Zdrój Wojciech w Lądku Zdroju

Uwielbiam niespodzianki, a Lądek Zdrój okazał się taką wspaniałą niespodzianką! Wiele miast miałam wcześniej przed wyjazdem przygotowanych, a do Lądka pojechaliśmy całkiem w ciemno, bez sprawdzenia w internecie. Nigdy też wcześniej tu nie byłam. Początek nie był aż tak fascynujący, ale z każdą chwilą robiło się ciekawiej, to miasto ma wiele do zaoferowania!

Początek to Skały Stołowe zagubione w lesie - dojść można spod Willi Marianna biało-czerwonymi znakami ścieżki. Potem pojechaliśmy pod Stawy Biskupie, fajne miejsce oferujące smaczne rybki, choć nie kosztowaliśmy. Potem wędrówka do Arboretum w Lądku Zdroju - dzieci zamiast roślin oglądały rzeźbione grzybki i zwierzątka - największa atrakcja 🙂

Lądek Zdrój

Potem udaliśmy się do centrum, pierwsze zdrojowe zabudowania, nieco zaniedbane nie zrobiło wielkiego wrażenia i myslałam, że to już koniec Lądka Zdroju, a tu nagle wyłonił się piękny park zdrojowy ze Zdrojem Wojciech - cudowną budowlą, otoczoną kwiatami. Jest też fontanna, zresztą na całej wycieczce spotkaliśmy ich bardzo wiele, a przy każdej sie wszyscy chłodziliśmy w ten nieznośny upał.

To dalej nie koniec, spotkaliśmy ciekawą ruinę kościoła ewangelickiego, a zaraz za nim zachwycił sie przepiękny Rynek, tego się nie spodziewałam. Bardzo ładny plac ze ślicznymi kamienicami, okazałym Ratuszem, kolumną Maryjną, jak w wielu dolnośląskich miastach.

Jeszcze jedna rzecz związana z Lądkiem - wiele obiektów nazywa się tu Marianna, jest też szlak Marianny Orańskiej, to włąśnie na jej cześć te nazwy. Była to słynna królewna, która hojnie wspomagała miejscowy przemysł, religię itp.

Lądek Zdrój - park zdrojowy
Zamek na Skale
2013-08-05

19 wrzesień 2013 11:11

Specjalnie zajrzałam tu jeszcze raz,żeby porównac fotki sprzed lat i te aktualne. Rzeczywiście,zmiany są na plus. Ryneczek super.

21 sierpień 2013 12:20

Z roku na rok Polska ładnieje,

fajnie rodzinnie sobie zwiedzacie

dzieciaki wstęp do wspinaczki mają, więc chyba za niedługo będą taterki ;-)

17 sierpień 2013 13:35

Dzięki 😉 Nie mam teraz dostępu do szybkiego netu, czasem lepiej czasem gorzej, ale nie zawsze mogę nawet posty pisać

17 sierpień 2013 12:20

Bardzo , bardzo piękne zdjęcia, fajna miejscowaść.

16 sierpień 2013 17:19

No dużo wspólnych punktów mamy na mapie Polski 🙂 Głownie z Polski południowej

15 sierpień 2013 22:57

Aniu widzę, że Lądek też Ci sie podoba . Bardzo podobnie odebrałam to piękne uzdrowisko. Opisałam  je chyba rok temu . Nawet na kilku fotach mamy te same fragmenty zdroju lub rynku 🙂

Wogóle widzę że podążamy podobnymi szlakami.

pozdrawiam🙂

15 sierpień 2013 07:16

Byłem tutaj tylko raz, dużo się zmnieniło, warto było tutaj wrócić.

Pozdrawiam Tadek

14 sierpień 2013 21:43

Bardzo mi się podoba.

14 sierpień 2013 20:27

A nam udało sie tylko zobaczyć Zamek na Skale. Na resztę brakło czasu, widzę że będzie trzeba wrócić w te tereny. Śliczne zdjęcia.

14 sierpień 2013 15:45

Tak tak Lądek wyładniał  rodzice byli w zeszłym roku  tam w senatorium to widzieliśmy że tam jest git .

14 sierpień 2013 14:59

A dziękuję za miłe słowa 🙂 My mieliśmy na Lądek praktycznie cały dzień, także sobie pochodziliśmy

14 sierpień 2013 13:52

Piękne zdjęcia ,piękna miejscowość,piękna rodzinka  i piękna pogoda:-) My w Lądku Zdroju zaliczyliśmy tylko Park Zdrojowy.

14 sierpień 2013 12:39

ladnie , pięknie.

kiedy ja  tam  bywalem ,nigdy tak nie bylo ladnie jak Ania to przedstawila na zdjeciach- jestem w szoku .

Lądek Z.  kojarzył mi sie zawsze z brzydkim . zaniedbanym  miasteczkiem ,  w ktorym jest piekny budynkm zdrojowy -Wojciech.

totez  ostatnio przejeżdżajac  nigdy  sie tam nie zatrzymywalem .