Morskie Oko w listopadzie

, Lucy i Tom

Niedziela. Wstajemy rano. Pogoda jest „jakaś taka nijaka”. Ruszamy na busika do Palenicy Białczańskiej. Z Palenicy ruszamy asfaltem w stronę Morskiego Oka. Trasa jest prosta i głównie biegnie asfaltem.

Ruszamy mijając dorożkarzy. Turystów jest niewielu. Idzie się bardzo przyjemnie. Dochodzimy do Wodogrzmotów Mickiewicza. Robimy kilka zdjęć. Wychodzi słońca, robi się ciepło. Po pewnym czasie dochodzimy do tzw. skrótu. Na chwile opuszczamy asfalt i kierujemy się górską drogą do góry, ścinając drogę asfaltową. Dopiero tam mija nas pierwsza dorożka. I to jeszcze niepełna. Idziemy dalej asfaltem. Droga jest długa, prowadzi głównie lasem.

, Lucy i Tom

Dochodzimy do Włosienicy- niewielkiej polany na dnie Doliny Rybiego Potoku. Tam kończą podróż osoby jadące dorożkami. Odsłaniają się piękne widoki, jest niewielka ilość śniegu i słońce. Robimy krótki odpoczynek i już ok. 30 minut dalej asfaltem dochodzimy do schroniska nad Morskim Okiem.

Niestety po wykonaniu kilku zdjęć pogoda się psuje. Zachodzi gęsta mgła. Nie widać nawet jeziorka. Chowamy się w schronisku. Kupujemy bigos oraz herbatę. Gdy skończyliśmy jeść z powrotem wychodzi słońce. Mgła znika. Robimy zdjęcia, podziwiamy widoki, spacerujemy w okolicy schroniska. W końcu podejmujemy decyzję o powrocie.

Gdy tylko znajdujemy się na polanie Włosienica znów pojawia się gęsta mgła. Turystów idących w stronę schroniska jest już więcej. Stoją już trzy dorożki. My schodzimy dalej kierując się do Palenicy. Po ok. 2 godzinach wsiadamy do busa i wracamy do Zakopanego.

2014-11-27

03 grudzień 2014 10:41

Faktycznie, zdjęcia prima sort!

Zazdroszczę, byłem tam ponad 20 lat temu... Ehhhhh...ten czas tak leci...

01 grudzień 2014 21:04

Góry piekne są bez względu na pogodę. Gratuluję pokonania trudności i wyruszenia na szlaki! Zdjęcia bajkowe :-)))

Pozdrawiam serdecznie :-)

01 grudzień 2014 20:35

Super trasa, byłam i latem i zimą. Za każdym razem inne przeżycia inne widoki. Śliczne zdjęcia.

01 grudzień 2014 10:54

Świetne fotki.gratuluję.

28 listopad 2014 07:36
Niesamowite śliczne widoki.
27 listopad 2014 18:26

Ładne klimaty zima już nadchodzi pozdrawiamy

27 listopad 2014 18:18

ślicznie,

to miejsce o każdej porze roku jest niesamowite,

a przy takiej aurze...

27 listopad 2014 18:03

Choroba i pogoda często psują turystyczne szyki ,ale widzę,że mimo to wyprawa, była udana,a  zdjęcia fajne.

27 listopad 2014 14:11

No i zima. Nagroda za pierwsze zdjęcie na PSz - Zima 2014-15. Zdjęcia śliczne, zimno ale pięknie

27 listopad 2014 13:29

Ale fajnie, cudnie, przepiękne zdjęcia  i widoki 🙂 tak dawno nie widziałam śniegu w górach jak się w ostatnich latach wybieraliśmy to szaro i buro, bez śniegu, a do Zakopa to daleko dla nas o tej porze roku. Może w tym roku się uda wyskoczyć gdzie w beskid śnieżny 🙂