Lwówek Śląski - miejsca mniej znane

Bank pko, Ela

Lwówek opisywany był już nie raz, ale dziś chciałabym przedstawić parę tych mniej znanych miejsc, na które żadko zwracamy uwagę. Przeważnie zwiedzamy środek miasta, ratusz, rynek. A okazuje się że wiele ciekawych miejsc, budynków znajduje się na bocznych ulicach.

Spacer rozpoczeliśmy od skałek tych mniej znanych, znajdują się one na tzw "górce" czyli skrócie drogi z Płóczek do Lwówka. Potem przesliśmy koło nowo wyremontowanego budynku ZUS-u. Dalej zaszliśmy na Cmentarz Wojenny Żołnierzy Armii Radzieckiej poległych w czasie II Wojny Światowej. Miejsce ładnie zadbane, ogrodzone i niestety zamknięte. Potem ulicą Wojska Polskiego poszliśmy dalej tam stoi piekna kamienica z płaskorzeźbami około budynku. Potem spacerek ulicą Przyjaciół Żołnierza i tam kolejne piękne kamienice, chociaż już mniej zadbane.

, Ela

I tak powoli docieramt na most na Bobrze. W drodze powrotnej idziemy zobaczyć kolejowe wieże ciśnień. Kolejnym etapem są kamienice Nadleśnictwa Lwówek Śląski, Prokuratury i Banku PKO. Maszerując dalej docieramy do budynku o wyglądzie zameczku. Szkoda że trochę zaniedbany bo jest bardzo ładny. To tylko część nieznanych miejsc Lwówka Śląskiego. Więc będzie okazja znów pospacerować.

Hotel Madelain, Ela
Kamienica na Wojska Polskiego, Ela
Kamienica na wzór zameczku, Ela
płaskorzeźby, Ela
Lwówek Śląski, Ela
Ozdobne wejście, Ela
Budynek na Przyjaciół Żołneirza, Ela
Kolejny na tej samej ulicy, Ela
Skałki, Ela
Prokuratura, Ela
2013-12-15

28 grudzień 2013 22:44

Prawdziwa krajtroterka -nić nie przeoczy. Bardzo ciekawe budynki.

27 grudzień 2013 21:45

Kolejne ciekawostki Elu. Wszstko jest ciekawe i godne obejrzenia. Czekamy na następne 🙂

27 grudzień 2013 13:27

ladne  okolice .

27 grudzień 2013 07:41

Ale się zaktywizowałaś w te Święta 🙂 Świetnie, poznamy dobrze Twoje rejony, niedługo lepiej niż niejeden mieszkaniec 🙂

26 grudzień 2013 21:28

Tak Elu,warto czasem zajrzeć w miejsca rzadziej odwiedzane,żeby odkryć coś ciekawego. Ładne budyneczki pokazałaś.Szkoda,że nie wszystkie są odnowione,ale za to Zus i bank,jak wszędzie siedziby maja zacne ,jak widzę;-)