Legnica Zamek, Anna Piernikarczyk

Legnica

2014-07-01
2014-07-15 14:52:17

Urzekła mnie Legnica, bo taka ładna i zabytkowa

Nasze podróże możesz wygodnie przeczytać na naszym nowym blogu. Na chwilę obecną nie ma tam komentarzy i ocen, ale pracujemy nad tym :)

Legnica to piękne historyczne i zabytkowe miasto na Dolnym Sląsku, odwiedziliśmy je w trasie w Karkonosze, bo szkoda byłoby je pominąć będąc tak blisko 🙂

Bardzo spodobała mi sie Legnica, tym bardziej że przywitała nas piękną pogodą. Zaparkowaliśmy pod Wieżą Bramy Głogowskiej i pod zamkiem, który sobie obeszliśmy na ile się dało, kaplica niestety była niedostępna już. Spod zamku zrobiliśmy spacerek po Starówce najpierw pod Kościół Mariacki - bardzo okazała budowla gotycka, świątynia ewangelicka, potem dalej, juz z lodami bo upał straszny szliśmy w kierunku katedry, też gotyckiej, to już kosciół katolicki Św. Piotra i Pawła. Wnętrze monumentalne. Obok katedry stoi z jednej strony Nowy Ratusz - piekna budowla, a z drugiej strony Stary Ratusz, też ciekawy, tym bardziej że przykleiły się do niego urocze kramy śledziowe, tzw. Śledziówki, które przywiodły mi na myśl domki budnicze z Poznania.

Zamek w Legnicy

Dalej odwiedzieliśmy też barokowy kościół Św. Jana, gdzie Pan wpuścił nas do Mauzoleum Piastów. Pod barokową Akademią Rycerską (Muzeum Miedzi) zawróciliśmy, widząc Wieżę Chojnowską, ale trochę zeszpeconą, bo zmieniona kiedyś na budynek mieszkalny i w starych gotyckich murach wykuto okna. Ten widok średnio przypadł mi do gustu 🙂

Zamek w Legnicy Legnica zamek zamek w Legnicy Wieża Bramy Głogowskiej Wieża Bramy Głogowskiej Kościół Mariacki Kościół Mariacki w Legnicy Kościół Mariacki w Legnicy Legnica Legnica IT Kramy Śledziowe Śledziówki Legnica Stary Ratusz Stary ratusz w legnicy Katedra w Legnicy Katedra w Legnicy Katedra kościół Św. Piotra i Pawła katedra Katedra w Legnicy Nowy Ratusz w Legnicy Nowy Ratusz w Legnicy Kościół Św. Jana wnętrze kościoła Mauzoleum Piastów Mauzoleum Piastów w Legnicy Mauzoleum Piastów Akademia Rycerska Wieża Bramy Chojnowskiej Park Gdański