Skamieniałe Miasteczko po raz drugi

, Angelika Krajewska

Piękne miejsce na pieszą wycieczkę dla dzieci i dorosłych. Idealne miejsce na niesamowity weekend czy dla rodziny czy ze znajomymi, polecam każdemu kto chce zobaczyć coś niesamowitego , co stworzyła natura.Miejsce magiczne, choć szlak w tamtym roku był słabo oznaczony. To już  2 raz i w końcu  udało nam się dotrzeć do wodospadu 🙂 Za pierwszym podejściem nie przeszliśmy całego Skamieniałego  miasteczka drugie podejście było o wiele trudniejsze zajęło nam to około 4 godzin z jednym małym odpoczynkiem ,ale to nie czas przejścia trasy, bardzo dużo było w tym dniu odwiedzających skałki i żeby zrobić zdjęcie na prawdę trzeba było nieraz czekać od 5 - 7 minut  he he dlatego myślę że trasę przeszlibyśmy w 2,5 godziny no ale każdy chciał mieć zdjęcie 🙂
Skamieniałe Miasto to mój ulubiony rezerwat przyrody. Malownicze skały, małe wzniesienia. Miejsce doskonałe na spacer. Raczej trudno mówić tu o jakiejś wyprawie. Przejście od skały "Grunwald" do "Wodospadu" jest miłym doświadczeniem. Warto sprawdzić dobrze całą trasę aby szczególnie w w górnej części rezerwatu nie zabłądzić tak jak to zrobiliśmy rok temu gdy odwiedzaliśmy skamieniałe .

Trasa przejścia: Parking przy wejściu do Skamieniałego Miasta, Czarownica, Ratusz, Grunwald, Tajemnicza Szczelina, Źródło Zdrowej Wody, Wąwóz Harcerzy, Warownia Dolna i Górna, Orzeł, Pieczarki, Jajo Żółwia, Piekiełko, Borsuk, Piramidy, Lisi Wąwóz, Aligator, Pustelnia, Baszta Paderewskiego, Cyganka (Sfinks), Grzybek, Skałka z Krzyżem + Wąwóz Czarownic. Nazwy skał nadano ze względu na ich wygląd.

, Angelika Krajewska

Gdy wchodzimy do Skamieniałego Miasteczka wchodzimy do Wąwozu Harcerzy, a nazwa wywodzi się od tego, że na terenie całego rezerwatu jedynie tu można rozpalać ognisko - są tu stoły, ławki i miejsce na rozpalenie ogniska można usiąść i  zjeść czy też napić się np.piwka  🙂 ( przy rezerwacie funkcjonuje Gastronomia ) Po minięciu Wąwozu Harcerzy wspinamy się  ścieżką wśród drzew, by po 5 min. ujrzeć dwie skały w kształcie baszt. Pierwsza to Warownia Dolna o wysokości 10 m. i tak powolutku przechodzimy do kolejnych skał nie będę opisywała po kolei jedź drogi turysto i sam sprawdź jaka to fajna frajda 🙂Teren wspaniały zarówno na wycieczki szkolne, jak i rodzinne z małymi dzieciakami.
U góry w połowie drogi do wodospadu napotykamy wśród łąki turystyczną wiatę,w której można coś przekąsić, odpocząć lub napić się picia 🙂 By dojść do wodospadu trzeba się jeszcze trochę na męczyć nie jest to prosta sprawa ,trzeba zaznaczyć, że aby dojść do samego wodospadu idziemy dnem wąwozu a zarazem dnem strumienia, my akurat jak byliśmy wodospadu niestety nie było z powodu suchych dni. Sam wąwóz ma 40 m długości i ok. 4 m szerokości więc pewnie gdy na jesień się pojawi woda nie będzie możliwości podejścia blisko do wodospadu ale to sprawdzę jesienią kiedy znów  odwiedzę to fantastyczne  miejsce 🙂Zapomniałam dodać że rozmawiałam z jedną turystką i opowiadała mi że imponująco wodospad wygląda w zimie kiedy jest cały z sopli i zamarznięty, już wyobrażam sobie jaki musi być cudowny 🙂

2017-08-16

11 wrzesień 2017 22:55

Skamieniałe miasto jest rewelacyjne. Trasa między formami skalnymi, Wąwóż Czarownic, platforma widokowa . Super , ze i tam dotarliście. To warto zobaczyć 🙂.

28 sierpień 2017 14:32

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ale zwiedzacie ciekawostki 🙂 To skalne miasto znam tylko z Polskich Szlaków 🙂[/cytuj]

przyjdzie i pora na to 🙂

28 sierpień 2017 08:39

Ale zwiedzacie ciekawostki 🙂 To skalne miasto znam tylko z Polskich Szlaków 🙂

25 sierpień 2017 12:38

[cytuj autor='Danusia']To musi być piękne wędrowanie z takimi widokami. Nigdy tam nie byłam. Fajnie,że tak dokładnie opisałaś trasę.[/cytuj]

oj jest sama trasa jest tak ciekawa i fajna że nie czuje się zmęczenia 🙂

25 sierpień 2017 12:37

[cytuj autor='Anja']Nigdy nie słyszałam o tym miejscu. Ciekawe te Twoje wojaże i sporo ich w tym roku🙂[/cytuj]

sporo,  sporo a mi i tak wciąż mało hehehehe

25 sierpień 2017 12:36

[cytuj autor='marian']Skamieniałe miasto-Przypuszczam że to te koło Cieżkowic.Nie byłem ale już od dawna jest w moich planach.Po Twoich fotkach jeszcze bardziej chciałbym to zobaczyć.[/cytuj]

Tak Tak Panie Marianie dokładnie w Cięzkowicach a wiec zapraszamy do Małopolski 🙂