Tarnowskie Góry bardziej i mniej znane

Tarnowskie Góry - Ratusz

Nie mogliśmy nie wykorzystac tego pięknego weekendu i po sobotniej Kopalni Srebra w niedzielę wybraliśmy się na spacer w innych częściach Tarnowskich Gór. Więc pokażę Wam trochę naszego codziennego życia 🙂

Dobrze się złożyło, bo akurat w ten weekend z Rynku zniknęły po 10 latach kopuły - piwna knajpa w kształcie kopuł, w których jeszcze latem otwierał się duży ogródek i całośc zasłaniała cały Rynek, Wreszcze płyta jest przejrzysta i można zrobić zdjęcia bez kopuł w punkcie centralnym 🙂

Rynek w Tarnowskich Górach

Po Rynku przeszliśmy deptakiem (Ulica Krakowska), na którym obecni włodarze miasta pomogli odnowić kilka ładnych kamienic, no o nowej nawierzchni deptaku już mówiłam. Potem kościół farny - ten najważniejszy w mieście - Apostołów Piotra i Pawła (Plac Gwarków), obok niego stoi zabytkowa dzwonnica, która w XVI wieku budziła Gwarków do pracy. Na zdjęciach załapał się też nasz kościół - ceglany Matki Bożej Królowej Pokoju i główne rondo w Tarnowskich Górach.

W innej części miasta - Starych Tarnowicach, tam gdzie stoi zamek (byliśmy, ale nie wrzucam zdjęć bo nieraz wrzucałam), odwiedziliśmy zabytkowy kompleks kościołów Św. Marcina, starszy i nowszy, ciekawy szczególnie jest ten starszy, stojący w cieniu, z tyłu nowszego. W pobliżu jest też Park Repecki, który przewędrowaliśmy z początku do końca i z powrotem. To tutaj znajdują się, zagubione niemal w lesie szyby Sztolni Czarnego Pstrąga - Szyb Sylwester i Szyb Ewa. Są oddalone od siebie około 650 m i dochodzi się do nich asfaltową ścieżką parkową. Zwiedzanie Sztolni polega na przepłynięciu łodziami z jednego do drugiego szybu.

Ratusz - Tarnowskie Góry
Dojście do Sztolni w Parku Repeckim
2013-09-29

03 październik 2013 11:14

[cytuj autor=' marian']Nigdy nie byłem w tym mieście chociaż to nie tak daleko.Tyle ciekawych miejsc   prezentujesz nam.  [/cytuj]

...a czas tak szybko biegnie. Może uda się jeszcze w tym roku ... choć na chwilkę.

Pozdrawiam :-)

03 październik 2013 10:55

Ładnie i zachęcająco pokazane

i jeszcze kopalnia do tego

nic tylko się kiedyś wybrać

02 październik 2013 07:46

To nic tylko się wybrać 🙂 Postaram się dziś powrzucać kolejne atrakcje w Tarnowskich Górach, takie mniej popularne, których jeszcze nie mamy, jak zawsze z adresami więc można będzie skorzystać 🙂

01 październik 2013 21:39

01 październik 2013 20:23

Super. Znam tylko z opowieści i teraz z Twoich zdjęć. Pięknie.

01 październik 2013 20:06

To prawda, że jest to uniatowa atrakcja, dlatego też tyle chętnych do zwiedzania, w Kopalni Srebra aż 2 grupy na naszą godzinę się zebrały, a w Sztolni w niedzielę też jedna grupa przypłynęła do Szybu Ewa i od razu druga sie zebrała, żeby wracać do Szybu Sylwester. Aż nas to zdziwiło 🙂

01 październik 2013 19:43

Aniu bardzo ladne ,słoneczne fotki. Miast, twojego  raczej nie znam , za to Sztolnie Czarnego Pstrąga i Park w Reptach(dzielnicy uzdrowiskowej, Tam wiele sanatoriów i szpital rehabilitacyjny), to owszem .

Ależ tam pięknie a sztolnia to ewenement turystyczny, na skalę europejską 🙂

01 październik 2013 16:09

Dziękujemy 🙂 Zapraszamy 🙂

01 październik 2013 15:42

W ładnym i ciekawym mieście mieszkacie:-) I wspaniale je promujesz Aniu na swoich fotkach.Aż chciałoby się kiedyś tam zawitać, do tej pory było mi zupełnie nieznane. Ostatnio w tv też słyszałam o Tarnowskich Górach bardzo ciekawe zachętki do odwiedzania .

01 październik 2013 15:37

Rynek w Tarnowskich Górach o wiele lepiej się prezentuje po zniknięciu kopuły-piwiarni, która szpecila rynek przez kilka lat. Miasto piękne.