Zamek Spiski na Słowacji i nie tylko

Ratusz w Lewoczy, Katarzyna Jamrozik

Dzień Pierwszy - Lewocza i Zamek Spiski

Jadąc do zamku po drodze zahaczyliśmy o miasteczko Lewocza choć nie mieliśmy tego w planach. Ale jadąc drogą krajową nr 18 a przejeżdżając obok właśnie Lewoczy trudno nie zwrócić uwagę na to miejsce ze względu na mury obronne okalające miasto. Zatrzymaliśmy się więc i poszliśmy obejrzeć stare miasto, które się tam zachowało. Największe wrażenie zrobił na mnie ratusz, który bardzo przypomina nasze krakowskie sukiennice. I charakterystyczne wogóle na Słowacji małe domki.

, Katarzyna Jamrozik

Opuściliśmy miasto bramą w murach i pojechaliśmy dalej na zamek. Robi już ogromne wrażenie z daleka, gdyż jest usytuowany na środku pól. I jest to jeden z największych obiektów tego typu w tej części Europy. Zajmuje obszar 4 ha. Na terenie zamku znajduje się muzeum i tu wskazówka dla zamierzających odwiedzić ten zamek - radzę wziąść przewodnika. My nie wzięliśmy bo wychodziło drogo, tylko nas zdziwiło dlaczego nam powiedziano że za niego pobierają kaucję. W połowie zwiedzania się zorientowaliśmy że to multimedialny przewodnik, a kaucja jest za pilota od niego.

Ruiny zamku są piękne, w stylu naszego Ogrodzieńca, ale mocne wrażenie robi ogromny dziedziniec, z odremontowanymi murami, po których zresztą można zrobić sobie spacerek.

Dzień drugi - Sucha Bela i Mały Kysel

mury obronne w Lewoczy, Katarzyna Jamrozik
Zamek Spiski, Katarzyna Jamrozik

To był dzień wspomnień gdyż przeszliśmy drugi raz Suchą Belę, która nadal robiła na nas wrażenie. Wychodząc z niej ruszyliśmy dalej do Klastoriska i jedynego na cały Słowacjki Raj schroniska. Potem w kierunku Małego Kysla, przechodząc po drodze także po raz drugi Obrowsky wodospad, który robi ogromne wrażenie. I w końcu Mały Kysel gdzie jeszcze nie byliśmy.

Dzień trzeci - Dedinki i Zejmarska Dolina

, Katarzyna Jamrozik

Jest to bardzo urokliwe miejsce. Jeziorko otoczone naokoło górami. Duży minus że woda niestety w tym jeziorze jest lodowata więc nasze zamiary kąpieli spełzy na niczym. Pozostało nam pływanie rowerkiem po nim, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć jak to miasteczko wygląda z innej perspektywy. Potem ruszyliśmy do zapomnianej już Zejmarskiej Doliny. Jest ona krótka i trochę stroma w przeciwieństwie do pozostałych. Ale także jest ciekawa.

Same Dedinky sprawiają wrażenie uśpionego miasteczko. Wychodząc z doliny doszliśmy do pięknego hotelu pośrodku gór a idąc szlakiem towarzyszyła nam cały czas kolejka linowa, która musi być bardzo długa i cudnie by było sobie nią zjechać. Tylko że jest zniszczona. Tak więc piękne miejsce, ale nie wykorzystane.

dziedziniec na zamku Spiskim, Katarzyna Jamrozik
Zejmarska Dolina w Dedinkach, Katarzyna Jamrozik
2013-07-08

30 grudzień 2013 16:31

Jak na razie przez dwa lata byliśmy na Słowacji i coraz bardziej mi się tam podoba. Fakt, że jest tam drożej, ale za to mniej turystów. Za rok chciałabym jeszcze zwiedzić Małą Fatre.

Dziękuje wszystkim za miłe słowa. Pozdrawiam

Ostatnio edytowany: 2013-12-30 16:32

30 grudzień 2013 11:37

Zamek Spiski to jeden z moich niespełnonych celów. Super relacja i super zdjęcia!

27 grudzień 2013 21:50

Super Kasiu. Zamczyska piękne🙂

22 grudzień 2013 14:07

'piknie' tam jest .

20 grudzień 2013 09:26

Potężny zamek i wspaniały Słowacki Raj - wysoko na mojej liście miejsc do zobaczenia

może w przyszłym roku, kto wie

a tymczasem z przyjemnością oglądałem Wasze zdjęcia

19 grudzień 2013 17:15

[cytuj autor=' Dori']Ja za to byłam w miejscach wymienionych i w Słowackim Raju 🙂 Jest tam pięknie!! Świetne zdjęcia i relacja! [/cytuj]

W poprzednim roku zwiedziliśmy już większość Słowackiego Raju, były to cztery intensywne dni. Zapraszam do relacji z poprzedniego wyjazdu :http://www.polskieszlaki.pl/wycieczki/relacja,6087,slowacki-raj---sucha-bela--velky-sokol-i-piecky--czii.html

19 grudzień 2013 17:10

W Słowackim Raju akurat nie byłam,choć słyszałam. Mnie interesują zabytki,lokalne historie,ciekawostki,więc takie trasy wybieramy.

19 grudzień 2013 16:54

19 grudzień 2013 16:44

[cytuj autor=' Danusia']WSpaniała wycieczka:-) Oglądając twoje fotki przypomniała mi się nasza wyprawa na Słowację. Spędziliśmy tam wtedy dwa wspaniałe tygodnie. Spissky hrad robi niesamowite wrażenie. Byliśmy też w Lewoczy,odwiedziliśmy Kezmarok, Liptowsky Mikulasz,Rużomberok,Bojnice,Banską Bystricę i wiele innych miejscowości ,których nazw już nie pamiętam. Przywołałaś miłe wspomnienia sprzed lat:-) [/cytuj]

Nie wymieniasz Słowackiego Raju. Jeżeli tam nie byłaś to polecam jeszcze go zwiedzić bo jest niesamowity. My osobiście chodzenie po miastach to lubimy tak średnio. Co innego zwiedzenie zamku spiskiego - tam,  ruiny robią ogromne wrażenie. Wolimy jednak być na szlaku, mniej się tam męczymy niż chodząc po miejskich chodnikach.

19 grudzień 2013 14:27

19 grudzień 2013 10:06

Postaram się to nadrobić.

19 grudzień 2013 08:46

Ale pięknie, a te kładeczki, drabinki, super sprawa 🙂 Moja gorąca prośba abyście podpisywali zdjęcia w wycieczkach, dobre dla informacji dla wszystkich turystów, a ty bardziej przy tworzeniu atrakcji łatwiej się po zdjęciach poruszać 🙂