Przesiadka w Krakowie

, Grzegorz Binkiewicz

Do Krakowa pojechaliśmy dosłownie na kilka godziny, gdyż zrobiliśmy sobie tam przesiadkę z Warszawy do Zakopanego. Mając za pierwszym razem około 6 godzin na zwiedzanie, a w drodze powrotnej około 3 godzin, uznać można iż jest to do zwiedzenia w 1 dzień. Co prawda oczywiście można dłużej i dokładniej i zobaczyć więcej, ale rynek, Wawel, smoka, okno papieża, sukiennice to spokojnie w te kilka godzin można zwiedzić.

Na początku pomyliliśmy trasy wychodząc z dworca PKP na PKS by pozostawić w przechowywani bagaż. Ostatnio jak byliśmy w Krakowie to dworzec PKS nie był aż tak rozbudowany i troszkę nas zmylił. Poszliśmy w zupełnie inną stronę ul. Lubicz po czym dopiero po chwili jak kogoś się zapytaliśmy nakierował nas na dobrą stronę ku Bramy Floriańskiej. Dalej skierowaliśmy nasze kroki pod Barbakan i pod pomnik bitwy pod Grunwaldem. Dalej przeszliśmy się na Rynek Główny by o 12 wysłuchać hymnu z wierzy z Bazyliki Mariackiej, po czym przeszliśmy się sukiennicami popatrzyliśmy na pomnik Mickiewicza i poszliśmy coś zjeść. Był to okres po wypadkach z dorożkami więc podczas pierwszego naszego pobytu nie było żadnej dorożki. Dopiero podczas powrotu z Zakopanego pojawiły się dorożki z obowiązkiem by powoziły 2 osoby pojazd zaprzężony w koniki. Dalej wybraliśmy się na Wzgórze Wawelskie by przejść się obok Zamku Królewskiego, popatrzeć w spokoju na Wisłę i żeglugę po tej rzece a następnie zejść by strzelić sobie pamiątkową fotkę przy smoku. Dalej poszliśmy w stronę PKS-a by łapać busa do Zakopanego.

, Grzegorz Binkiewicz

Za drugim razem, posiedzieliśmy tylko na rynku patrząc na latające gołębie, jeżdżące dorożki i poszliśmy na coś co niestety w Warszawie nie jest popularne … a szkoda … poszliśmy na dużą zapiekankę prosto z pieca, powiedział mi o tym kolega który kiedyś długo mieszkał w Krakowie no i powiem, że specjalnie chciałem tego spróbować, i nie żałuje 🙂 i pewnie nikt by nie żałował takiej dużej zapiekanki. Brzuszek momentalnie się napełnił 🙂

Ogólnie sporo da się tam zobaczyć, i na pewno nie były to ostatnie wizyty w Krakowie, bo sporo jest jeszcze do zobaczenia, co prawda siedzieliśmy chwilkę jeszcze przy oknie papieskim, przy kilku kościołach, teatrze, ale naprawdę jest o wiele wiele więcej do zobaczenia. Szczególnie inne miejsca niż tylko rynek, jak np. kopiec Kościuszki, mosty (za dnia i też w nocy), przejść się bulwarem nadwiślanym, zobaczyć zakon sióstr nad Wisłą, stadiony piłkarskie, komisariat policji rzecznej (niedaleko salezjańskiego seminarium duchownego). No ale to wszystko przed nami 🙂 więc jak odwiedzimy te miejsca to możecie się spodziewac jakiejś nowej relacji albo uzupełnienia tej 🙂