Paryż i Wersal

Mona Lisa
Tak kiedyś wyglądał Luwr
Notre Dame
wieża nocą, efekt Japończycy na wieży
Sekwana
Grand Palace
cudne wnętrze Notre Dame
Łuk Tryumfalny mniej znany

Polecam Paryż każdemu, bo to piękne miasto, w ogóle Francja to bardzo piękny kraj, a Francuzi mili i uprzejmi. Już dawno nam się marzyła taka wycieczka zorganizowana - Paryż i zamki nad Loarą, zamki będą osobno w innej wycieczce.

Paryż można zwiedzać i zwiedzać... :) My mieliśmy tylko 2 dni na to, ale to co najważniejsze to oczywiście zobaczyliśmy - wieżę Eiffla, Luwr z wnętrzami, katedrę Notre Dame, w której wnętrze jest fantastycznie podświetlone, Panteon z grobem Marii Curie Skłodowskiej, Hotel Inwalidów z grobem Napoleona, Grand Palace i Petit Palace, Plac Zgody leżący na głównej osi Paryża ze slynnymi Champs-Elysees, Łuk Tryumfalny, wieczorny rejs Sekwaną, kiedy zobaczyliśmy podświetloną wieżę Eiffla i tu ciekawostka, od kilku lat o pełnej godzinie wieża rozbrzmiewa milionem migających światełek, co podobno nazwano z czasem "Japonczycy na Wieży" :) Bardzo trafnie, bo Japończyków jest tutaj ogrom, wszędzie ich pełno, robią foty, selfie, skaczą i po prostu idealnie pasują do tego widoku!

Byliśmy też w Wersalu, niestety nam ta padało więc tak tylko na szybko obejrzeliśmy cudowne ogrody! Wspaniałe po prostu, za to we wnętrzach mogliśmy długo się nachodzić, gdzie Ludwik i Maria Antonina kiedyś rządzili. Po powrocie obejrzelismy od razu film "Maria Antonina", kręcony właśnie w tych wnętrzach, w pokojach, które rozpoznawaliśmy :) Fajna sprawa.