Elk, Anna Piernikarczyk

Mazury - Ełk i Augustów

2015-07-24 - 2015-07-25
2015-08-26 13:09:33

Upragnione Mazury, ja byłam dawno temu, Łukasz z dziećmi nigdy, więc wszyscy chętnie zrobiliśmy z Podlasia krótki wypad na jeziorka 🙂

Ełk to jedno z ładniejszych miast jakie ostatnio widziałam, przynajmniej w wielu miejscach. Wydaje się jakby to miasto zostało zbudowane od nowa, w ciągu kilku ostatnich lat, nie zrewitalizowany plac czy promenada, ale wiele fragmentów miasta zyskało nowe oblicze, z nowymi budowlami, wszystko ładnie zadbane. Plac Jana Pawła II to piękne miejsce, dalej parczek z ławeczką Kopernika i układem słonecznym, jeszcze dalej cudna promenada nad Jeziorem Ełckim, z apartamentami i aleją Królów, a dalej most i zamek na wyspie. Jeszcze dalej kąpielisko i plaża, zdziwiona byłam, że słabo zaludniona. Zatrzymaliśmy się też na parę chwil nad Jeziorem Selmet Wielki.

Nasze drugie mazurskie miasteczko to Augustów - samo miasto nie tak piękne jak Ełk, ale wodniacy będą się tu czuć jak w raju, tu Mazury pełną gębą, a atmosfera i atrakcji pełno jak nad naszym morzem 🙂 Tu od razu portfel poszedł w ruch przy dzieciach, jednak Podlasie to lepszy rejon dla rodziców hehe Tu również jest atrakcyjna promenada prowadząca nad kąpielisko i plażę nad Jeziorem Necko. Zabawiliśmy tu trochę dłużej. Potem jeszcze zwiedziliśmy Kanał Augustowski (Śluza Augustów), Studzieniczną z sanktuarium w bardzo malowniczym miejscu i Śluzę Przewięź Kanału Augustowskiego, mieliśmy szczęście bo obie śluzy na naszych oczach były otwierane, żeby jednostka mogła przepłynąć. Super wycieczka, pełna wrażeń i atrakcji!

Elk Elk Plac Jana Pawła II Ełk Ełk Plac Jana Pawła II Ełk Ełk Ełk Jezioro Ełckie zamek na wyspie w Ełku Promenada Ełk Jezioro Ełckie i zamek w tle Ełk Ełk promenada Ełk Promenada Promenada Ełk Ełk Jezioro Ełckie Most w Ełku zamek Zamek w Ełku Ełk Ławeczka Kopernika Ełk Park Edukacyjny Mikołaja Kopernika układ słoneczny wieża ciśnień w Ełku Ełk kąpielisko Jezioro Ełckie Jezioro Ełckie Mazury - Ełk Jezioro Selmet Wielki Jezioro Selmet Wielki Jezioro Selmęt Wielki Augustów bazylika Augustow Augustów Pomnik króla Zygmunta Augusta Albatros Augustów Augustów bulwar Augustów Promenada prowadząca nad kąpielisko Augustów pałąc Bulwar Augustów Augustów Jezioro Necko Augustów molo plaża w Augostowie Augustów Muzeum Kanału Aug. Augustów Kanał Augustowski Kanał Augustowski Kanał Augustowski Śluza Augustów Augustów Kanał Żegluga Augustowska Studzieniczna drewniany kościół parafialny Studzieniczna Jezioro Studzieniczne Studzieniczna Kaplica na Wyspie Obraz MB Studzieniczańskiej Studnia od której miejscowośc wzięła nazwę Studzieniczna pomnik Papieża Śluza Przewięź Śluza Przewięź Kanał Augustowski Jez. Białe Augustowskie

kasia ejsmont Krajtroter 12734 kilometrów
2015-09-02 13:33:18

A nam w Ełku ciągle pada. Byliśmy dwa lata temu, byliśmy w tym roku i w obu przypadkach pogoda była barowa. Wasza wizyta w słonecznym Ełku zdecydowanie bardziej kolorowa.

Ela Krajtroter 42848 kilometrów
2015-08-30 19:54:35

Piękne zdjęcia. Bardzo fajne miejsce. I udana wyprawa.

Maciej A Krajtroter 19109 kilometrów
2015-08-28 10:31:59

Od lat 70-ych regularnie jeździłem w te rejony (szczęśliwie mam tu rodzinę), wielokrotnie byłem i w Ełku i Augustowie, widziałem zachodzące zmiany, zwłaszcza po zmianie systemu,

w ostatnich latach już tak często nie jeżdżę i zmiany są zauważalne bardziej,

Ełk faktycznie zawsze ładny, jeszcze bardziej wypiekniał, ładnie to pokazaliście na zdjęciach. Augustów też niczego sobie.

Okolice i jeziora były, są i mam nadzieję zawsze będą takie wspaniałe. Mogliby zadbać mocno o zarybienie i stan wód jezior, byłoby super.

Z przyjemnością oglądam i czytam relacje z tego regionu

2015-08-28 08:42:56

Dziękuję Wam :) również pozdrawiam

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2015-08-28 08:26:55

Faktycznie krajtroterki Ania i Danusia odwiedziły to odległe miejsce latem tego roku. Z fot widze, że warto by się tam wybrać, wszystko wyglada pięknie i ciekawie.

pozdrawiam :)

2015-08-27 20:51:58

Bardzo ciekawa wycieczka .W Ełku byłem za młodych lat ale już nic nie pamiętam poza jeziorem.

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2015-08-27 19:37:11

Nie znam, ale piszesz że jedno z ładniejszych miast które ostatnio widziałaś więc wart odwiedzenia.

Fajna częściowo z przypadku wycieczka

2015-08-27 09:09:35

Dziękuję Danusiu, no nie planując mogliśmy się spotkać :) Taka duża Polska, my zupełnie z różych krańców, a tak się nasze plany skrzyżowały :)

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2015-08-26 22:32:38

Ełk to faktycznie piękne miasto. Byłam am ze 3 lata temu,ale ławeczki z Kopernikiem chyba jeszcze nie było:-) Augustów przelotnie odwiedziliśmy w tym roku i Studzieniczną również,ale o tym napiszę wkrótce. Bardzo podoba mi się Wasza tegoroczna wakacyjna trasa.  Nasze szlaki naprawdę się przecięły,choć wędrowaliśmy zupełnie inną kombinacją.