Majówka - Dni Otwarte Twierdzy Wisłoujście

, Margaretka

Majówka jeden cieplejszy dzień to czas by zwiedzić ciekawe miejsce 🙂 Twierdza Wisłoujście to idealne miejsce do zwiedzenia w ciepły majówkowy dzień 🙂

Akurat pierwszego maja który wybraliśmy na zwiedzanie twierdzy był zaplanowany dzień otwarty z okazji imprezy Majówka w Twierdzy Wisłoujście który odbywał się od 30.04 do 03.05. Po dojechaniu pod twierdze zauważyliśmy ze po prawej stronie naprzeciwko wejścia do twierdzy w małym lasku który tam się znajduje widać jakieś podziemne pozostałości ceglane... Postanowiliśmy przed wejściem jeszcze pójść leśna ścieżką i zobaczyć cóż tam się kryje. Okazało się że są to podziemne pozostałości po chyba Starej Twierdzy Wisłoujście. Po przejściu lasku spacerkiem i oglądnięciu pozostałości które tam zobaczyliśmy ruszyliśmy do twierdzy. Wejścia na twierdze były możliwe przez cały dzień bez oczekiwania na pełne godziny wejść i limit osób. W każdym ciekawszym miejscu stał przewodnik który opowiadał historie o danym miejscu w twierdzy. Udaliśmy się na wieże dość stromymi schodami z metalową barierką po wejściu na górę zamiast zobaczyć piękny krajobraz zobaczyliśmy masę ludu... Jedyny wielki minus to brak limitu wejść ilości osób na wieże twierdzy – po wejściu na wieże była tam tak duża ilość osób że nie można było swobodnie stanąć gdziekolwiek by zrobić choć parę pamiątkowych zdjęć... Po paru minutach przeciskania się na wieży i skończeniu podziwiana widoków na pomnik Westerplatte zeszliśmy na dół gdzie zwiedziliśmy jeszcze dwie duże sale gdzie znajdowały się armaty. Salę z muszkietami i innymi zachowanymi pamiątkami. Na placu głównym znajdowały się różne atrakcje w postaci wizytacji grup rekonstruktorów XVII-XVIII w. pokazy broni, musztra, strefa relaksu z ogniskiem, kuchnią polową i leżakami oraz możliwość zjedzenia pysznej wojskowej grochówki 🙂

, Margaretka

Nie można za to było zwiedzać górnych „tarasów” czy inaczej mówiąc nasypów które otaczają twierdze. Ogólnie te miejsca nie są dostępne ale czasem jak jest brak ludzi zwiedzających to pozwalają po nich pochodzić i zwiedzić 🙂 (W galerii znajdują się również zdjęcia z tych właśnie miejsc które nie są ogólnie dostępne do zwiedzania ale nam się udało 🙂 )

Po zwiedzeniu wszystkiego postanowilismy jeszcze zwiedzić nowo powstałe muzeum II wojny światowej w Gdańsku. Niestety po dojechaniu na miejsce okazało się że bilety na cały okres majówkowy aż do 3 maja są wysprzedane i zastalismy tylko informacje że brak miejść i biletów :/ Innym razem napewno uda nam sie to muzeum zwiedzić 🙂

2017-05-01

09 maj 2017 22:13

Wyjątkowo interesujące miejsce. Nigdy nie miałam okazji tam być , więc cieszę sie, że je opisałas i obfociłaś....Pamiętam jak Danusia wspominała o tym miejscu.

09 maj 2017 21:22
Też od środka nie miałam okazji zobaczyć.
09 maj 2017 20:44

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Fajna ciekawostka 🙂 [/cytuj]

Zgadzam się.Szkoda że tak daleko .

09 maj 2017 20:17

Fajna ciekawostka 🙂

09 maj 2017 19:34

Danusiu twierdza warta obejrzenia. Ja także z trzy razy podchodziłam do jej zwiedzania zanim mi się udało, zawsze było za mało osób lub były prace wewnętrzne i było zamknięte :/ A muzeum II wojny światowej zapowiada się interesująco 🙂 Doczytałam że wtorki są wejścia bezpłatne to spróbuję upiec dwie pieczenie na jednym ogniu🙂

09 maj 2017 19:14

Fajnie,że wogóle udało wam się wejść do Twierdzy. My w swoim czasie obeszliśmy się jedynie widokiem z zewnątrz. Muzeum II wojny oczywiście też mamy w planach. Może jednak trochę poczekamy,by pierwszy "amok" minął z uwagi na tłumy i brak biletów w najlepszych terminach. Fotki faktycznie świetne.