeszła czerwonym szlakiem do zapory w Porąbce, a ja udałem się równiez czerwonym szlakiem ale w przeciwną stronę do Przeł. Przysłop. Szlak jest prosty i łatwy lecz nie ma zbyt wielu punktów widokowych. Następnie skręciłem na niebieski szlak prowadzący na Jaworzynę i Kościelec i tym szlakiem dotarłem do zapory w miejscowości Tresna leżącej nad Jeziorem Żywieckim. Idę dalej tym szlakiem, doszedłem do Czernichowa i skręciłem w lewo by zdobyć Suchy Wierch. Niedaleko Suchego Wierchu jest Czupel, lecz nie wchodziłem na niego - zdobyłem go 2 lata wcześniej. Doszedłem do skrzyżowania szlaków niebieskiego i czerwonego i tym ostatnim spokojnie dotarłem do Międzybrodzia Bialskiego.

04.06.2015

szczyt góry Żar

Dzisiaj bedzie krótka wycieczka górska. Pogoda była idealna na wyprawę, bylo ciepło lecz słońce było schowane za chmurami. Wyruszyłem zielonym szlakiem z Międzybrodzia przez Nowy Świat na szczyt góry Gaik. Nie ma tutaj widoków, gdyż idąc lasem trudno coś dojrzeć :-) Droga (przez cały czas) jest prosta, łatwa i przyjemna, bez ciężkich podejść. Doszedłem do czerwonego szlaku i skręciłem w stronę Hrobaczej Łąki, a następnie w kierunku Bujakowskiego Gronia. Zejście ze szlaku nastąpiło niedaleko zapory w Porąbce, która oddziela Jezioro Międzybrodzkie od Jeziora Czanieckiego, a stamtąd piechotą po ruchliwej szosie do Międzybrodzia.

05.06.2015

Celem mojej dzisiejszej wycieczki jest Przeł. Kocierska. Dojechałem PKS-em do niedalekiej Porąbki i skierowałem się na zielony szlak. Tak jak w poprzednich wycieczkach podejścia są łatwe i nie wymagające większego wysiłku. Oczywiście wielu widoków tez nie ma, gdyż las.... :-0. Minąłem Przeł. Beskid Targanicki i po ok. godzinie dotarłem do kompleksu hotelowego Kocierz. Było to dla mnie miłe zaskoczenie, gdyż niespodziewałem się tutaj takiego obiektu. Krótki odpoczynek i dalej w drogę, Przeł. Kocierska tuż tuż :-) I tak rzeczywiście było, obok hotelu jest szosa łącząca Andrychów i Żywiec i cel wycieczki jest pod nosem. Miałem teraz do wyboru : albo wrócę tym samym szlakiem lub też dojdę szosą do Żywca. Wybrałem tę drugą opcję, wyszedłem na szosę i... jestem na Przeł. Kocierskiej :-) Idę w kierunku Żywca, szosa prowadzi cały czas w dół i całe szczęście, gdyż gdyby była pod górę, to byłoby kiepsko. Może uda się złapać jakąś okazję...nie, nie udało się. Na mapie jest zaznaczonych kilka przystanów PKS-u, ale niestety, żaden autobus nie jechał zarówno w jedną jak i drugą stronę. No cóż, czeka mnie dłuuuuugi spacer. Minęło sporo czasu gdy dotarłem do Oczkowa - to przedmieścia Żywca - i tak się świetnie złożyło, że niedaleko mnie był przystanek MPK, a autobus do Międzybrodzia miał być za 20min. Ufffff... Cieszę sie, że nie muszę iść piechotą :-) Minęło 20 min i nic... autobusu nie ma. Zacząłem się niepokoić, czyżby czekał mnie spacer do Międzybrodzia? Nie :-) Autobus troszkę się spóźnił i po ok. 10min jazdy byłem na miejscu. To była najdłuższa wycieczka tego wyjazdu, nogi troszkę bolały, ale... po to tu jestem i sam tego chciałem :-)

06.06.2015

Jezioro Żywieckie
góra Żar

Jedziemy do Żywca. Nie będzie to Nasza pierwsza wycieczka do tego miasta, w 2011r. byliśmy tutaj i zwiedzaliśmy Browar. Dzisiaj oprócz spaceru do Browaru, byliśmy w parku zamkowym. Pogoda dopisuje aż za nadto, jest gorąco, temperatura przekracza 30 stopni. Do miasta przyjechaliśmy autobusem MPK i wysiedliśmy na którymś przystanku w centrum. Idziemy do Browaru, jest upał, więc zimne piwo będzie w sam raz :-) Do Browaru mieliśmy dobre 3 km, a jako, że było bardzo gorąco to droga się dłużyła. Przeszliśmy kładkę nad Sołą (most był w remoncie) i po 30min spaceru znaleźliśmy się przed Browarem. Weszliśmy do piwiarni.. Chłód miejsca był baaaardzo przyjemny :-) Łyk piwa i od razu zrobiło się lepiej :-) Aż nie chciało się opuszczać tego miejsca, niestety czas Nas gonił i po 30min wyszliśmy na skwar. Było niemiłosiernie gorąco. Tym razem do centrum miasta podjechaliśmy busem i skierowaliśmy się do zamkowego parku. Park jest ładny, są oczka wodne z kaczkami, łabędziami, rybami, są romantyczne mostki, altanka. W taką pogodę jak dzisiaj, daje wytchnienie i upragniony chłód. Dzień chylił się ku końcowi, trzeba było wracać do Międzybrodzia. Jako, że na autobus musielibyśmy długo czekać, poszliśmy piechotą i doszliśmy na przedmieścia miasta i zatrzymaliśmy sie na przystanku autobusowym. Autobus miał być za 20min. lecz nie dojechaliśmy nim do Międzybrodzia. Na przystanku, obok Nas zatrzymał się samochód osobowy i kierowca spytał jak dojechać do Międzybrodzia Żywieckiego. Znaliśmy drogę, więc zabraliśmy się z Nim. Mamy szczęście :-). Podróż z Żywca szybko minęła, pożegnaliśmy się na peryferiach Międzybrodzia Bialskiego i ruszyliśmy piechotą, wzdłuż jeziora. Jeszcze ostatni spacer po Międzybrodziu, kąpiel i lulu - jutro wracamy do Łodzi

Międzybrodzie Bialskie to fajne miejsce na urlop, każdy znajdzie tu coś dla siebie, czy to miłośnicy wody czy gór. Do tego bliskość większych miast (Bielsko-Biała, Żywiec) oraz atrakcje sprawiają, że warto tu przyjechać i cieszyć się odpoczynkiem.

Międzybrodzie Bialskie
zapora w Porąbce Jezioro Międzybrodzkie zapora w Porąbce okolice Żywca okolice Browaru Żywiec Jezioro Międzybrodzkie
Marcin M Krajtroter 5382 kilometrów