, Piotr Rzewuski

2012-06-23
2015-05-20 11:37:02
Piotr Rzewuski 1858 kilometrów

Zamek Ogrodzieniec – ruiny zamku leżącego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, wybudowanego w systemie tzw. Orlich Gniazd, we wsi Podzamcze w województwie śląskim, w powiecie zawierciańskim. Zamek został wybudowany w XIV-XV w. przez ród Włodków Sulimczyków, później przebudowywanego.

Zamek leży na najwyższym wzniesieniu Jury Krakowsko-Częstochowskiej – Górze Zamkowej wznoszącej się na 515,5 m n.p.m. Ruiny leżą na turystycznym Szlaku Orlich Gniazd; są udostępnione do zwiedzania.

Ze względu na swoją nazwę, większość turystów błędnie twierdzi, iż jest on położony w miejscowości Ogrodzieniec. Naprawdę znajduje się we wsi Podzamcze, około 2 km na wschód od Ogrodzieńca.

Ogrodzieniec > Kraków > Sieniawa

Wyjazd jak zwykle nie planowany, dzień wcześniej dowiedzialem się , że muszę pojechać jako drugi kierowca po auto prawie pod same Katowice i tak się zaczęło :) . Wyjechaliśmy wcześnie rano i koło połódnia byliśmy w Katowicach oglądaliśmy auto , decyzja zapadła auto kupione no i całe popołudnie wolne :D . Pomysł co robić oczywiście zwiedzamy co ciekawego w drodzę powrotnej pierwsze w planie Zamek Ogrodzieniec, po około 30 minut w aucie jesteśmy na miejscu parkujemy auta i ruszamy , udało nam się trafić na inscenizacje wojenną było super . Zamek Ogrodzeniec wywarł na mnie naprawdę wielkie wrażenie , myślę tylko jak i kiedy tam wrócić, by móc lepiej zwiedzić tamtejsze rejony . Niestety czas naglił a i Kraków w planach więc ruszyliśmy dalej . Kraków zwiedziliśmy też jak to się mów na jednej nodzę a potem to już autostrada A4 obecnie już skończona przynajmniej do Rzeszowa w tedy niestety nie :( . Wniosek jeden dzień to zamało :D Jak by ktoś mógł mi coś zaproponować z ciekawych miejsc byłbym wdzięczny. Planuje wyjazd do Ojcowa na kilka dni i z tam tąd jeździć w ciekawsze miejsca . Nie stety to narazie plan, ale może akurat się uda :) . Pozdrawiam

Danusia 183047 kilometrów
2015-05-30 09:37:02

Ja też mogę z zadowoleniem dodać- "byłam tam!". Miejsce znane i lubiane przez turystów. Super wycieczka.

2015-05-27 17:40:14

Dzięki za miłe słowa chłopaki :)

Marcin_Henioo 50892 kilometrów
2015-05-27 17:17:06

[cytuj autor='Rzewuski Piotr']Cieszy mnie to :D , aczkolwiek nie jest to jeszcze co bym chciał . Z niektórych wyjazdów nie zachowały się zdjęcia a z niektórych trudo coś relacjonować ;). Fajnie, że jest taka strona . Pozdrawiam  [/cytuj]

Tak, fajna jest ta nasza strona PSz. A co do Ogrodzieńca, to znowu mogę napisać: BYŁEM TAM!!!

Ela 43248 kilometrów
2015-05-22 18:59:39

Piękny. Uwielbiam takie miejsca.

Maciej A 18616 kilometrów
2015-05-21 20:56:41

Za to ten zamek już dobrze mi znany,

oczywiście fajny i położony w pięknych okolicach, jest co oglądać

a z opisami to ja wciąż bywam na bakier, czasem lepiej czasem gorzej,

niektórzy mają do tego talent, ale nie o to chodzi jak co komu wychodzi :-)

i mam tak jak Ty, sporo rzeczy, które chciałbym, trudno byłoby zrelacjonować lub pokazać, a i w pamięci się szybko zaciera,

a i dylematy wyboru nie są mi obce, ciągnie wszędzie, przecież się nie rozerwę ;-), (no to teraz pora nad morze...)

2015-05-21 12:50:22

2015-05-20 16:31:38

Też bym miała dylemat Romanie :)

To prawda, że się nabiera wprawy i już widac poprawę Piotrze :)

2015-05-20 15:09:21

Z czasem opisów i zdjęć będzie więcej :) i będzie to wszystko lepiej uporzątkowane . Pozdrawiam

Roman Świątkowski 71113 kilometrów
2015-05-20 13:48:17

Nasza piękna Jura, nasze cudne ruiny zamku w Ogrodzieńcu. Ale mi się zatęskniło, a to Ania Rabsztyn, Tęczyn, Doliny Krakowskie teraz zamek Ogrodzieniec - tylko co wybrać, wypad w góry, które uwielbiam czy drugą perełkę Jure.

Wycieczka z opisem fajna, troszkę mało jak i fotek z wypadu. Na początku mojego klikania na PSz opisy wycieczek zajmowały dwie linijki, czas na napisanie 10 minut a obecnie .......

pozdrawiam.

marian 44473 kilometrów
2015-05-20 12:17:08

Dobry wybór .Zamek Ogrodzieniec robi wrażenie.Chętnie bym tam  znowu wybrał się.Jura ma bardzo dużo miejsc ,które warto zobaczyć.

2015-05-20 12:04:26

Zgadzam się zamek zamek jest mega chętnie tam powrócę :)

2015-05-20 12:00:53

Zamek jest wspaniały, fajnie, że udało Ci się na nim być, znamy go dobrze :)