Puszcza Knyszyńska przy parkingu, toja1358

Silvarium w Puszczy Knyszyńskiej

2014-07-23
2014-07-29 21:33:22
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów

Silvarium  znajduje się na terenie Nadleśnictwa Krynki i pomimo tajemniczej nazwy jest po prostu leśnym parkiem z przyrodniczymi atrakcjami.

Silvarium w Poczopku

Do Silvarium w Poczopku trafiliśmy podczas urlopu w Białymstoku, na zasadzie „jedna pani drugiej pani”, a raczej jedna pani jednemu panu, a ten pan nam.

Pomimo upału postanowiliśmy wybrać się do Silvarium, wsiedliśmy do PKS-u relacji BiałystokKrynki i po godzinie jazdy wysiedliśmy tuż przy parkingu, z którego zaczyna się wędrówkę. Cztery różne ścieżki – my wybraliśmy ścieżkę tropami zwierząt. Są tu odlane w betonie tropy wszystkich zwierząt zamieszkujących Puszczę Knyszyńską, oczywiście z opisami. Po drodze kapliczka leśnych patronów – św. Huberta i św. Eustachego Placyda.

stąd wyruszamy

Po niespełna pół godzinie naszej zwierzęcej edukacji wyszliśmy na ogromniastą polanę. Tutaj dopiero było co oglądać! Mnóstwo ziołowych rabatek z opisami i ludowymi „receptami”, strumyk, mostki, zegary słoneczne, poromierz czyli zegar pokazujący nie tylko godziny, ale również pory roku. W „Galerii Na Skraju Puszczy” można oglądać wszystkie gatunki występujących w puszczy zwierząt.

Dalej jest Park Megalitów, staw z wysepką i uroczymi mostkami i spacerujące bociany. Są różne ścieżki tzw. Leśne Wędrownice po których można się poruszać swobodnie także rowerami.

plan
tropy łosia
tropy tchórza

Atrakcji jest dużo, my spędziliśmy w Silvarium cztery godziny, ale śmiało można przeznaczyć cały dzień, wybrać się na rodzinny piknik połączony z poznawaniem przyrody. Nie ma tu żadnej restauracji ani baru, jest natomiast automat z kawą i słodyczami.

Dwa tygodnie urlopu szybko minęły, pozostały piękne wspomnienia i mnóstwo fotek. Jeśli czas pozwoli to postaram się opisać w najbliższym czasie inne atrakcje Podlasia, które miałam okazję poznać.

kapliczka leśnych patronów

leśna barć zabezpieczona przed niedźwiedziami
zbieranie żywicy orzeźwiający wodospadzik jedna z wielu tablic inbformacyjnych mielerz do wypalania węgla drzewnego Puszcza Knyszyńska zegar słoneczny poromierz słoneczny słoneczny zegar równikowy słoneczny poromierz analematyczny Puszcza Knyszyńska
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów

2014-08-04 22:45:20

Witam wszystkich, cieszę sie, że mogłam pokazać ciekawe miejsce. W wolnych chwilach oglądam Wasze wycieczki, są super, pokazujecie wiele ciekawych miejsc. Niestety, brakuje mi czasu na aktywne uczestniczenie w życiu Polskich Szlaków, a szkoda. Mimo wszystko postaram się opisać jeszcze kilka ciekawych miejsc na Podlasiu.

Pozdrawiam  wszystkich bardzo cieplutko

Tojka

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2014-07-30 09:15:08

Witam koleżanę Toję. Troszkę się stęskniłem za Twoimi wyprawa po północnej części Polski i za pięknym widokiem Bałtyku. My tu tylko góry, góry, góry, jura zamki jak to w południowej części Polski.

Pozdrawiam.

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2014-07-30 07:15:23

Rzeczywiście Podlasie to niezbyt znany region,dlatego mam go w bliżej nieokreslonych planach na przyszłe wycieczki. Silvarium to ciekawa atrakcja dla turystów.,super.

2014-07-30 06:43:01

Ale cudne miejsce, takie spokojne i przyrodnicze :) Pokaż więcej z Podlasia, bo tak mało je znamy... :)

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2014-07-29 23:57:08

Wow ! witamy cię po dłuższej nieobecności :)))) piękne ciekawe miejsce pozdrawiamy

2014-07-29 22:00:43

Witaj Toju.Piękne miejsce nam pokazujesz.

Ela Krajtroter 42848 kilometrów
2014-07-29 21:59:27

Wspaniałe miejsce. Super relacja, śliczne zdjęcia. Aż chciałoby się tam być. Extra.