Muzeum Browaru Żywiec, Roman Świątkowski

Wycieczka do stolicy zbójnictwa karpackiego.

2014-08-17
2014-08-25 18:48:59
Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów

Wycieczka nasza obejmowała dwa atrakcyjne miejsca, miasto leżące w Kotlinie Żywieckiej czyli Żywiec stolica zbójnictwa karpackiego oraz z tego czego Żywiec najbardziej znany jest Muzeum Browaru Żywiec czyli piwo.

Cel wycieczki naszej polegał nie tylko aby zobaczyć, zabytki samego miasta ale i również inne atrakcje. Atrakcją taką właśnie jest Muzeum Browaru Żywiec. Browar Żywiec jest jednym z pierwszych i najbardziej znanych w Polsce piw, założonym w 1856 roku. Muzeum znajduje się na liście obiektów znajdujących się na Szlaku Zabytków Techniki woj. Śląskiego. Zwiedzanie możliwe jest tylko przy większej ilości zwiedzających. Indywidualni turyści maja problem, musza czekać aż zbierze się jakaś grupka turystów. My mieliśmy szczęście i przyłączono nasz do wycieczki która akurat przyjechała. Fajne zwiedzanie, z przewodnikiem zakończone degustacją oraz otrzymanie pamiątkowej szklanki. Poznaliśmy cała historię produkcji jak i samego żywieckiego browaru założonego przez rodzinę Habsburgów. To bardzo nie typowe muzeum bardzo inne od tych, które dotychczas zwiedzaliśmy. Po zwiedzaniu skorzystaliśmy z gościnności browaru i odwiedziliśmy jeszcze restaurację/pijalnię piwa – pycha.

Mały spacerek spod muzeum w kierunku centrum. Remont mostu przez Sołe troszkę wydłużył trasę, dlatego postanowiliśmy zatrzymać się w Karczmie Żywieckiej. Po małej przerwie podreptaliśmy ulicą Kościuszki do centrum gdzie zwiedziliśmy najcenniejsze zabytki Żywca. Rynek z Ratuszem i dzwonnicą z XVIII wieku stojącej na miejscu XVI w. drewnianej. Zwiedziliśmy oczywiście Zabytkowy Park z Domkiem Chińskim oraz Zamek Habsburgów Stary XIV w. i Nowy XIX w. W parku przysiedliśmy oczywiście na ławeczkę z Księżną Alicją Habsburg, matką Krystyny Habsburg mieszkającą w Pałacu Żywieckim, ostatnią potomkini tego rodu, niestety Księżna 2012r. 2 października zmarła. Miasto bardzo ładne z wieloma zabytkami i atrakcjami nie sposób się tutaj nudzić. Dla lubiących wypoczynek nad wodą zapraszam nad Jez. Żywieckie pięknie położone.

wejscie do Muzeum Browaru Żywiec muzeum makieta browaru obecnie muzeum barman trofea kufelki rz. Soła Karczma Żywiecka Kościół NMP Zamek Zamek Chinski domek w parku Urzad Miejski

2014-09-15 12:30:16

[cytuj autor=' Vincci']Bywałem, bywałem i jeszcze chętnie bym powrócił w tamte strony , do Zywca ,Zamku i Parku Habsburgów.Pozdrawiam Romku :)[/cytuj]

Dziękuję i również pozdrawiam.

Vincci Krajtroter 11266 kilometrów
2014-09-14 12:39:38
Tadeusz Walkowicz Krajtroter 68331 kilometrów
2014-09-12 17:33:46

Romku Żywiec to nie tylko, ale zabytki ...  piwo.

Ostatnio edytowany: 2014-09-12 17:34

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2014-08-26 23:08:40

Proszę Romek  w Żywcu, nie tylko  browar  pozwiedzał :) Zywiec jest bardzo ciekawy, lubię tam wracać !

pozdrawiam :)

2014-08-26 14:14:02

[cytuj autor=' Marcin_Henioo']Takie muzeum to coś niesamowitego, zwłaszcza dla fanów "browarków". Fajne zwiedzanie, zazdroszczę Wam. [/cytuj]

A kto nie lubi piwka. Ja piwko lubię i również gadżety zwiazane z nim np: szklaneczka, kufelek, kapselek. Są pasjonaci i to fajna sparawa którzy zbierają a w swoich kolekcjach mają sporo okazów np Butelek, etykietek, kapsli, otwieraczy z logiem piwka itp. Moja kolekcja nie może porównywać się z tymi pasjonatami ale piwko lubię.

Marcin_Henioo Krajtroter 50913 kilometrów
2014-08-26 11:55:11

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2014-08-26 08:24:51

Z przyjemnością obejrzałam fotki i przypomniałam sobie Żywiec i browar. Sympatyczne miasto i ciekawa wycieczka.

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2014-08-25 23:26:58

To chyba stolica polskiego piwowarstwa fajnie.

2014-08-25 21:27:29
Muzeum Browaru w Źywcu jest naprawdę bardzo ciekawą atrakcją .Niestety ja tylko degustowałem się soczkiem.Fajny barman.
2014-08-25 19:42:50

Super, bardzo lubię Żywiec :) W tym roku nawet po raz pierwszy byliśmy w Karczmie Żywieckiej :)