Zwiedzamy Muzeum Historyczne Miasta Krakowa

Barbakan, Lucy i Tom

Nasz niedzielny spacer po Krakowie był przeznaczony na zwiedzenie kilku oddziałów Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Rozpoczęliśmy od Barbakanu. Jest to pozostałość po fortyfikacji miejskiej miasta. Wejście do środka Barbakanu jest płatne i możliwe tylko do końca października, gdyż Barbakan jest zamknięty w okresie zimowym. Pooglądaliśmy go ze wszystkich stron.

Dalej skierowaliśmy się przez Bramę Floriańską na Mury Obronne. Trasa turystyczna Mury Obronne prowadzi wzdłuż (jak sama nazwa mówi) murów obronnych dawnego miasta. Najpierw wspięliśmy się do jednej z baszt, w której znajduje się (bardzo skromna) wystawa dawnych strojów. Później przeszliśmy wzdłuż murów i dotarliśmy do Kaplicy wewnątrz bramy Floriańskiej. Kapliczka jest nieduża i przyznam szczerze, że nie wiedziałam o jej istnieniu. Z balkoniku przy kaplicy rozpościera się piękny widok na ul. Floriańską i Kościół Mariacki. Wejście na Mury Obronne jest również płatne, jednak jak ktoś zwiedził Barbakan to z tym samym biletem zwiedzi mury. Tak samo jak Barbakan, mury obronne są nieczynne w okresie zimowym.

Barbakan, Lucy i Tom

Dalszym naszym punktem do zwiedzenia była wieża ratuszowa z XIV wieku znajdująca się na Rynku Głównym. Wieża ma wysokość 70m. Tu kolejna opłata za bilet i możemy zwiedzać. Kierujemy się bardzo wąskimi i stromymi schodami do góry. Dochodzimy do pierwszego piętra, gdzie znajduje się piękna, gotycka sala w której obecnie prezentowane są dawne stroje. Dalej kierujemy się wąskimi schodkami do góry i dochodzimy w końcu do najwyżej położonej Sali wieży. Znajduje się w niej stary mechanizm zegara. Przez okna możemy podziwiać panoramę Krakowa z lotu ptaka.

Ostatnim punktem naszej wycieczki są Podziemia Rynku Krakowa. Oddział ten prezentuje bogatą historię miasta, jak i również związki jakie łączyły Kraków z innymi średniowiecznymi europejskimi miastami- ośrodkami handlu i kultury. Odwiedzając muzeum można poczuć atmosferę średniowiecznego Krakowa. Muzeum jest dosyć nowe. Powstało w 2010 roku i znajduje się pod ziemią między Sukiennicami a Kościołem Mariackim. Muzeum zwiedzamy około 2 godzin, po czym wychodzimy i planujemy kolejne zwiedzanie Krakowa. Gdyż jeszcze nie wszytskie oddziały Muzeum Historycznego Miasta Krakowa udało nam się zobaczyć.

Widok z Barbakanu na plac Matejki, Lucy i Tom
2015-10-19

22 październik 2015 21:36

Kraków to turystyczna perełka,

miejsca fajne i przyjemnie było z Wami wirtualnie pospacerować

20 październik 2015 15:05

Świetne zwiedzanie pięknego, historycznego grodu Kraka. I jeszcze dodatkowo podziemia ! Super.

Kraków -choć wydawało mi się , że znam dość dobrze - ma jeszcze bardzo , bardzo wiele ciekawych miejsc, na ktore chciałabym poświęcić więcej czasu, niż na ogół posiadam będąc w królewskim mieście..... Zawsze chętnie wracam do Krakowa.

19 październik 2015 20:10

Tak malowniczy jest ten opis, że z przyjemnością przewędrowałam z Wami całą trasę. Kraków to niesamowite miejsce, przebogate w atrakcje. Byłam tam wielokrotnie, ale zawsze odkrywam coś nowego.

Bardzo ładne ujęcia i panoramy. Aż miło popatrzeć.

Pozdrawiam serdecznie :-)

19 październik 2015 16:59

Pięknie Ewa my podobną trasę rok temu pokonywaliśmy też Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, podobne obiekty 🙂

19 październik 2015 13:23

Fantastyczny pomysł na niedzielny spacer. Kraków jest dla mnie studnią bez dna ,jesli chodzi o miejsca do zwiedzania. Choć byłam w nim już wiele razy,to pozostało mi jeszcze wiele miejsc do odwiedzenia. szkoda,że to piękne miasto jest tak daleko,chętnie wybrałabym się tam również na niejeden niedzielny spacer.