Zalew Nakło Chechło, Anna Piernikarczyk

Nad zalewami - Chechło i Rogoźnik

2017-12-27
2017-12-27 18:56:45
Nakło Śląskie > Rogoźnik > Bobrowniki Będzińskie > Jezioro Nakło Chechło > Drewniany kościół w Bobrownikach > Zalew Rogoźnik

Zmęczeni jedzeniem i siedzeniem świątecznym, korzystając z pięknego dnia, ruszyliśmy na spacery zalewowe, pierwszy już rano, nad nasze jezioro, drugi po południu nad Zalew Rogooźnik. Byliśmy w tej wsi w Kamieniołomie Rogoźnickim kilka tygodni temu, ale wtedy brakło czasu na więcej, więc tym razem odwiedziliśmy Zalew i drewniany kościół Św. Wawrzyńca w pobliskich Bobrownikach.

Zalew Rogoźnik powstał na miejscu dawnej kopalni piasku, podobnie, jak nasz Zalew Nakło Chechło. W Rogoźniku powstały aż 2 zbiorniki, a nawet 3, ale ten ostatni jest malutki i nieco oddalony, także znane są te dwa - Górny i Dolny. Za główny uważany jest Dolny, ale my zaczęliśmy od Górnego - bardziej dziki, z niestrzeżoną plażą piaszczystą i podestai dla sprzętu wodnego. Z rzadka stoją wędkarze. I tablice informacyjne. Można dojść do ruin mostu kolejowego, ale nie zaszliśmy tak daleko. Ładnie tu, bardzo spokojnie i romantycznie :) Drugi zbiornik z pierwszym łączy tama, są położone na różych wysokościach. Przy Zbiorniku Dolnym istnieje piaszczysta plaża główna, w sezonie z ratownikiem i z wypożyczalnią sprzętu. Naprzeciw powstał Park z alejąspacerową, amfiteatrem, skateparkiem i fajnym placem zabaw. Tu zawsze jest więcej ludzi. Miejsce również urokliwe i fajne na rodzinną rekreację. Godne polecenia, tym bardziej, że w ostatnich latach zadbane, odchwaszczone i dobrze zagospodarowane.

Jak bylam nad Zalewem, to otwarłam sobie aplikację PS a tam podpowiedź, że 4 km dalej drewniany kościół Św. Wawrzyńca, więc nakusiłam ekipę i jeszcze na szybko zobaczyliśmy go. Niestety zamknięty, ale i z zewnątrz ciekawy :) To unikat, bowiem ma fasadę dwuwieżową, co jest rzadkością w drewnianych kościołach w Polsce. Pochodzi z XVII wieku i lezy na Szlaku Architektury Drewianej. Obok stoi murowany kościół Św. Wawrzyńca, całkiem nowy i teraz to w nim odbywają się nabożeństwa.

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2018-01-06 19:43:43

No tak,raczej trudno byłoby mi dojechać do Rogoźnika na  np. niedzielny spacer:-) Ale fajnie,dzięki twojej relacji poznać ładne miejsca w waszej okolicy.

toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów
2018-01-02 09:36:08

Piękne miejsce, daleko ode mnie, ale tak jak piszesz, każdy ma swoje we własnej okolicy.Śliczne fotki. Pozdrawiam :)

2018-01-02 08:33:50

[cytuj autor='mokunka']Widzę,ze ostatnio coś Was ciągnie w stronę Rogoźnika! Lata całe nie byłam tam, choć to ode mnie tylko 18 km. Kiedyś się jeździło tam nad wodę letnią porą.....ależ tam wtedy bywało mnóstwo ludzi.A tu proszę w scenerii zimowej, choć raczej bezśnienej, też ciekawie :)[/cytuj]

Dla mnie to zupełna nowośc, choć mój Tata też te rejony z młodości zna... Ja tylko nazwę kojarzyłam :)

mokunka Krajtroter 220537 kilometrów
2018-01-01 22:10:25

A tu proszę w scenerii zimowej, choć raczej bezśnienej, też ciekawie :)

Maciej A Krajtroter 18647 kilometrów
2017-12-29 20:30:54

Fajny spacer, całą rodzinką, czego chcieć więcej?

2017-12-29 16:58:34

Dziękuję wszystkim, tym z bliska polecam, tym z daleka nie muszę bo mają swoje ciekawostki :) A spacer dobry na każde zmartwienie :)

allie Krajtroter 6483 kilometrów
2017-12-28 23:04:34

Magicznie wyglądają te miejsca o tej porze roku, lekko ścięte przymrozkiem. Super spacer.

2017-12-28 22:10:26

Spacer po świętach to najlepszy pomysł.Zazdraszczam.

kristofhetvenharom Krajtroter 3952 kilometrów
2017-12-28 16:54:13

Ładny spacerek. Dzięki za wskazówkę, gdzie wybrać się w najbliższy ładny weekendowy dzień :)

2017-12-28 16:03:55

Dzięki Wam :)

Marcin_Henioo Krajtroter 50911 kilometrów
2017-12-28 15:51:53

Piękne te niektóre fotki... Super spacer rodzinny, fajne chwile i ciekawie pokazujesz nam swoje lokalne atrakcje. Kościółek też super, piękny, takich na moich terenach nie uświadczysz zbyt często...

Joanna Krajtroter 67210 kilometrów
2017-12-28 15:19:53

Super spacer. Piękna pogoda i piękne miejsca, a na rozświetlony las to nie mogę się napatrzeć.

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 15 lat przez aktywną rodzinkę złożoną z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami. Na przyjaznym Forum mamy 48 tys. postów. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy blisko 20 000 polubień, a na Instagramie ponad 2 000 Obserwujących.