Tropem dinozaurów - Bałtów

, Anja

Bałtów – mój kolejny cel podróży – wieś w województwie świętokrzyskim zaskoczył mnie mnogością oferowanych atrakcji.

Bałtowski kompleks turystyczny w skład którego wchodzi m.in. JuraPark, będący olbrzymim centrum edukacji, rozrywki i zabawy, to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w regionie. Trudno się dziwić, Bałtów zapracował na swój sukces. JuraPark pokazuje w niezwykle ciekawy sposób historię dinozaurów żyjących w okolicach gminy w czasach prehistorycznych. Rekonstrukcje tych stworzeń, które można tutaj podziwiać, zostały wykonane przez najlepszych paleorzeźbiarzy przy ścisłej współpracy z naukowcami. Ponad 100 ogromnych modeli uchwyconych w ruchu i wkomponowanych w niezwykły pejzaż wywołuje naprawdę niesamowite wrażenie. Park dinozaurów stanowi główną ofertę całego kompleksu, ale pozostałe również zasługują na uwagę. I tak zwiedzający mogą wstąpić do Muzeum Jurajskiego, aby podziwiać skamieniałości z Polski i ze świata oraz bogatą ekspozycję minerałów z Północnej Afryki. Pobyt w Bałtowie umilają też atrakcje wodne i mini plaża, oferta Ośrodka Jazdy Konnej „Kraina Koni”, „Zwierzyniec Bałtowski”, szalony zjazd Rollercoasterem, seanse w kinie emocji 5D, czy niepowtarzalne wrażenia z wizyty w prehistorycznym Oceanarium. Całe rodziny mogą skorzystać z oferty wesołego miasteczka. Dla najmłodszych został też przygotowany plac zabaw, gdzie wśród różnych atrakcji, czeka odkopywanie szkieletu kilkunastometrowego tyranozaura i warsztaty geologiczno-plastyczne. Na terenie Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego znajduje się też Skansen Pszczeli. Jego znakiem rozpoznawczym jest pomnik pszczoły robotnicy, w pobliżu którego znajdują się różne formy uli – od najbardziej pierwotnych po nowoczesne. Od kilku lat Bałtów jest miejscem, w którym spotykają się pszczelarze z całej Polski. Warto dodać, że w dniach 18-20.08 br odbędzie się w Bałtowie Świętokrzyskie Święto Pszczoły. Dosyć nową atrakcją jest wystawa miniatur zamków i pałaców. Modele w skali 1:25 prezentują najciekawsze polskie zabytki powstałe w różnych okresach historycznych.

, Anja

Bilet uprawniający do skorzystania ze wszystkich bałtowskich atrakcji nie należy może do najtańszych, ale przygotowano również różne pakiety i możliwość dokupienia poszczególnych atrakcji. Bogata oferta i fakt, iż można tu spędzić cały dzień świetnie się bawiąc - nie tylko z dziećmi - powoduje, iż warto choćby raz odwiedzić to miejsce.

Spragnionym nieco mocniejszych wrażeń polecam dodatkowo wizytę w Parku Linowym „Skarbka”, który jest największym parkiem linowym w Polsce. Park znajduje się na terenie dawnego kamieniołomu, niedaleko, bo tylko 1,5 km od JuraParku. Naturalne uwarunkowanie terenu stworzyło możliwość utworzenia 12 niepowtarzalnych tras o różnym stopniu trudności i różnorodnych przeszkodach m.in. ścianki wspinaczkowe, powietrzna deskorolka, skoki Tarzana, ruchome pomosty, sieci, tyrolka. Ja korzystając drugi raz z tego typu atrakcji pokusiłam się o wybór trudniejszej trasy, co skończyło się małą podniebną próbą charkateru, bo zdaje się, że przeceniłam lekko swoje możliwości. Ale emocje udało się opanować i próba zakończyła się zwycięsko.

W samym Bałtowie można też zobaczyć pałac książąt Druckich - Lubeckich (zrujnowany) zbudowany pod koniec XIX wieku na wzór włoskich rezydencji oraz zabytkowy, funkcjonujący, stary młyn na Kamiennej. Można też wziąć udział w spływie tratwami lub kajakami po rzece Kamiennej. Miłośników białego szaleństwa może zainteresować fakt, że w Bałtowie jest stacja narciarska Bałtowska Szwajcaria i Wioska Św. Mikołaja.

Reasumując, Bałtów jest świetnym przykładem wykorzystywania potencjału turystycznego i możliwości osiągnięcia sukcesu nawet w małej miejscowości.

2016-08-11

09 czerwiec 2017 15:01

Anja, wrażenia z Ćmielowa fantastyczne. Prawdziwe porcelanowe cuda. A poznanie kolejnych etapów ich powstawania pozwala docenić ogrom pracy włożony w ich wytworzenie i trochę zrozumieć zawrotne ceny takich porcelanowych ręcznie robionych drobiazgów.

09 czerwiec 2017 07:19

[cytuj autor='mokunka']Parku w Bałtowie niestety nie znam, choć byłam bliziutko, zwiedzając dawną kopalnie krzemienia tzw  Krzemionki Opatkowskie. Jakoś już brakło czasu aby i Bałtów odwiedzić. Fajnie o nim poczytać i obejrzeć na twoich fotach.pozdrawiam 🙂[/cytuj]

Ja z kolei do kopalni krzemienia nie dotarłam przy okazji pobytu w świętokrzyskim choć pierwotnie miałam w planach. Ale przynajmniej będziemy miały po co wracać🙂

08 czerwiec 2017 22:55

08 czerwiec 2017 19:09

[cytuj autor='Joanna']Byłam w Bałtowie głównie ze względu na dziecko i potwierdzam, że warto. Myślę, że każdy może tam wybrać coś dla siebie.Skorzystaliśmy tylko z części atrakcji, bo na więcej nie starczyło czasu (tego samego dnia odwiedziliśmy też położony w pobliżu Ćmielów).[/cytuj]

A jakie wrażenia z Ćmielowa? Na fajnego przewodnika chociaż trafiliście? Ja byłam tam podczas tegorocznej majówki - relacja na PSz.

08 czerwiec 2017 19:02

[cytuj autor='marian']Fajne miejsce nie tylko dla dzieci ale i dla  dorosłych.Ja często jadę z wnukami do Krasiejowa .Podobne miejsce,które warte jest również zwiedzenia.Gratuluje wyczynu w parku linowym. Edytowano: 2017-06-08 11:22:02[/cytuj]

Dzięki:-)

08 czerwiec 2017 14:39

08 czerwiec 2017 11:21

Edytowano: 2017-06-08 11:22:02

07 czerwiec 2017 12:12

[cytuj autor='Danusia']O tym miejscu jedynie słyszałam i czytałam. Choć zdarzyło mi się być w poblizu,nie dane było skorzystać z atrakcji Bałtowa. Po twojej relacji widzę,że jest czego żałować.[/cytuj]

Podobnie jak Danusia, mam tak samo. Fajne są takie miejsca, dość sporo ich chyba w Polsce, bo na przykład - i tu uwaga: audycja zawiera lokowanie produktu - nieopodal mnie, bo w Solcu Kujawskim jest podobna atrakcja, którą zwiedziliśmy w ubiegłym roku, gdzieś tam jest moja wycieczka w PSz.

A Twoja wycieczka widzę udana, i o to chodzi!

07 czerwiec 2017 10:21

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Pięknie tam, znam to miejsce tylko z netu, też nigdy nie zajechaliśmy, ja Danusia, ale ten rejon mamy mało zwiedzony 😢[/cytuj]

Dzieci z pewnością byłyby zachwycone zwłaszcza młodsze. Część atrakcji jest dedykowana głównie im. Ale sam Park Dinozaurów, Muzeum, Oceanarium czy nawet Zwierzyniec spokojnie mogą zobaczyć dorośli i nie będą zawiedzeni. W części rozrywkowej starsi też będą w stanie coś wyszukać dla siebie. Poza tym jest też młyn, pałacyk i mozliwość udziału w spływie, z tych trzech ostatnich atrakcji sama nie skorzystałam, bo już mi czasu zabrakło, ale uznałam że warto wspomnieć, aby przedstawić pełen obraz Bałtowa.

Edytowano: 2017-06-07 10:24:05

07 czerwiec 2017 10:00

07 czerwiec 2017 09:39

Też będąc kilkukrotnie w pobliżu mijałam to miejsce, jak się okazało niesłusznie.