Idziemy w Gorce, Tadeusz Walkowicz

2016-05-26 - 2016-05-28
2016-05-31 12:28:13
Tadeusz Walkowicz Krajtroter 68131 kilometrów
Częstochowa > Kraków > Mszana Dolna > Koninki > Turbacz > Turbacz > Schronisko Stare Wierchy > Bacówka Maciejowa > Rabka Zdrój > Rabka Zdrój

26.05.2016

Wyciągiem na Tobołów

Rano ruszamy rano w Gorce. Nasz plan to Turbacz – najwyższy szczyt Gorców – 1310m. Jedziemy przez Olkusz, Kraków, Mszanę do stacji Koninki. Tutaj Ja z Dziewczynami / mama, Nina –11lat i Nadia – 4 lata / jedziemy wyciągiem na Tobołów, a kierowca – Mariusz jedzie do Rabki i idzie szlakiem czerwonym na Turbacz. Po małych problemach, idziemy zielonym szlakiem na Obidowiec. Wnuczki robią zdjęcia ... o to zdjęcie. Na Przełęczy pod Obidowcem, chwila relaksu, widać obserwatorium astronomiczne na Suhorze. Jeszcze podejście na Obidowiec. Teraz tylko 1.30 godz. na Turbacz. Dziewczyny na szczycie Gorców – Turbacz. Na szlaku zdjęcia na koniu – drzewie. Jemy posiłek i idziemy do pokoju na nocleg. Wnuczki będą nocować pierwszy raz w schronisku, szaleństwo, piętrowe łóżka. Witamy Mariusza. Idę w kierunku bacówki na Hali Długiej, cisza, został tylko budynek. Wracam, przed schroniskiem ostatnie zdjęcia z wnuczkami. Pora na kolacje i brykanie wnuczek do 23 godz.

Zielonym szlakiem na Obidowiec
Na barana
Nadia

27.05.2016

Nina

Poranek w schronisku godzina 4 wschód słońca. Kto się obudził, widział Tatry we mgle. Dzisiaj w komplecie ruszamy szlakiem czerwonym do Rabki. Po drodze z Turbacza troczę historii. Wędrując podziwiamy widoki i przyrodę. Zdjęcia robią Nina i Nadia. Pierwszy postój to Schronisko Stare Wierchy. Upał daje się we znaki. Sporo turystów z Rabki. Jemy świeże serki. Po dłuższym odpoczynku, ruszamy do bacówki Maciejowa. Wnuczki jedzą, pierogi i pomidorową. Został ostatni odcinek do Rabki. Po dłuższym odpoczynku w Pensjonacie Śnieżynka, spacer po parku zdrojowym.

Na szlaku

28.05.2016

Zielonym szlakiem
Obserwatorium na Suborze
Są tu wilki

Zwiedzanie Rabki. Spotkanie ze słoniami i fontanną. W oczekiwaniu na otwarcie parku linowego odwiedzamy kilka sklepów sportowym. To było szaleństwo, Nadia pierwszy raz jest na takiej atrakcji. Na początku się bała zjeżdżać na linie, ale potem już poszło. Przyszedł czas na obiad i znów park zdrojowy. Pogoda się psuje, kropi deszczyk. Wracamy na kwaterę. Niestety dostajemy złą wiadomość – zalało mieszkanie. Oberwanie chmury nad Częstochową, woda z rynny dostała się do mieszkania. Szybkie pakowanie i w drogę. Mieliśmy tu być do jutra.

Zdjęcie Niny W kierunku Turbacza Na szlaku Ale wysoko Zdjęcie Nadii Przygoda z psem Szczyt Gorców - Turbacz 1310m Odpoczywamy Na szlaku Drzewo - koń Przed schroniskiem Turbacz Widoki przed schroniskiem Widoki przed schroniskiem Z widokiem na Halę Długą Relaks Hala Długa Widoki Schronisko Turbacz Trochę mgły Bacówka na Hali Długiej Relaks Ostatnie promienie słońca Wracamy do pokoju Zaduma NIna i robaczek POkój zabaw w schronisku W pokoju Ale jestem zła W pokoju W pokoju Poranek w Gorcach Godz. 4.30 Poranne widoki Widać Tatry Poranne widoki Ruszamy do Rabki Hala Turbacz Szałas - ołtarz Hala Turbacz Smutna pamiątka W drodze na Obidowiec Obserwatorium z Obidowca Na szlaku Na szlaku Idziemy W oddali Babia Góra Na szlaku Schronisko Stare Wierchy Ale upał Schronisko Stare Wierchy Wszystcy zadowoleni W drodze do bacówki Maciejowa Chwila przerwy Pomidorowa Jestem głodna Jestem głodna Przed bacówką Sporo turystów Przed bacówką Ruszamy do Rabki W oddali Rabka Na szlaku Już blisko Spacer po parku Park Zdrojowy Park Zdrojowy Ja i dziewczyny Park Zdrojowy Odpodzynek na stopie Nina i Nadia Tym razem na lwie Słonie i fontanna Słonie i fontanna Słonie i fontanna Słonie i fontanna Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Park linowy Rabka Zdrój Spotkanie z misiem Park Zdrojowy Park Zdrojowy