Krynica Zdrój-Jaworzyna Krynicka

, marian

Krynica Zdrój to jedna z największych uzdrowiskowych miejscowości w Beskidzie Sądeckim.Bardzo pragnąłem poznać te miasto.Rankiem pojechaliśmy pod wyciąg na Jaworzyne.Tam kolejką gondolową wjechaliśmy na szczyt .Wiem że to nie sposób na zdobywanie szczytów ale czas nam nie pozwalał bo jeszcze tego dnia chcemy poznać trochę miasto.Robimy parę fotek i podziwiamy te cudowne widoki górskie. Nie bardzo chce sie opuszczać to miejsce.W mieście udajemy się na deptak.mijamy prześliczne kwiatowe rzeżby,fontanny,liczne pijalnie wód,pomnik Nikifora......W Głównej Pijalni pijemy po kubku Kryniczanki.W Krynicy odbywał sie prawie festyn biegów i na deptaku było bardzo tłoczno.Muszę przyznać że wole troche spokojniejsze miejsca więc wybraliśmy się do Parku w którym ścieżki prowadzą na Góre Parkową.Na Góre Parkową można również wjechać kolejką.My tylko zwiedziliśmy tam mały drewniany kościółek i poszliśmy nad mały stawek gdzie pływały łabędzie.Chętnie bym wybrał się na Góre Parkową ale ten czas tak szybko mija i trzeba wracać do Piwnicznej.Może uda mi się tutaj jeszcze przyjechać na dłuższy czas .

2016-09-11

27 wrzesień 2016 09:11

Krynica jest piękna, a widoki z Jaworzyny. Warto było zaglądnąc do schroniska PTTK Jaworzna Krynicka. Ostatnio byłem tu w zeszłym roku idąc Głównym Szlakiem Beskidzkim.

Pozdrawiam Tadek

Ostatnio edytowany: 2016-09-27 09:14

23 wrzesień 2016 14:08

Byłam tam będąc jeszcze w podstawówce. Oj duuużżoo się zmieniło. Piękne zdjęcia.

22 wrzesień 2016 21:44

[cytuj autor=' Danusia']Marianie,krajtroterzysz po szerokości:-) Fajne foty:-) Bardzo mi się to podoba,pisałam już o tym w którymś komentarzu. W Krynicy byłam parę lat temu. Oczywiście na Jaworzynę wjechaliśmy gondolami :-) Gdzie się da wjechać,my doliniarze-wjeżdżamy. [/cytuj]

Dziękuje Danusiu za miły komentarz.Teraz będę mówił jestem doliniarz  a my wjeżdzamy.Hi Hi

22 wrzesień 2016 21:30

22 wrzesień 2016 19:29

Dziękuję wszystkim za miłe komentarze.Oj lubię tak krajtorzyć ale to dzięki Waszej inspiracji i tak trochę Wam po piętach krocze.Hi hi

22 wrzesień 2016 19:06

[cytuj autor='Świątkowski Roman']Rzekło by się - piknie. Karkonosze maja Szklarską i Karpacz, Beskid Śląski Wisłe, Ustroń i Szczyrk, Pieniny Szczawnice a Beskid Sądecki Krynice miasto uzdrowiskowo-lecznicze. Troszkę Marianie pokrajtorzyłeś pozdrawiam         [/cytuj]

hihihi 😉 Podoba mi się określenie "pokrajtorzyłeś" .Super !!!

22 wrzesień 2016 17:53

Troszkę Marianie pokrajtorzyłeś

Lechna
22 wrzesień 2016 11:30

fajna jest ta Krynica Zdrój

22 wrzesień 2016 09:03

Piekna -jak zawsze-Krynica Zdroj. Dreptamy po swoich śladach Marianie 🙂 .

Byliśmy tam w maju , na Jaworzynie również ...ale skoro to wszystko tak ładnie obfociłeś i opisałeś , to w najbliższym czasie opiszę, może  nie całą Krynicę lecz  tylko Górę Parkową na ktorą Wam brakło czasu...

22 wrzesień 2016 08:38

Ślicznie, mamy Krynicę na świeżo jeszcze z wyprawy rok temu 🙂 Marianie, nie przejmuj się, po to są gondole żeby z nich korzystać, my też wolimy czasem coś przyspieszyć, żeby więcej zobaczyć 🙂 Czas zawsze goni na wycieczkach, bo nie tylko samo miasto wybrane jest do zobaczenia, ale też jak najwięcej w okolicy, bo przecież innym razem wybiera się znów inny region i głód poznania wygrywa 🙂

21 wrzesień 2016 21:25

Przyjemny kurort górski. A Jaworzyna znakomita i latem i zimą :-)