Kołobrzeg zimową porą

, mokunka

Wiadomo, jak sie mieszka na południu Polski, to ciągle tęskni się i to bardzo za morskimi klimatami. Jako, że w latnim sezonie tam i tloczno i drogo, toteż w styczniu wybraliśmy się do Kołobrzegu. W sumie nie mieliśmy tego w planach. Rzec można - tak wyszło !

Skorzystaliśmy z zaproszenia kolegi i - tydzień byliśmy nad Bałtykiem.

, mokunka

Kołobrzeg baaardzo lubimy, opisywałam parę razy mój pobyt w takowym na PSz. Toteż tym razem odpuściliśmy muzea , znamy je bowiem. Spacerowaliśmy, codziennie , obowiązkowo wręcz morskim brzegiem a w wędrówkach towarzyszły nam mewy, rybitwy, alki i łabędzie, które są tam na każdym odcinku kołobrzeskiej plaży.

Nic się nie boją , baaa domagają się jedzenia, bowiem wiekowi kuracjusze kołobrzesklich sanatoriów podkarmiaja je chlebem "przemyconym" z sanatoryjnych jadalni...

Łabędzie w Kołobrzegu mają nawet swój pomnik, w okolicy molo, na promenadzie. Dwa łabądki, składające swe szyje na kształt serduszka.

Styczniowy wyjazd , środek zimy -jak by nie było - jednak śniegu ani śladu. Morze spokojniutkie. Tafla wody gładka niczym na jeziorze.Molo o tej porze roku bezpłatne.

Przy dolnym pomoście molo zakotwiczony był niewielki katamaran. Skusiliśmy się na rejs. Po 25 zeta, tanio to nie było ! Bowiem niedaleko  latarni morskiej , przy nadbrzeżu stateczek, który tam cumowal proponował również półgodzinny rejs , za 30 zeta/od osoby. Wyszło więc nieco taniej.

Port, spacer po falochonie, w okolice latarni to będąc w Kołobrzegu rzecz oczywista. Nie mogliśmy jednak nie być w ścislym centrum miasta. Przy ratuszu, który wygladem przypomina zamczysko. Odremontowana kolegiata. Wszystko w styczniu jeszcze w dekoracjach sylwestrowo-noworocznych.

, mokunka

Wieczorami mrok rozświetlały tysiące maleńkich lampek 🙂

Niedaleko latarni, pojawił się nowy pomnik rybaka , związany z 50-leciem istnienia w Kołobrzegu Tecnikum Rybołostwa Morskiego. Jest tam od 2017 roku .

Od ostatniego pobytu zauważyłam równiez tuz przy deptaku i promenafdzie , na wysokosci Sanatorium Bałtyk ogromnej wielkości pomniki ryb morskich. Każda dobrze opisana. Nie łatwo je rozpoznać , tak na pierwszy rzut oka.

Jeśli już o deptaku wspomniałam muszę dodać , iż codziennie można było tam spotkać katarzyniarza z papugą lub dwiema siedzącymi mu na ramieniu lub katarynce. To one bardziej niż melodia z katarynki przyciagały spacerowiczów.

Przechodniów próbowali przyciągnąć sprzedawcy różnego rodzaju pamiątek marinistycznych, bursztynu. Jedni rozkładali wprost na plaży swoje kramiki , inne można było nabyć (znacznie drożej) na stoiskach i sklepikach...

Jak na krajtrotera przystało wybraliśmy sie też do pobliskiego Dźwirzyna i do Koszalina , to jednak jednak opiszę w kolejnej wycieczce.

, mokunka

Odpoczęliśmy dzięki temu wyjazdowi od codzienności,prozy życia. Pooddychaliśmy przesyconym jodem nadmorskim powietrzem.

Super wszystko, z wyjątkiem drogi powrotnej (korki, objazdy, przebudowy dróg) . Jechaliśmy 9 i pół godziny , grrrr

2018-01-21

11 luty 2018 09:16

Fajna wycieczka, dużo fotek

06 luty 2018 20:16

Z Kołobrzegu mam bardzo świeże wspomnienia, a super go obejrzeć w zimowej odsłonie. Plaża jest piękna przez cały rok 🙂

06 luty 2018 18:31

[cytuj autor='Marcin_Henioo']Super, fajna wycieczka i mnóstwo fotek. Jak to teraz mówią młodzi: Mega ;-)[/cytuj]

dzięki  🙂 pozdrawiam

[cytuj autor='Maciej A'] oby oby, a nad morze mam 500, w bieszczady 450, w Tatry ponad 200, Mazury ponad 400, Sudety ponad 300wszędzie prawie daleko,za to nad Jurę mam bliziutko i też fajnie,ważniejsze zresztą jest z kim, niż gdzie, prawda? [/cytuj]

Racja 🙂 Macieju

05 luty 2018 20:53

[cytuj autor='mokunka'] Będzie czas , ze i Ty sie wyrwiesz macieju, pewnie w Twoje ulubione Tatry Macieju 🙂.  Fajnie masz mieszkając w centralnej Polsce. Od nas nad morze naprawdę spory kawał drogi... [/cytuj]

wszędzie prawie daleko,

za to nad Jurę mam bliziutko i też fajnie,

ważniejsze zresztą jest z kim, niż gdzie, prawda?

05 luty 2018 20:35

Faktycznie fotek zrobiłam sporo, bo codziennie coś musiałam fotnąć a jak by nie było parę dni tam byłam...Widać, iż jedne w słoneczku, drugie przy pochmurnym niebie . Inne te ze starówki, juz o zmroku.

Fotki Marcinie_Heniu , zawsze przywodzą na myśl wspomienia miejsc, które odwiedziliśmy 🙂

05 luty 2018 20:32

Super, fajna wycieczka i mnóstwo fotek. Jak to teraz mówią młodzi: Mega ;-)

[cytuj autor='Anja'] Też mam problem z systematycznym porządkowaniem archiwum, ale że się lekko pochorowałam po tej mojej wyprawie już też wszystko mam ładnie posegregowane, i nawet fotoksiążkę już zaczęłam projektować. [/cytuj]

To super Anju🙂 czekamy na inne opowieści z wyprawy.

05 luty 2018 20:13

[cytuj autor='marian']Piękne fotki z spokojnego o tej porze Kołobrzegu.Zazdraszczam.[/cytuj]

Spokojnie , fakt . I tak jest najfajniej, że nie wspomnąę o tym , że rownież najtaniej 🙂 Marianie. Co nie jest bez znaczenia .

05 luty 2018 20:11

[cytuj autor='Joanna']Wielki plus morza zimą to brak tłumów i to widać też na zdjęciach.[/cytuj]

My lubimy tak spokojnie , bez tłumów, pozasezonowo. Morze piękne o każdej porze roku 🙂

05 luty 2018 14:22

Wielki plus morza zimą to brak tłumów i to widać też na zdjęciach.

05 luty 2018 11:51

Piękne fotki z spokojnego o tej porze Kołobrzegu.Zazdraszczam.

05 luty 2018 09:29

[cytuj autor='mokunka'] Chciałam wszystko zatrzymać w kadrze Anju 😉Codziennie robiłam foty a to na plaży,  w porcie , na nadbrzeżu, na molo, w centrum miasta...Tylko na bulwarze nadmorskim nie fociłam bo takowy rozkopany i trwalją prace ziemne, ciężki sprzęt, błoto. Tak , więc odpuściłam 🙂I tak się zebrałam w sobie, posegregowałam i wstawiłam wycieczkę prawie od raz u( co u mnie nieczęste).pozdrawiam -🙂 [/cytuj]

05 luty 2018 08:26

[cytuj autor='Maciej A']Spokojnie o tej porze nad morzem.A ja mieszkam w centrum i wszędzie mnie ciągnie... więc na złość sobie siedzę w domu [/cytuj]

05 luty 2018 08:24

[cytuj autor='Anja']O mój ukochany Kołobrzeg...ale poszalałaś ze zdjęciami🙂[/cytuj]

Chciałam wszystko zatrzymać w kadrze Anju 😉

pozdrawiam -🙂

05 luty 2018 07:29

O mój ukochany Kołobrzeg...ale poszalałaś ze zdjęciami🙂

04 luty 2018 21:25

Spokojnie o tej porze nad morzem.