Lublin i Muzeum Wsi Lubelskiej

Lublin Skansen

Niedzielę spędziliśmy w cudnym Lublinie, no to nie jest najlepszy dzień na zwiedanie, bo wszyscy wtedy zwiedzają, no cóż, trzeba sie umieć dzielić hehe Ludzi tłumy, bo akurat na Rynku  i w okolicy był Europejski Festiwal Smaku, nie wiem czy zawsze jest czy wyjątkowo teraz ale straganów sporo i pyszności wokoło, my skosztowaliśmy swojską pajdę ze smalcem i ogórkiem i pierogi z całej Polski - z kapustą, mięsem, góralskie z chrzanem, ruskie, ze szpinakiem, miały być nawet meksykańskie, ale się w naszej mieszance nie trafił 🙂 Były nalewki, sery, oleje, czekolady, a nawet wina Pana Makłowicza.

Przedzierając się przez tłum doszliśmy na zamek, gdzie po raz pierwszy weszliśmy na dziedziniec, calkiem spory, tu spokojnie dość, więc trochę odpoczęliśmy od wrzawy, ale zaraz do niej wróciliśmy bo Lublin to przeciez moje ulubione miasto, a długo tu nie będziemy 🙂 Pospacerzyliśmy pospacerzyliśmy i do samochodu.

Muzeum Wsi Lubelskiej

I z tego wszystkiego zapomniałam napisać o Skansenie. Muzeum Wsi Lubelskiej jest fantastyczne, polecam każdemu, my byliśmy pierwszy raz i urzekło nas to miejsce, nawet dziewczynom się spodobało. A że mieliśmy szczęście trafić na Jarmark Koński, to Natalia szalała z radości! To inscenizacja jarmarku końskiego z lat 30-tych XX wieku, ciekawa sprawa. Ale wracając do Skansenu, bardzo rozległy, jest gdzie chodzić i co oglądać, chałupy, wnętrza, zwierzęta gospodarskie, jest wiatrak piekny zaraz na wstępie, dworek, piękna zieleń i kwiecie, są uprawy, drewniany kościół, cmentarz, cerkiew i inne obiekty... Dostaje się plan który ułatwia chodzenie, a bilet za taki obszar wcale nie drogi 12 zł, dla dzieci 6 zł, ale do 7 lat gratis. Polecam to miejsce!

Lublin skansen

Tak, dzięki Karolu 🙂

11 wrzesień 2014 13:16

ladna - kolorowa rodzinna wyprawa -

beeeeędziecie ja  dluuugooo pamietac.

10 wrzesień 2014 08:43

W Lublinie byłam kilkakrotnie. Miasto bardzo mi sie spodobało,a zwłaszcza Rynek z urokliwymi uliczkami dokoła i bardzo klimatyczne kafejki. Za każdym razem odkrywałam w Lublienie coś intersującego. Myślę,że jeszcze kiedyś tam wrócę po kolejne odkrycia. Z przyjemnością obejrzałam twoje fotki Aniu i powspominałam.

10 wrzesień 2014 08:11

Dzięki 🙂

10 wrzesień 2014 08:06

Super. Bardzo ciekawe miejsca. Dla mnie Lublin to już wielka wyprawa. Piękne zdjęcia ale najpiękniejsze 3 modelki.

10 wrzesień 2014 06:41

Daleko jest, wracaliśmy 5 godzin i już po ciemku do domu dotarliśmy 🙂 Ale warto !

09 wrzesień 2014 23:19

Tak tak Lublin bardzo fajne miasto byliśmy w tym roku pozdrawiamy

09 wrzesień 2014 20:51

Miasto Lublin,zamek ,skansen-wszystko tak chętnie bym zobaczył ale czemu to tak daleko.

09 wrzesień 2014 19:22

Dzięki, to widzę, że nie tylko ja mam słabośc do takich miejsc 🙂 Super, cieszy mnie to

09 wrzesień 2014 19:16

Piękne sukieneczki. Ładne zdjęcia z fajnego skansenu. Super miejsce odwiedziliście. Lublin nie odwiedziłem ale skansen tak jak i Wasza Krajtroterska Rodzinka z chęcią odwiedził bym - również lubię takie miejsca.

09 wrzesień 2014 14:10

Ja też lubię skanseny, bardzo, a ten jest wyjątkowo piękny, tylko że tam by trzeba cały dzień spędzić, a nie 2 godziny, ale nas czekał Lublin i droga do domu daleka. Zawsze to jednak lepiej tak niż wcale 🙂

09 wrzesień 2014 13:50

Super ten skansen. Lubię takie miejsca.

Co do Lublina, to daaawno temu tam byliśmy, więc nie są mi obce te miejsca.

Jak zwykle fajne fotki, a i pogoda, jak widzę wszystkim w ten weekend dopisała.