W Kołobrzegu nie tylko przy brzegu

, Joanna

Na pierwszą „prawdziwą” wycieczkę podczas tego urlopu wybraliśmy się do Kołobrzegu. Dużo dobrego o tym mieście czytałam na Polskich Szlakach, więc nie mogliśmy go pominąć.

Pierwsze kroki skierowaliśmy do Skansenu Morskiego. Są tu do zwiedzenia dwa okręty – muzeum: ORP „Fala” i ORP „Władysławowo”. Weszliśmy na pokład, pod pokład, do maszynowni, pozaglądaliśmy w różne zakamarki. Widzieliśmy też elementy ORP Burza oraz liczne eksponaty związane z tematyką wojenną na morzu np. morskie miny i armaty.

Kołobrzeg, Skansen Morski, Joanna

Następnie pospacerowaliśmy do Muzeum Oręża Polskiego. Planowałam, że to będzie na koniec dnia, może, jeśli wystarczy czasu, ale… Okazało się, że zakup biletów od razu do Skansenu Morskiego i do Muzeum Oręża Polskiego wyjdzie trochę taniej. W dodatku mój nastolatek, coraz bardziej zbuntowany przeciwko zwiedzaniu z nami, lubi tematykę militarną.

Muzeum ciekawie przedstawia dzieje polskiego oręża. Część ekspozycji znajduje się w budynku, a część na podwórku. Mogliśmy zobaczyć jak zmieniało się uzbrojenie i umundurowanie obrońców Polski w kolejnych bitwach, wojnach, powstaniach…

Kołobrzeg, Skansen Morski, ORP Fala, Joanna

Oberwało mi się tylko od syna, gdy powiedziałam: „Stań przy tym czołgu, to ci zrobię zdjęcie.”, a to był transporter opancerzony. Cóż, ja prosta kobieta jestem, wojskiem raczej niezainteresowana, ale muzeum i tak uważam za warte zobaczenia.

Po zwiedzeniu muzeum zaczęliśmy w końcu przemieszczać się w stronę morza. Po drodze zobaczyliśmy ratusz i katedrę. Przeszliśmy grabowym bindażem i trafiliśmy na molo. Spotkaliśmy tam dużo ludzi i duży wiatr, więc na molo nie zabawiliśmy długo. Poszliśmy promenadą do Pomnika Zaślubin Polski z Morzem, a następnie do latarni morskiej.

Kołobrzeg, Skansen Morski, jakby tu posterować okrętem wojennym?, Joanna
Kołobrzeg, Skansen Morski, Joanna

Latarnia morska była dla mnie najważniejszym punktem zwiedzania Kołobrzegu, a że dotarliśmy do niej dopiero na koniec dnia, stała się podsumowaniem wycieczki i „wisienką na torcie”. Zawsze chętnie zdobywam różne wieże widokowe i latarnia w Kołobrzegu dołączyła do tej kolekcji.

Myślałam o zwiedzeniu Trzebiatowa w drodze powrotnej, ale dość późna pora i zmęczenie rodziny spowodowały, że odpuściłam. Trzebiatów widziałam tylko przejazdem z okna samochodu.

Kołobrzeg, ratusz, Joanna
Kołobrzeg, Joanna
Kołobrzeg, wyjście z portu, Joanna
Kołobrzeg, latarnia morska, Joanna
Kołobrzeg, widok z latarni morskiej, Joanna