Białystok, toja1358

Podlaskie wakacje

2014-07-10 - 2014-07-24
2014-08-24 22:01:18
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów

Piękna przyroda, urokliwe wioski, kolorowe cerkwie  z mieniącymi się złotem kopułami… czyli po prostu Podlasie

Białystok > Pentowo > Kiermusy > Wojszki > Choroszcz > Ryboły > Pawły > Soce > Kruszewo, Zerwany Most > Śliwno > Waniewo > Supraśl > Tykocin > Puchły > Narew > Trześcianka > Nowa Wola > Odrynki > Czarna Białostocka > Michałowo > > Białystok

Nastał czas urlopowych wojaży, zapakowaliśmy więc plecaki i zakotwiczyliśmy na dwa tygodnie w Białymstoku. Codziennie robiliśmy wycieczki po okolicy, a jest co zwiedzać, chociaż turystów tu niewielu.

Odwiedzaliśmy małe wioski, gdzie czas jakby cofnął się o wiele, wiele lat… Spokój tam i cisza, młodzi wyjechali do miast, a starsi mieszkańcy wysiadują na ławeczkach przed drewnianymi domkami. Bardzo chętnie wdają się w rozmowę, są gościnni i otwarci.

Choroszcz

Piękne są drewniane cerkwie, kolorowe, z bogato złoconymi ikonostasami. Cudna przyroda, bezkresne rozlewiska Narwi, Europejska Wioska Bociania i wiele wspaniałych miejsc, które odwiedziliśmy.

Zachęcam do odwiedzania Podlasia, naprawdę warto…

Tykocin
Tykocin, Synagoga

Tykocin, Kościół Św. Trójcy Kiermusy Kładka Śliwno-Waniewo Wojszki Ryboły, cerkiew św. Jerzego Ryboły, cerkiew św. Kosmy i Damiana Pawły, cerkiew św. Jana Teologa Soce Puchły, cerkiew p.w. Opieki Matki Bożej Narew, cerkiew Podwyższenia Krzyża Świętego Odrynki, Skit Świętych Antoniego i Teodozjusza Pieczerskich Trześcianka, cerkiew św. Michała Archanioła Nowa Wola, cerkiew św. Jana Chrzciciela Michałowo, cerkiew św. Mikołaja Supraśl, zalew Supraśl, Monaster Zwiastowania NMP Supraśl Supraśl. Święta Sosna Poczopek, Silvarium Czarna Białostocka, cerkiew pw. Świętych Niewiast Niosących Wonności Zalew Czapielówka
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów