Nad zalewami - Chechło i Rogoźnik

Zalew Nakło Chechło

Zmęczeni jedzeniem i siedzeniem świątecznym, korzystając z pięknego dnia, ruszyliśmy na spacery zalewowe, pierwszy już rano, nad nasze jezioro, drugi po południu nad Zalew Rogooźnik. Byliśmy w tej wsi w Kamieniołomie Rogoźnickim kilka tygodni temu, ale wtedy brakło czasu na więcej, więc tym razem odwiedziliśmy Zalew i drewniany kościół Św. Wawrzyńca w pobliskich Bobrownikach.

Zalew Rogoźnik powstał na miejscu dawnej kopalni piasku, podobnie, jak nasz Zalew Nakło Chechło. W Rogoźniku powstały aż 2 zbiorniki, a nawet 3, ale ten ostatni jest malutki i nieco oddalony, także znane są te dwa - Górny i Dolny. Za główny uważany jest Dolny, ale my zaczęliśmy od Górnego - bardziej dziki, z niestrzeżoną plażą piaszczystą i podestai dla sprzętu wodnego. Z rzadka stoją wędkarze. I tablice informacyjne. Można dojść do ruin mostu kolejowego, ale nie zaszliśmy tak daleko. Ładnie tu, bardzo spokojnie i romantycznie 🙂 Drugi zbiornik z pierwszym łączy tama, są położone na różych wysokościach. Przy Zbiorniku Dolnym istnieje piaszczysta plaża główna, w sezonie z ratownikiem i z wypożyczalnią sprzętu. Naprzeciw powstał Park z alejąspacerową, amfiteatrem, skateparkiem i fajnym placem zabaw. Tu zawsze jest więcej ludzi. Miejsce również urokliwe i fajne na rodzinną rekreację. Godne polecenia, tym bardziej, że w ostatnich latach zadbane, odchwaszczone i dobrze zagospodarowane.

Jak bylam nad Zalewem, to otwarłam sobie aplikację PS a tam podpowiedź, że 4 km dalej drewniany kościół Św. Wawrzyńca, więc nakusiłam ekipę i jeszcze na szybko zobaczyliśmy go. Niestety zamknięty, ale i z zewnątrz ciekawy 🙂 To unikat, bowiem ma fasadę dwuwieżową, co jest rzadkością w drewnianych kościołach w Polsce. Pochodzi z XVII wieku i lezy na Szlaku Architektury Drewianej. Obok stoi murowany kościół Św. Wawrzyńca, całkiem nowy i teraz to w nim odbywają się nabożeństwa.

Rozświetlony las
Nowy kościół Św. Wawrzyńca w Bobrownikach
2017-12-27

06 styczeń 2018 19:43

No tak,raczej trudno byłoby mi dojechać do Rogoźnika na  np. niedzielny spacer:-) Ale fajnie,dzięki twojej relacji poznać ładne miejsca w waszej okolicy.

02 styczeń 2018 09:36

Piękne miejsce, daleko ode mnie, ale tak jak piszesz, każdy ma swoje we własnej okolicy.Śliczne fotki. Pozdrawiam 🙂

02 styczeń 2018 08:33

[cytuj autor='mokunka']Widzę,ze ostatnio coś Was ciągnie w stronę Rogoźnika! Lata całe nie byłam tam, choć to ode mnie tylko 18 km. Kiedyś się jeździło tam nad wodę letnią porą.....ależ tam wtedy bywało mnóstwo ludzi.A tu proszę w scenerii zimowej, choć raczej bezśnienej, też ciekawie 🙂[/cytuj]

Dla mnie to zupełna nowośc, choć mój Tata też te rejony z młodości zna... Ja tylko nazwę kojarzyłam 🙂

01 styczeń 2018 22:10

A tu proszę w scenerii zimowej, choć raczej bezśnienej, też ciekawie 🙂

29 grudzień 2017 20:30

Fajny spacer, całą rodzinką, czego chcieć więcej?

29 grudzień 2017 16:58

Dziękuję wszystkim, tym z bliska polecam, tym z daleka nie muszę bo mają swoje ciekawostki 🙂 A spacer dobry na każde zmartwienie 🙂

28 grudzień 2017 23:04

Magicznie wyglądają te miejsca o tej porze roku, lekko ścięte przymrozkiem. Super spacer.

28 grudzień 2017 22:10

Spacer po świętach to najlepszy pomysł.Zazdraszczam.

28 grudzień 2017 16:54

Ładny spacerek. Dzięki za wskazówkę, gdzie wybrać się w najbliższy ładny weekendowy dzień 🙂

28 grudzień 2017 16:03

Dzięki Wam 🙂

28 grudzień 2017 15:51

Piękne te niektóre fotki... Super spacer rodzinny, fajne chwile i ciekawie pokazujesz nam swoje lokalne atrakcje. Kościółek też super, piękny, takich na moich terenach nie uświadczysz zbyt często...

28 grudzień 2017 15:19

Super spacer. Piękna pogoda i piękne miejsca, a na rozświetlony las to nie mogę się napatrzeć.