, EmiZtg

Magurka Wilkowicka

2018-02-18
2018-02-23 21:43:53
EmiZtg Krajtroter 18483 kilometrów
Magurka Wilkowicka > Bielsko-Biała > Beskid Mały

Magurka jest dobra na wszystko. Szlak z Przegibka jest najłatwiejszy i najkrótszy, a ja akurat byłam świeżo po chorobie ( i jak się okazało potem także przed), więc po miesiącu męczenia się astmą i przeziębieniem postanowiłam się trochę dotlenić. Magurkę najczęściej zdobywam zimą - może dlatego, że tak szybko się na nią wchodzi i nie trzeba wcześnie wstawać ani wracać z niej po ciemku.

Dojeżdżając do Przegibka widzieliśmy auta poustawiane wzdłuż drogi jeszcze na długo przed parkingiem. Bałam się tego tłumu na szlaku, dlatego wybraliśmy alternatywną pozaszlakową ścieżkę przez szczyt Sokołówka. Las Sokołowski jest naprawdę magiczny - pusty i cichy, a kiedy słońce przebija się przez gałęzie drzew to robi się po prostu cudnie 🙂. No i oczywiście mało kto tamtędy chodzi. Podejście na początku jest lekko strome, ale to tylko króciutki kawałek. Potem droga się wypłaszcza i już wędrujemy przez uśpiony zimowy las. Mija chwila i jesteśmy przy rozstaju szlaków. Można stąd zejść do Międzybrodzia i na Straconkę. Teraz idziemy trójkolorowym szlakiem - czerwonym, niebieskim i żółtym. Tuż pod szczytem dochodzą do nich zielony i czarny, tak więc mamy komplet 🙂.

Droga na Sokołówkę

W schronisku o dziwo tłumów nie było, choć chwilkę polowaliśmy na miejsce. O tym budynku pisać nie chcę, jest brzydki zarówno w srodku, jak i na zewnątrz, jedyną ozdobą jest weranda z dużymi oknami, za którymi rozpościera się piękny widok.

Po najedzeniu się i napojeniu ruszyliśmy na pobliski punkt widokowy, a potem do sklepo-baru pod Magurką. Odkryliśmy, że jest tam jeszcze zamykana wiatka z kominkiem w środku - świetna sprawa, wygląda przytulniej niż moloch na szczycie.

W Sokołowskim Lesie

Droga powrotna to już niebieski szlak na Przegibek, na szczęście o tej porze większość ludzi się już ulotniła. Z parkingu podeszliśmy jeszcze na szczycik Przegibek, bez szlaku, wydeptaną w śniegu ścieżką.

Trasa: https://www.planetagor.pl/places/application/TrialPage.php?ID=20682

Rozstaj szlaków
Pod Magurką W stronę Magurki Pod Magurką Na szlaku Schronisko na Magurce Wilkowickiej Pod chmurami powinno być Skrzyczne Ze szlaku na Przegibek - widok na Łysą Górę
EmiZtg Krajtroter 18483 kilometrów

2018-03-10 14:41:36

[cytuj autor='Roman Świątkowski']Pięknie. Miałem okazję tego roku wędrować na Magurkę ale z Przełeczy Przegibek jeszcze nie wędrowałem. Ostatnio powędrowałem pętelkę szlakiem czarnym przez skałę Czarownic z Wilkowic[/cytuj]

Ja tej Skały Czarownic szukałam kiedyś długo w lesie, a okazało się, że leży tuż przy szlaku :). Wiosną się wybiorę na Magurkę tym czasnym szlakiem wreszcie :).

2018-02-27 08:41:06

Przepiękna zima tam :) My byliśmy kiedyś latem na tym szczycie, ale zupełnie inaczej to wszystko wyglądało w letniej scenerii :)

2018-02-26 20:28:50

Piękna zima .Miło ogląda się takie fotki.

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2018-02-26 16:27:13

Joanna Krajtroter 70418 kilometrów
2018-02-26 13:02:16

Piękna zima.

Maciej A Krajtroter 19108 kilometrów
2018-02-24 21:04:49

magicznie zimowo,

jak dźwięki Antarktyki Vangelisa pięknie brzmią w tym tle -)

feja Uzależniony od podróży 1060 kilometrów
2018-02-24 20:40:45

Trafiona pogoda.Fajne widoki.

allie Krajtroter 7733 kilometrów
2018-02-24 19:58:14

Jak zwykle zachwycające widoki. Czasem naprawdę żałuję, że mieszkam tak daleko od gór :)

Anja Krajtroter 14965 kilometrów
2018-02-24 19:18:11

Zdrówka! Też się ostatnio nachorowałam i ciągnie mnie żeby gdzieś się ruszyć.

mirosław Krajtroter 48277 kilometrów