Góry Sokole

Góry Sokole to zupełnie nie znane góry leżące w paśmie gór Janowickich. Mimo tego warto w nie zajrzeć choć na chwilę, gdyż prawie na każdym szczycie jest jakaś platforma widokowa. A jak do nich dotrzeć? Nad Kowarami znajduje się miejscowość Karpniki. Z nich kierujemy się w stronę Trzcińska i Janowic Wielkich. Wyjeżdża się tam pod górę na Przełęcz Karpnicką. Jest tam parking, z którego jakieś 10-15 minut idzie się do schroniska Szwajcarka. PLAN WYCIECZKI : 1. Przełęcz Karpnicka - schronisko Szwajcarka (szlak zielony i niebieski) ok 10-15min. 2. Schronisko Szwajcarka - Krzyżna Góra (szlak czarny) ok 30min. 3. Krzyżna Góra - Sokolec (szlak czerwony) ok 25min. 4. Sokolec - schronisko Szwajcarka (szlak czerwony) ok 20 min. 5. Schronisko Szwajcarka - Przełęcz Karpnicka (szlak zielony i niebieski) ok 10min. CZAS WYCIECZKI : - Z przystankami ok 1h 45min - 3h

Relacja z wycieczki

Po południu podjechaliśmy na parking na Przełęczy Karpnickiej, skąd wyruszylimy do schroniska Szwajcarka. Jest to ładne schronisko otoczone malowniczym krajobrazem. Dalej poszliśmy na Krzyżną Górę. Po drodze jest jedna platforma widokowa. Na szczycie góry znajduje się krzyż i rozciąga się rozległa panorama na okolicę. Sokolec jest bardzo podobny i na nim też znajduje się taka platforma. Gdy zdobyliśmy te dwa szczyty wróciliśmy sie do schroniska i wypiliśmy tam gorącą herbatę po czym skierowaliśmy się na Przełęcz Karpnicką.

Góry Sokole to bardzo małe pasmo. Można w nich odpocząc i nabrac siły do kolejnych podróży. Pozdrawiam.

Zdjęcia z wycieczki

Wiktor Wiktor Wiktor Wiktor Wiktor Wiktor Wiktor Wiktor Wiktor Góry Sokole, Wiktor Wiktor

Przebieg wycieczki na mapie

Góry Sokole

Dodano: 2010-08-20 10:47:35

Newsletter

Zostaw swój email, a będziesz otrzymywać informacje o nowych wycieczkach w naszym serwisie.
Twój e-mail:
Twoje imię:
Nikomu nie dajemy Twojego maila!