Słupsk-Bierkowo-Bruskowo

ścieżka rowerowa jeszcze na terenie miasta, Danusia

W taką iście letnią pogodę grzechem byłoby siedzieć w domu ,ruszyliśmy więc w drogę na naszych dwukołowych rumakach. Postanowiliśmy przetestować nową ścieżkę rowerową wiodącą ze Słupska do Bruskowa Wielkiego. Jej długość wynosi ok. 7 km. Muszę przyznać,że jechało się nią naprawdę wspaniale. Cieszę się niezmiernie,że takich wygodnych i bezpiecznych ścieżek rowerowych w mojej okolicy ciągle przybywa,choć jazda duktami leśnymi i polnymi też ma swój urok.

Chociaż wciąż trwa wiosną, to w powietrzu pachniało już latem. Na polach kołysze się już zboże ,fioletowo kwitną łubiny ,a przy drodze cieszą oczy żółte żarnowce. Na tle błękitnego nieba pięknie prezentowały się wiatraki. Mimo że, szosa do Darłowa jest dość ruchliwa,scieżką rowerową jechaliśmy całkiem swobodnie i bezpiecznie. Tutaj także panował niezły ruch. Niedziela i piękna pogoda wyciagnęła z domu nie tylko rowerzystów,ale także wielbicieli nordic-walking i rolkarzy. W takim towarzystwie dotarliśmy do Bruskowa Wielkiego.

ścieżka rowerowa w Słupsku, Danusia

Bruskowo to niewielka wieś w pobliżu Słupska ,położona przy trasie do Jarosławca i Darłowa. Przejechaliśmy przez całą wioskę podziwiając dekoracyjne kwiaty przy wiejskich obejściach. Na chwilę zatrzymaliśmy się przy kościele pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Marii Panny. Mimo,że był zamknięty przez kratę w drzwiach udało się nam zajrzeć do środka. W drodze powrotnej naszą uwagę zwróciła charakterystyczna sylwetka niektórych zabudowań z widoczną szachulcową biało-czarną kratą i trzcinowym dachem. Budynki w starym stylu,ale pięknie odnowione.

Z Bruskowa zawróclismy w stronę Słupska,jednak zaintrygowani drogowskazem "Bierkowo-kraina zapomnianych mlynów" skręciliśmy do Bierkowa. Do Bierkowa na rowerach jeździliśmy dość często,jednak tego drogowskazu wcześniej tam nie było. Okazało się,że ta sympatyczna wieś promuje się poprzez oznakowanie szlaku zapomnianych młynów . Zapomniane młyny to młyn-wiatrak pod brzózkami, młyn-mleczarnia i młyn-karczma. Obiekty te dziś już nie istnieją,jednak zostały ujęte w ładną formę graficzną i w ciekawy sposob opisane na specjalnych tablicach. W tym samym stylu opisano także miejscową szkołę i kościół. To było dla nas miłe zaskoczenie,a jednocześnie kolejna, nieznana mi wcześniej,lokalna ciekawostka.Trzeba przyznać, że w Bierkowie mimo,że leży nieco na uboczu od głównej trasy Słupsk-Darłowo,sporo się dzieje. Jest tu kościół pw. św. Józefa, Fabryka Przekładni Kątowych,nowoczesne "Zbierkowisko",czyli zakład selektywnego unieszkodliwiania odpadów komunalnych,a droga wjazdowa do wsi oświetlana jest przez latarnie zasilane energią słoneczną. Funkcjonuje też folklorystyczny zespół wokalny "Bierkowianki". A teraz doszła jeszcze atrakcja w postaci szlaku zapomnianych mlynów. Miłe zaskoczenie.

droga wśród ogrodów działkowych, Danusia

Wracaliśmy do domu nieco inną trasą. Specjalnie nadłożyliśmy drogi,by zobaczyć,jak postępują prace przy niedawno rozpoczętej budowie nowej 4-pasmówki tzw. słupskiego ringu. Hmm...dzieje się,ale jeszcze sporo pracy do końca. Póki co,niezła perspektywa na przyszłość.

A po powrocie do domu-tradycyjnie kawa i ciasto z rabarbarem. Mniam...

w stronę Bruskowa, Danusia

bociany wracają co roku do Bierkowa, Danusia
Krzyż na rozstaju dróg w Bierkowie, Danusia
w drodze powrotnej, Danusia
wyjeżdżamy z Bierkowa szosą oświetlaną latarniami zasilanymi energią słoneczną, Danusia
, Danusia
2014-05-25

01 czerwiec 2014 09:18

Troszkę się u nas dzieje na plus z tymi ścieżkami rowerowymi,co oczywiście bardzo mnie cieszy.

01 czerwiec 2014 08:59

[cytuj autor=' Ewelina']super promocja- super miejsc 🙂 [/cytuj]

Zgadzam sie z tym 🙂 promujesz nadmorskie miejsca mniej znane. Za to bardzo ciekawie , dokładnie opisujesz 🙂

Prawdziwy Krajtroter zawsze znajdzie coś ciekawego do odwiedzenia, nawet relatywnie niedaleko miejsca zamieszkania 🙂

Ostatnio edytowany: 2014-06-01 09:42

28 maj 2014 19:52

Super sprawa te ścieżki rowerowe-dobrze, że ich przybywa. Jest bezpieczniej i przy okazji można podziwiać nowe miejsca.

28 maj 2014 09:36

Ależ piękny ten kościółek w Bruskowie Wielkim! Zazdroszczę ;-)

Świetna wycieczka.

PS. Niestety w moich okolicach ścieżek rowerowych jak na lekarstwo. Za to w planach jest ich mnóstwo, kilkadziesiąt kilometrów, i to od kilkunastu już lat :-(

27 maj 2014 20:36

Super Danusiu. Poszalałaś na rowerku. Widzę że każdy coś ciekawego robił w niedziele . Tylko nie ja😢 . Ale trudno narazie mnie uziemiło. Mam nadzieje że wkrótce też rusze na szlak. Piekne miejsce, śliczne zdjęcia, super relacja.

27 maj 2014 19:27

Ja też z rabarbarem piekłam ostatnio a i z truskawkami 🙂

27 maj 2014 15:21

Hej,Hej to może i ja się przyłącze.Nie jestem wybredny, pochłaniam wszystko.

27 maj 2014 15:08

My też tych rabarbarowych toksyn się nie boimy i dlatego ciasto zostało pochłonięte migusiem. Jakby co Macieju, upiekę świeże🙂

27 maj 2014 14:49

Super wycieczka,

lubię sobie też czasem na dwóch kółkach...

P.S. Jakby Ci się trochę tego toksycznego ciasta zresztowało to ja chętnie poproszę, zresztą zdrowsza wersja też mi się podoba ;-)

27 maj 2014 07:36

Dzięki za odwiedziny i komentarze. Cieszy mnie, gdy widzę zmiany na plus w mojej okolicy. Karolu,następnym razem zrobię ciasto z truskawkami:-) Będzie zdrowiej.

Ostatnio edytowany: 2014-05-27 07:38

Danusia poszalala -suuperrro .

Pozdrawiam Karol Barsolis

26 maj 2014 20:27

Fajna wycieczka pozdrawiamy

26 maj 2014 20:15
Dobrze ze coraz więcej jest w Polsce tych ścieźek rowerowych.Wspaniale spędzony dzień.Pozdrawiam.