Tatry Wysokie- Granaty

Tęcza w fontannie przy Kużniach, Angelika

Celem wycieczki był masyw w długiej wschodniej grani Świnicy w polskich Tatrach Wysokich, pomiędzy Czarnym Stawem Gąsienicowym w Dolinie Gąsienicowej a Dolinką Buczynową, odgałęziającą się od Doliny Roztoki. Masyw ma trzy wierzchołki:
Zadni Granat (2240 m n.p.m.),
Pośredni Granat (2234 m),
Skrajny Granat (2225 m).

Wycieczkę zaczęliśmy w centrum Zakopanego skąd doszliśmy do Kuźnic kierowaliśmy się do Doliny Gąsienicowej do wyboru są tutaj dwie drogi albo Doliną Jaworzynki albo Skupniów Upłaz my wybraliśmy pierwszą opcje Doline Jaworzynki czyli szlak żółty. Po około 1,5h drogi dotarliśmy do Przełęczy między Kopami dalszą drogę kontynuowaliśmy szlakiem niebieskim który zaprowadził nas do Schroniska w Murowańcu, tutaj odpoczynek i przerwa na posiłek. Ze Schroniska dalej podążamy niebieskim szlakiem przez okolo pół godziny do Czarnego Stawu Gąsienicowego. Tutaj obowiązkowy postój, korzystanie z pięknej pogody i słońca nad brzegiem Stawu. Wszyscy którzy znaleźli się tam w tym samym czasie co my, mieli możliwość zobaczenia akcji ratunkowej TOPR śmigłowiec kilka razy nawracał i lądował przy Czarnym Stawie Gąsienicowym. Z czarnego stawu Gąsienicowego ruszyliśmy już na Granaty żółtym szlakiem drokowskaz pokazywal 2h. W efekcie zajeła nam ona 1h50min. Wejście na szczyt było ciężkie i męczące wysokie schody, bliżej szczytu króciutki odcinek z łańcuchem. Przyznam, że w niektórych miejscach zmroziło mi krew gdy popatrzylam w dół, ale dałam rade i weszłam na szczyt. Widoki z Orlej Perci są niesamowite i zapierają dech w piersiach, nie był to mój pierwszy raz na Orlej Perci ale zawsze zachwyca mnie ona tak samo lub nawet za każdym razem bardziej, ale taki urok gór. Zeszliśmy tą samą drogą. Cała nasza wycieczka to około 22km i 8h jestem zadowolona z naszego wyniku, pogoda nam dopisała poniewaz było piękne słońce, chociaż ja bym je odrobine przygasiła bo męczyło niemiłosiernie. Polecam zdobycie tego szczytu! Ja jestem dumna z siebie i swoejgo kuzyna, że weszlismy tam tą właśnie drogą.

Akcja ratownicza, Angelika
2240m.n.p.m. Zadni Granat- dumna!, Angelika
2015-09-01

29 wrzesień 2015 12:37

[cytuj autor=' Marcin_Henioo']Wielki szacun i gratulacje! Wyczyn naprawdę do pozazdroszczenia ;-) [/cytuj]

Dziękuje baaardzo za tak miłe słowa! 🙂

29 wrzesień 2015 12:35

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota']Extra , kiedy my tam zawitamy he he [/cytuj]

Życzę aby jak najszybciej Wam się udało tam zawitać, Tatry piękne i wspaniałe!!!

Pozdrawiam i do zobaczenia na górskich szlakach 🙂

28 wrzesień 2015 23:33

Extra , kiedy my tam zawitamy he he

28 wrzesień 2015 14:16

Wielki szacun i gratulacje! Wyczyn naprawdę do pozazdroszczenia ;-)

26 wrzesień 2015 19:26

super fotki

26 wrzesień 2015 11:41

Wspaniała wycieczka i piękne zdjęcia.

26 wrzesień 2015 10:10

Witaj, tutaj już piękne zdjęcia 🙂

26 wrzesień 2015 09:49

[cytuj autor=' Angelika'][cytuj autor='A Maciej']Ślicznie, piękny rejon Tatr już drugi rok z rzędu nie udało mi się odwiedzić Orlej Perci, może do trzech razy sztuka... pozdrawiam   [/cytuj] Wszystko przed Tobą w takim razie. Życzę żeby sie udalo zdobyć Orlą Perc w całosci lub etapami. Pozdrawiam i do zobaczenia na naszych pięknych szlakach górskich 🙂 [/cytuj]

Tatry w najulubieńszych z ulubionych, wracam w nie jak najczęściej

do zobaczenia na szlaku :-)

26 wrzesień 2015 09:28

26 wrzesień 2015 07:35

Ślicznie, piękny rejon Tatr

już drugi rok z rzędu nie udało mi się odwiedzić Orlej Perci,

może do trzech razy sztuka...

25 wrzesień 2015 23:38

[cytuj autor=' Magdalena i Longin']widzę, że plan był taki jak nasz (skrajny, pośredni, zadni) i wypełniony też tak jak nasz, czyli wejście na Skrajny i zejście tą samą drogą 😉 nam akurat wiał halny i było dość ciężko no i dość niebezpiecznie iść dalej zwłaszcza dla mniej wprawionej osoby [/cytuj]

Halny niebezpieczny, a słońce męczące. Jeśli podczas halnego to gratuluje zdobycia szczytu. Pozdrawiam i do zobaczenia na górskich szlakach 🙂

25 wrzesień 2015 23:36

25 wrzesień 2015 23:06

[cytuj autor=' marian']Wspaniale .Gratuluje kondycji i odwagi.Piękne widoki. [/cytuj]

Bardzo dziękuje za te słowa. Pozdrawiam 🙂

25 wrzesień 2015 23:03

Wspaniale .Gratuluje kondycji i odwagi.Piękne widoki.