Kozia Góra, Klimczok

, Patrycja Rafał M.

Podróż rozpoczynamy w Cygańskim Lesie, na Błoniach. Idziemy szlakiem zielonym, wzdłuż starego toru saneczkowego aż do schroniska na koziej Górce. Szlak biegnie lasem i nie jest wymagający.

Z Koziej Góry ruszamy najpierw niebieskim a potem szlakiem żółtym na przełęcz Kołowrót a tam zmieniamy szlak na zielony, który doprowadzi nas do Schroniska Klimczok. Po krótkim odpoczynku ruszamy czerwonym szlakiem aż na Błonia skąd wyruszyliśmy. Przjeście grzbietem Magury jest łagodne i przy dobrej przejżystości powietrza widokowe 🙂 Podczas zejścia z magury mijamy ruiny basenu, który był wybudowany w latach 30 XXw. Został on zniszczony jak i później wybudowane obok schronisko. Po drodze dotrzemy do tajemniczego miejsca w którym znajduje się ciekawy ołtarz. Idziemy czerwonym szlakiem w kierunku miejscowości Bystra Górna. Przez chwile idziemy przez pola, nastepnie wchodzimy w zabudowania i docieramy do zajazdu pod żródłem w Bystrej.

, Patrycja Rafał M.

Na Błonia zostało nam jeszcze ok. 45 minut wędrówki czerwonym szlakiem. Najpierw idziemy asfaltem a nastepnie wchodzimy w ciemny i ponury las. Do pokonania mamy jeszcze zbocza Równi i jesteśmy na miejscu.