Jesienne słońce w Ustce

kościół Najświętszego Zbawiciela, Danusia

W Ustce tego dnia słońca nie brakowało,listopadowy spacer był więc bardzo przyjemny.Tym bardziej,że spotkaliśmy tam znajomych ,którzy towarzyszyli nam w wędrówce.

Przeszliśmy główną ulicą Ustki czyli ul.Marynarki Polskiej kierując się w stronę portu. Po drodze zatrzymaliśmy się na chwilę przy usteckim kościele pw. Najświętszego Zbawiciela. Wzdłuż ulicy widać wiele elementów rewitalizacji tej części miasta,zwłaszcza budynki o szachulcowej strukturze są odnowione i z daleka przyciągają wzrok. Mijamy budynek Informcji Turystycznej,Muzeum Chleba,restaurację Syrenka, Zaułek Kapitanów i dochodzimy do portu.

kamenny krzyż przezd kościołem, Danusia

Ciągnie nas tu lokalna nowinka-kładka ,jaka wreszcie po wielu latach starań,ma być przerzucona przez kanał portowy ,łącząc wschodnią i zachodnią Ustkę. Dzięki niej przeprawa na drugą stronę kanału będzie znacznie prostsza ,a turyści oszczędzą sobie czasu przemieszczając się przez kanał w stronę mariny i Bunkrów Bluchera zamiast objeżdżać miasto dokoła. Tego dnia kładka jeszcze leżała na nabrzeżu czekając na ostateczny montaż. Obecnie jest już otwarta. Skoro już jesteśmy w porcie to jeszcze obowiązkowa przechadzka wzdłuż falochronu do samej główki,gdzie rozbijają się fale. Rzut oka na ustecką Syrenkę,jak zawsze zapatrzoną w morze. A potem wracamy i przy latarni morskiej skręcamy w promenadę nadmorską. Jak tu teraz cicho i spokojnie:-)! Przechodzimy całą promenadę słuchając krzyku mew i szumu morskich fal. Przy dawnej wieży wojskowej ,w której obecnie jest punkt widokowy trwają prace remontowe przy renowacji nadmorskiego parku. To dobry znak,to miejsce wymagało konkretnych działań.

Mijamy pomnik Chopina i ławeczkę Ireny Kwiatkowskiej ( już o tym kiedyś pisałam) i wędrujemy znowu w stronę portu.Tym razem idziemy wzdłuż nadbrzeża ogladając cumujące kutry aż do usteckiej stoczni. Po drodze podziwiamy zmiany jakie ostatnimi laty zaszły w tym miejscu.Kiedyś był to stoczniowy teren zamknięty.Dziś jest tu przyjemny trakt spacerowy ,a na nabrzeżu wznoszą się imponujące apartamentowce z widokiem na port. Tuż obok w małym zaułku mieści się Muzeum Ziemi Usteckiej. Wszystko razem tworzy naprawdę miły pejzażyk. W drodze powrotnej do parkingu zajrzałam jeszcze na niewielki skwerek Pożarników,gdzie na trawnikach "leżą" plenerowe rzeźby Marka Kusia.

ulica Marynarki Polskiej, Danusia

I tym akcentem zakończyliśmy nasz ustecki jesienny spacerek w promieniach listopadowego słonka. Tlenu ,słońca i jodu, po listopadowych sztormach ,nie brakowało. Szkoda,że tych słonecznych dni jest teraz tak mało,tęsknię już za dlugim dniem i za latem.

Do lata,do lata,do lata,piechotą będę szła...

budynek Informacji Turystycznej, Danusia
skwer Jana Pawła II, Danusia
budynki przy porcie, Danusia
kładka przez kanał portowy, Danusia
Ustka widok na kanał portowy, Danusia
latarnia morska, Danusia
Ustka, Danusia
umocnienia nabrzeżne przy falochronie, Danusia
pomnik Syrenki, Danusia
promenada nadmorska, Danusia
pomnik Chopina, Danusia
widok na morze z promenady, Danusia
widok na morzez z promenady, Danusia
wieża widokowa, Danusia
ławeczka I.Kwiatkowskiej, Danusia
Pomnik Ludziom Morza, Danusia
nabrzeże spaverowe w porcie, Danusia
Ustka apartamentowce na nabrzeżu portowym, Danusia
widok na najstarszy magazyn portowy ( budynek z czerwonej cegły), Danusia
kutry w ustceckim porcie, Danusia
rzeźby M.Kusia na Skwerze Pożarników, Danusia
2013-11-17

30 styczeń 2014 16:43

Piękne miasteczko, szkoda że nie było mi tu być...może kiedyś.

18 grudzień 2013 18:25

No to zdrówka życzymy jak najwięcej 🙂

18 grudzień 2013 18:04

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Właśnie ostatnio rzadko zaglądasz 🙂 Fajnie że większość się podoba, staramy się poprawiać stronę, żeby byl jak najbardziej użyteczna dla Was 🙂 [/cytuj]

Ojjj , Aniu postaram się częsciej zaglądać na PSz 🙂 )) tak mi się ostatnio zdrowie posypało, mniej jezdze chyba .... że po placówkach służby zdrowia . Mam sporo zaległych fot z wyjazdów postaram się coś wrzucić : )

18 grudzień 2013 15:37

Nie ma sprawy Aniu,cieszy mnie,że moje fotki są przydatne i mogą uatrakcyjnić opisy miast. Może nawet zachęcą kogoś do przyjazdu w te strony? Ustka rzeczywiście coraz lepiej wygląda i jak tylko jest sprzyjająca pogoda jedziemy tam pospacerować.

18 grudzień 2013 14:04

18 grudzień 2013 11:48

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Pozwoliłam sobie w opisie oficjalnym Ustki poprawić tekst i wrzucić Twoje zdjęcia bo mieliśmy nie takie ciekawe 🙂 [/cytuj]

Właśnie Aniu, widziałam, że wstawiasz atrakcje, opisy miast  posługując się fotkami krajtroterów. Wybierasz takie najładniejsze, najbardziej oddające obraz danego miejsca. Wogóle troszkę mnie nie było a na forum sporo zmian, wizualnie wygląda inaczej. NIektóre zmiany są zdecydowanie in plus , choc moze nie wszystkie 😉

18 grudzień 2013 08:15

18 grudzień 2013 08:09

Zazdraszczam bliskości morza Danusiu 🙂)) Fajnie, że nam opisujesz te wszystkie nadmorskie miasteczka, miasta, ciekawostki. W Ustce byłam z 15 lat temu, niewiele pamietam ...na zdjęciach wszystko pięknie się przezentuje. Miasteczko zadbane , ciekawe 🙂

Ostatnio edytowany: 2013-12-18 11:44

16 grudzień 2013 20:54

Śliczne zdjęcia i wspomnienia słońca 🙂 Bardzo mi się podobają te  budynki szachulcowe, u nas nie ma za bardzo.

16 grudzień 2013 19:55

Bardzo mi się podoba . Piątka

16 grudzień 2013 08:01

Fajne takie zadumane nadmorskie klimaty,

w Ustce byłem dawno dawno temu na wczasach z rodzicami

już nic nie pamiętam - tak patrząc na Twoje zdjęcia

kojarzę jakieś domki w lesie, obok był ośrodek wojskowych, dojście do morza... tyle

ładna miejscowość

15 grudzień 2013 00:11

Super relacja. Piekne zdjęcia. Ładne misteczko. Extra

14 grudzień 2013 16:13

Na Pomorzu listopad jest wyjątkowo wietrznym i deszczowym miesiącem.Staramy się więc naprawdę dosłownie łapać te rzadkie chwile słońca i ładować akumulatory.  Spacer w Ustce był właśnie takim przyjemnym doładowaniem. Od tego dnia słońca u nas już nie było do dziś,o szaleństwie Ksawerego juz nie mówiąc,więc i na wycieczki rzadziej jest okazja się wybrać.

14 grudzień 2013 14:43

Fajnie tak pospacerować w niedzielę nad morzem. A miasteczko bardzo przyjemne. Córka już chciała jechać do Muzeum Misiów, szkoda że tak daleko.

14 grudzień 2013 10:52

Dnusko -pieknie pospacerowałas . Ustka to piekne miasteczko -tak to Ukazałaś .