Północna Jura czyli Mstów, Olsztyn, Zalew Poraj i Koziegłowy

Koziegłowy Pałac Biskupi

Naszym celem był Mstów, ale jak to my, zrobiliśmy sobie po drodze kilka przystanków 🙂 Pierwszy z nich w Koziegłowach, bo przypomniało mi się w drodze, że odbudowali tam pałac biskupi. No wiadomo, warto go zobaczyć 🙂 Potem był planowany Zalew Poraj. Z jeziorami to nigdy nie wiadomo, gdzie co i jak, trochę w ciemno zjechaliśmy i trafiliśmy na piękny ośrodek harcerski nad jeziorem w gminie Poraj, a dokładnie w miejscowości Jastrząb. Latem szkoli się tutaj żeglarzy. Obawiałam się czy można wejść na teren ośrodka, ale nikt nas nie wygonił, a paru gospodarzy się kręciło 🙂 Bardzo ładne miejsce, zaraz obok jest też zejście nad jezioro poza ośrodkiem.

Dalej znów przypadkowy przystanek w Sokolich Górach w Olsztynie. To takie nasze miejsce, bywaliśmy tu z 17 lat temu, kiedy pisałam pracę licencjacką z tutejszych jaskiń. Tym razem skałki stały się atrakcją, głównie dla dzieci 🙂 Później Rynek w Olsztynie, który znów jest atrakcyjniejszy 🙂 Nowe, śmieszne rzeźby zwierzątek, a do tego fajna knajpka z pysznymi zapiekankami 🙂

No i wreszcie Mstów 🙂 Skała Miłości przywitała nas trochę chmurami, ale w czasie spacerku trochę się rozjaśniło. Już tu spacerzyliśmy przy okazji pisania przewodnika, trochę mnie dziwi mała ilość ludzi, ale za to jest to ładnie i dobrze zagospodarowane miejsce dla tych, którzy nie lubią komercji i masówek, to się tutaj wcale nie wdarło 🙂

Kościół Św. Barbary w Koziegłowach
Skała Miłości
2017-05-01

08 maj 2017 08:49

Sliczne zdjecia 🙂 widze ze pogoda sie udała to i wypoczynek napewno 🙂

05 maj 2017 12:10

Dzięki 🙂 No czekamy 🙂

05 maj 2017 11:12

Miło się ogląda takie zdjęcia. Postaram się wkrótce też coś wstawić i opisać gdzie nas nosiło przez ostatnie kilka dni.

05 maj 2017 08:50

Dzięki, tak udało się, trzeba było celować w ten dzień, ale trafiło 🙂 Oby w całym maju pogoda była bardziej sprzyjająca, choć już słyszałam o spadku temperatur, więc kiepsko...

04 maj 2017 22:15

Jura zawsze piękna ! Fajnie , że udało Wam się bezdeszczowo bo tegoroczna majówka nie rozpieszczała pogodowo.

pozdrawiam🙂

04 maj 2017 19:38

Dzięki 🙂 No Tadku prawie podeptaliśmy Ci wycieraczkę hehe mysleliśmy na koniec i Jasnej Górze ale sił nie starczyło, zresztą z pieskiem to nie bardzo 🙂

04 maj 2017 18:59

Jak zwykle piekne zdjęcia i świetnie spedzony w gronie rodziny czas. Piękna i urokliwa jak zawsze JURA.

pozdrawiam.

04 maj 2017 18:29

Kto mi tu chodzi ?

Pozdrawiam na Jurze

Tadek

04 maj 2017 18:20
Sympatycznie...i ważne, że aktywnie, a nie w domciu przed telewizorem. Ja się jeszcze urlopuję i cieszę się, że zaryzykowałam z tym wyjazdem mimo prognoz - wcale nie jest źle.
04 maj 2017 15:31

Fajnie spędzony dzień.Wszyscy zadowoleni a szczególnie dzieci z pieskiem.