Łąki w drodze na Kamień, Tadeusz Walkowicz

2015-07-01 - 2015-07-06
2015-07-20 09:38:46
Komańcza > Puławy Górne > Lubatowa > Kąty > Bartne > Hańczowa > Krynica Zdrój

Ruszamy w Beskid Niski, trochę się obawiam oznakowań szlaku. Na łąkach trochę się nachodziliśmy, słabo oznaczony szlak, ale widoki piękne. Beskid Niski nie jest niski, podejścia na Tokarnię, dało popalić przy upale, ponad 300C. Kończymy dzisiaj w Puławach Górnych. Brak sklepu, więc zjadamy zapasy. Mariusz ma problem z odciskami, chyba kończy trasę w Rymanowie Zdroju.

Może tędy...

Trasa 29,40 km. Średnia 3,67 km/godz.

Chyba tędy ...
Słabo oznaczony szlak ....
Ale łąki piękne

Upały od samego rana, idziemy do Rymanowa Zdroju. Tutaj po posiłku obok sklepu, Mariusz jedzie do domu a ja ruszam dalej sam. To On mnie namówił na ten szlak i więc w drogę …. . Pospacerowałem po pięknym Iwoniczu Zdrój. Zatrzymałem się w Lubatowej, agroturystyka Za Lasem, polecam.

Trasa 24,50 km. Średnia 3,76 km/godz.

Kamień i kamienie

Następny dzień w B.N. W sklepie w Lubatowie kupiłem śniadanie i w drogę na Cergową … ciężko. W Pustelni św. Jana z Dukli, chwila odpoczynku, woda ze źródła. W Chyrowej obok cerkwi miła pogawędka z rodziną … . Teraz do Kątów przez Grzywacką Górę. Może trochę deszczu … . W Kątach mam pokój, kuchnię i widoki. Robię zakupy na obiad i pełny relaks.

Teraz w stronę Tokarni
Na szlaku

Trasa 26,70 km. Średnia 3,33 km/godz.

Ruszam dalej. Słońce praży od rana. Podejście pod Kamień i Kalanin … . Na Przełeczy Hałbowskiej, trochę historii. Mogiła Żydów z 7.07.1942r. Teraz do Bacówki w Bartne, przez Magórkę. Po zakwaterowaniu się, idę zwiedzać wieś Bartne. Zaglądam do cerkwi w Bartne, nie wolno robić zdjęć w środku cerkwi … . Wracam do bacówki na łękowskie pierogi.

Szczyt Tokarni
Widoki ze szczytu

Trasa 26,25 km. Średnia 3,2 km/godz.

Wcześnie o 730, ruszam na Wołowiec. Tutaj znowu cerkiew, ale zamknięta. Przez Popowe Góry dochodzę do Ług. Jest sklep, ale zamknięty. Spotykam Łemka Wasyla i przy piwie zeszło nam z godzinę. Tutaj się trochę zatrzymałem . Rotunda - cmentarz z I. w. światowej. Przed wejście na Kozie Żebro chwila w bazie studentów. Trudne podejście na Kozie Żebro. Teraz tylko do Hańczowej. Zaglądam do cerkwi, otwarta. Znalazłem nocleg, bar – schronisko.

Po odpoczynku dalej

Trasa 27,50 km. Średnia 3,27 km/godz.

Łąki
Oset ...
W drodze do Puław Górnych

Na szlaku

Ostatni dzień w Beskidzie Niskim. Bałem się tego przejścia, gdyby padało, byłoby ciężko. Przez Ropki do Banicy. Zaglądam do cerkwi w Banicy. Może trochę deszczu … zachmurzyło się. Spokojnie do Mochanaczki Niżnej. To już ostatnia cerkiew na szlaku. Teraz do Krynicy Zdrój. Pospacerowałem po Zdroju, nocleg w Sch. na Jaworzynie Krynickiej. Jestem sam w schronisku.

Trasa 30,90 km. Średnia 3,52 km/godz.

Puławy Górne

cdn.

Dom Modlitwy Puławy Górne Lubie zielone ... Rzeka Wisłok Stary cmentarz Baza nad Wisłoczkiem W stronę Rymanowa Zdroju Na szlaku Na szlaku Witają nas ... Witają nas ... Witają nas ... Rymanów Zdrój Rymanów Zdrój Teraz do Iwonicza Zdroju Na szlaku Czynny odwiert Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Iwonicz Zdrój Lubatowa Lubatowa Lubatowa - kościół W drodze na Cergową Na szlaku W oddali Jasionka Grzbiet Cergowej Na Cergowej Na Cergowej Na szlaku Na szlaku Rzeka Jasiołka Pustelnia św. Jana z Dukli Wew. kościoła Dom pustelnika Wew. domu Wew. domu W drodze do Chyrowej Chyrowa Cerkiew z 1771r, obecnie kościół w Chyrowej Cerkiew z 1771r. Cerkiew z 1771r. Na szlaku Wyciągi w Chyrowej Agroturystyka w Chyrowej Dalej do Kątów Trochę relaksu Grzywacka Góra Grzywacka Góra Widoki z Grzywiastej Góry Widoki z Grzywiastej Góry Widoki z Grzywiastej Góry Widoki z Grzywiastej Góry Kąty - kościół Wieczór w Kątach Poranek w Kątach Poranek w Kątach Poranek w Kątach Poranek w Kątach Poranek w Kątach W drodze na Kamień Na szlaku Przełęcz Hałbowska - mogiła Żydów Przełęcz Hałbowska - mogiła Żydów Kolanin i Ja Do bacówki w Bartne Magura Trochę histrori Bacówka Bartne Działa ... Bacówka Bartne Wieś Bartne Wieś Bartne - do sprzedania Wieś Bartne Cerkiew w Bartnem Cerkiew w Bartnem Cerkiew w Bartnem Wieś Bartne Wołowiec - cerkiew Wołowiec - cerkiew Cmentarz Na Popowe Góry Na szlaku Na szlaku Na szlaku Na szlaku Rotunda - cmentarz z I. w. światowej Rotunda - cmentarz z I. w. światowej Rotunda - cmentarz z I. w. światowej Rotunda - cmentarz z I. w. światowej Rotunda - cmentarz z I. w. światowej Rotunda - cmentarz z I. w. światowej Baza studentów Baza studentów Chwila odpoczynku Na Kozie Żebro Na szlaku Na szlaku Hańczowa - cerkiew Hańczowa - cerkiew Hańczowa - cerkiew Wew. cerkwi Wew. cerkwi Wew. cerkwi Tu spałem Dalej na Ropki Na szlaku Na szlaku Ropki Ropki - staw Na szlaku Na szlaku Na szlaku Do Banicy Na szlaku Cerkiew w Banicy Cerkiew w Banicy Cerkiew w Banicy Cerkiew w Banicy Na szlaku do Mochnaczki Mochnaczka Niżna Mochnaczka - cerkiew Mochnaczka - cerkiew Mochnaczka - cerkiew Mochnaczka - cerkiew Wew. cerkwi Wew. cerkwi Wew. cerkwi Wew. cerkwi Wew. cerkwi Wew. cerkwi Mochnaczka Niżna W kierunku Krynicy Zdrój Na szlaku ... bawełna ... ... bawełna ... Krynica Zdrój Krynica Zdrój Krynica Zdrój Krynica Zdrój Krynica Zdrój Krynica Zdrój Krynica Zdrój Polecane przez kierownika sch. na Jaworzynie Krynickiej Widok z balkonu Co na jutro ... Co na jutro ... Sch. na Jaworzynie Krynickiej Sch. na Jaworzynie Krynickiej