Suwalszczyzna

, Karolina Snowarska

O godzinie 10:00 wyruszyliśmy do Augustowa, gdzie czekał już na nas przewodnik. Augustów to miasto uzdrowiskowe, jest położone nad wieloma, pięknymi jeziorami - m.in. nad Neckiem, Rospudą czy Białym. Wykupiliśmy sobie rejs statkiem z Portu w Augustowie do Studzieniczej po jeziorach augustowskich oraz Kanale Augustowskim. Dzięki temu mogliśmy w pełni przeżywać wycieczkę i cieszyć urokami tego miejsca. Krajobrazy były po prostu bajeczne.

Gdy przypłyneliśmy do Studzieniczej od razu odwiedzieliśmy Sanktuarium Maryjne. To bardzo znane miejsce i wyjątkowe, choć mam wrażenie, że w ostatnim czasie zapomniane.

, Karolina Snowarska

Następnie przejechaliśmy do Sejn, gdzie zjedliśmy także obiad. Odwiedziliśmy Klasztor z Bazyliką Mniejszą, gdzie mogliśmy podziwiać cudowną figurkę szafkową.

Udaliśmy się w końcu do Wigier. Widoki oczywiście były przepiękne, a my by zakończyć wizytę w tym miejscu, ruszyliśmy do klasztoru.

Na drugi dzień wycieczki odwiedziliśmy Suwalski Park Krajobrazowy, w którym położyliśmy nacisk na kilka naszym zdaniem kluczowych obiektów. Jako pierwszy cel obraliśmy sobie Górę Cisową, jest to naturalny punkt widokowy, z którego rozpościera się przepiękny widok na krajobrazy Suwalszczyzny. Następnie udaliśmy sie na Smolniki - to także punkt widokowy, ale krajobrazy z niego są już nieco inne. Przede wszystkim można ujrzeć jeziora kleszczowskie. Jako ostatnią atrakcje przewidzieliśmy Jezioro Hańcza - jest to nagłębsze jezioro w Polsce, więc nie mogło go zabraknąć w naszym planie.