Żubrowisko Jankowice i Pszczyna

, mokunka

Do Ośrodka Hodowli Żubrów i Edukacji Ekologicznej w Jankowicach – bo tak brzmi jego poprawna nazwa - wybraliśmy się w czerwcu tego roku. Niedawno posegregowałam foty i postanowiłam opisać wycieczkę.

Wspomniany Ośrodek Hodowli Żubrów, mieści się …przy ulicy Żubrów 151; widać wszystko tam z żubrami się kojarzy. Naprzeciw ośrodka jest bowiem drewniana restauracja , o nazwie ”Stara karczma”, przed , która też stoją żubry. Tyle, że te nie są oczywiście żywe.

, mokunka

Do Ośrodka w Jankowicach, wstęp gratis, parking również ! Można zwiedzać indywidualnie i grupowo. Jest mnóstwo tablic informacyjnych. Zadaszone miejsce piknikowe i co najważniejsze wytyczona Ścieżka Dydaktyczna wzdłuż ogromnego leśno-łąkowego terenu, na którym żyją żubry.

Taka wędrówka , po oznaczonej ścieżce i wypatrywanie żubrów, które możemy tam napotkać (fakt za solidnym ogrodzeniem) lecz bliziutko nas, jest świetną frajdą nie tylko dla dzieci. Obcowanie z przyrodą , czytanie plansz dydaktycznych, sluchanie śpiewu ptaków...To wszystko w Rezerwacie "Żubrowisko" na nas czeka.

Było upalnie i żubry niechętnie wychodziły z cienia, nie mniej jednak trochę fot tym niewątpliwym królom puszczy udało się zrobić !

Po spacerzeniu, po lesie i wypatrywaniu żubrów postanowiliśmy wybrać się , choć na chwilkę do Pszczyny. Był spory problem z zaparkowaniem, bowiem w parku przyzamkowym odbywał się jakiś sparing dzieci i młodzieży. Konsekwentnie staramy się unikać tłumów, toteż najpierw poszliśmy na rynek .Rynek, który prezentuje się ciekawie. Jest bardzo zadbany. Pełen ławek i klombów.

Kawa i lody , w niewielkiej kafejce, z widokiem na bramę wejściową do Muzeum Zamkowego. Jednak do muzeum nie wybieraliśmy się tym razem ; znamy go.

Parę zdjęć z rynku; niestety nie obfociłam ławeczki Daisy , tylko umieszczone obok info. Ławeczka była wręcz „okupowana” przez turystów. Aż tak nam na tej fotce nie zależało, mamy już takie bowiem, gdzie siedzimy wraz z Daisy na ławeczce….W wątku ławeczkowym, też są foty...

, mokunka

Poszliśmy pospacerować pięknymi, zielonymi o tej porze alejkami parkowymi. Niestety wiele z nich było rozkopanych. Trwa rewitalizacja .

Niezmiennie interesująco wyglądają mostki i kładeczki. Sporo osób spacerujących w rożnym wieku. W parku upał, aż tak bardzo nie dawał się we znaki.. Fajnie spędziliśmy czas.

2015-08-30

04 wrzesień 2015 18:35

A to ciekawe miejsce pokazujesz. Tych żubrzych zagród w Polsce jest coraz więcej,a kiedyś były tylko w Białowieży. Nawet u nas w Dolinie Charlotty są żuberki. Mamy "pociąg" do Żubra;-)

03 wrzesień 2015 13:27

Piękna Pszczyna, czas pomyśleć nad powrotem, dawno nie odwiedzałem tego ślicznego miejsca.

01 wrzesień 2015 22:02

fajne żubrowisko , ładna Pszczyna

Karol

01 wrzesień 2015 21:31

[cytuj autor=' Danuta']Żubrowisko w Jankowicach znam- byłam tam wiosna tego roku. Miałam szczęście ogladac z bliska karmienie żubrów. Widok- niesamowity! Warto zajrzec do Karczmy która opisujesz Mokunko. Wnetrze jest urokliwe i sumpatyczne. Natomiast Pszczyna to doskonale miejsce na spedzenie czasu w kazdej porze roku. A pałac prezentuje sie po prostu świetnie! Dobrze, że tu niedaleko są tak klimatyczne zakątki! Pozdrawiam serdecznie :-) [/cytuj]

W Karczmie Danusiu byliśmy , choć, króciutko bo  siedzielismy na dworze, pod parasolami 🙂

Ostatnio edytowany: 2015-09-01 21:31

31 sierpień 2015 22:40

Dobrze, że tu niedaleko są tak klimatyczne zakątki!

Pozdrawiam serdecznie :-)

31 sierpień 2015 11:12

Bardzo fajne i ciekawe miejsce. Pięknie opisane i obfocone. Super

30 sierpień 2015 22:07

[cytuj autor=' marian']Myślałem że tam byłem ale okazuje się że ja byłem w Pokazowej Zagrodzie w Pszczynie a Ty w Jankowicach ale blisko Pszczyny.Nie wiedziałem że tam również są żubry.Zamek zwiedziłem i na ławeczce siedziałem.Podobał mi się park przy zamku i skanen który był w modernizacji .Chętnie bym znów tam zajrzał. [/cytuj]

Tak Marianie, Zagroda Pokazowa w Pszczynie a Żubrowisko w Jankowicach, to dwa całkiem odmienne miejsca pobytu żubrów. Fakt, położone niedaleko.