Lublin, Olga

Lublin

2010-06-07 - 2010-06-08
2010-06-07 14:24:00
Olga Wędrowiec 160 kilometrów
Lublin ul. Dolińskiego > Muzeum Lubelskie w Lublinie w zamku

Lublin – niedziela 23 maja 2010 r.

Ukraińska Biesiada

22 maja wyjechaliśmy z Białegostoku specjalnie wynajętym busem. Droga trwała ok. 4 godzin. W Lublinie pierwszą rzeczą było zakwaterowanie się w „Hostelu” . Wieczorem wybraliśmy się do cerkwi Podwyższenia Krzyża Pańskiego. Potem spacerowaliśmy po Lublinie, gdzie głownie chcieliśmy zobaczyć stare miasto i zamek i muzeum w nim mieszczące się.W jednym z licznych lokali zjedliśmy pizze i tak skończył się pierwszy dzień.

Następnego dnia mieliśmy zaplanowany występ na leśnej polanie niedaleko Lublina. Impreza była zorganizowana z okazji zakończenia roku szkolnego w niedzielnej szkole ukraińskiej. Na początku wystąpili absolwenci tej szkoły z wierszami i piosenkami. Zostały wręczone dyplomy i nagrody dla wszystkich uczniów. Następnie wystąpiły zespoły muzyczne: „Dżereło” z Białegostoku Folklorystyczny zespół „Słowianoczki” z Białegostoku , Zespół folkowy studentów ukraińskich Lublina „Chwyla” oraz zespół z Opola.

Spotkanie zakończyliśmy wpólnym śpiewaniem przy ognisku.

Zwiedzanie Lublina szczególnie polecam wielbicielom architektury. Ogólnie miasto jest zaniedbane ale pełne potencjału turystycznego. W Lublinie bardzo często odbywają się festiwale, koncerty i imprezy tematyczne. W dniu którym przyjechaliśmy rozpoczęła się Ukraińska Biesiada ,a skończyły się Dni muzyki instrumentalnej.

Olga Wędrowiec 160 kilometrów