rzeźba MASZTY, Danusia

2014-06-01
2014-06-13 19:52:53
Danusia Krajtroter 183047 kilometrów

Niedziela, Dzień Dziecka, słoneczna,choć chłodna pogoda,stały się wystarczającymi powodami,by nieśpiesznym krokiem pospacerować po Skwerze Kościuszki w Gdyni. Lubię to miejsce i  lubię tu wracać.

Gdynia > Gdynia

Który to już raz spacerowaliśmy skwerem Kościuszki w Gdyni w kierunku nabrzeża,gdzie cumuje Błyskawica. Oczywiście,jak należało się spodziewać,wędrowały tam istne tłumy,ponieważ tuż przy budynku Akwarium zorganizowano festyn z okazji Dnia Dziecka. Wnusia smacznie spała,więc my spokojnie wędrowaliśmy oglądając dobrze znane nam miejsca: płytę Marynarza Polskiego,pomnik upamiętniający wizytę papieża Jana Pawła II,rzeźbę "Maszty", pomnik Josepha Conrada Korzeniowskiego, okręt-muzeum Błyskawica i Dar Pomorza. Dłużej zatrzymaliśmy się przy alei statków pasażerskich odwiedzających Gdynię,jest ona sukcesywnie uzupełniana. Nieopadal nasze zainteresowanie wzbudziła też stacja meteorologiczna oraz pomnik morświna,który jakoś do tej pory umknął mojej uwadze. Obserwowaliśmy wejście do portu,wpływały liczne motorówki i statki turystyczne. A w oddali spokojnie kołysał się w rytmie fal gdyńskiMarzyciel ,czyli Dyrygen Fal, z uniesioną batutą.

Wracaliśmy w stronę miasta drugą stroną skweru,mijając Akwarium i budynki Akademii Morskiej. Pośrodku skweru dumnie wznosi się słynna gdyńska restauracja Róża Wiatrów. W powietrzu unosił się słodki zapach cukrowej waty i gofrów,a dziecięce kolorowe baloniki powiewały na wietrze. Tuż za skwerem,na skrzyżowaniu ul.Świętojańskiej i 10 lutego,znajduje się 22-metrowy INFOBOX,czyli obserwatorium zmian. Jest to wieża z pięknym widokiem na skwer Kościuszki i nabrzeże. Bezpłatnie można z tej wysokości rzucić okiem na okoliczne ulice centrum Gdyni, a na parterze można wypożyczyć leżaki i odpocząć na trawie pogryzając co nieco. Poza tym na wieży znajduje się peryskop zmian,jakie są przewidywane w Gdyni w najbliższych latach. Naprawdę ciekawe miejsce.

płyta MARYNARZ POLSKI

A potem już powoli wracaliśmy do domu,ale wiem,że jeszcze nie raz tutaj przyjedziemy, Choć Gdynia,jako stosunkowo młode miasto,nie posiada zabytków,lubię spacerować po jej centrum i nabrzeżu. To miasto ma w sobie "coś",co od czasu do czasu mnie tutaj ciągnie.

pomnik pamięci żołnierzy AK obelisk upamietniający wizytę Jana Pawła II fontanna Okręt muzeum Błyskawica informacje o muzeum Błyskawica okręt Błyskawica żaglowiec DAR POMORZA statek turystyczny SEA TOWER rzeźba MASZTY stacja meteorologiczna aleja statków aleja statków wypływają w morze wejście do portu nabrzeże pomnik J.C.Korzeniowskiego pomnik J.C.Korzeniowskiego gdyńskie Akwarium festyn przed budynkiem Akwarium Marzyciel-dyrygent fal pomnik morświna pomnik morświna widok na perspektywę skweru w stronę miasta Akademia Morska widok na skwer i nabrzeże z wieży INFOBOX obserwatorium zmian w INFOBOXIE peryskop zmian w INFOBOXIE widok z wiezy INFOBOX wieża INFOBOX
Danusia Krajtroter 183047 kilometrów

Maciej A Krajtroter 19113 kilometrów
2014-06-16 08:05:17

Super spacer,

ostatnio byłem tam w 2010 i oczywiście pominąłem sporo szczegółów/miejsc które pokazałaś

Barsolis Karol Turysta Kulturowy Krajtroter 122711 kilometrów
2014-06-15 22:33:47

piekne miejsca  ,piekne okrety ., pamietam

Pozdrawiam Karol

Danuta Krajtroter 37207 kilometrów
2014-06-14 18:08:24

Wspaniale przespacerowałaś i pokazałaś nam Gdynię Danusiu!

Nie znam, nie byłam, a bardzo mi się spodobała. Ludzie opalający się na leżakach w centrum miasta- to widok dla mnie nie spotykany!

Oglądając Twoje zdjecia bardzo się ucieszyłam, że sama będę mogła  w tym roku wypocząć nad morzem - zwiedzając i dreptając w tak pieknych miejscach!

... morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew  ... :-)))

Pozdrawiam bardzo serdecznie :-)

2014-06-14 13:06:44

Wiadomo,do Trójmiasta nie mam daleko,mam tam bliską rodzinę,więc często bywam. Za każdym razem z taką samą radością. Już dawno nie byłam w Gdańsku, chyba  wkrótce i tam się wybierzemy , bo Długi Targ jest dla mnie tak samo klimatycznym miejscem jak Stary Rynek w Krakowie.

Grzegorz Uzależniony od podróży 1049 kilometrów
2014-06-14 10:57:47

Uwielbiam Gdynię jak i całe Trójmiasto,od małego lubiałem morze i okręty.W Gdyni mam rodzine więc i kilka razy odwiedziłem to miejsce i do tej pory miło je wspominam.Chciał bym tam jeszcze wrócić i to jak najszybciej...

Pozdrawiam!!!

2014-06-14 10:21:57

Własnie  Gdynia ma coś  w sobie i z chęcią  wracałoby się tam,Super fotki.

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2014-06-14 06:45:55

Fajny niedzielny spacerek. Statki, woda i pogoda.

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2014-06-13 23:15:42

Świetne miejsce okręty statki super byliśmy dawno dawno temu wspomnienia trzeba odnowić wizytą w Gdyni pozdrawiamy

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2014-06-13 22:03:23

Pięknie, wręcz cudnie Danusiu ...zazdraszczam, że masz tam relatywnie blisko  :) Uwielbiam nadmorskie klimaty. Gdynia :) pięknie obfociłaś !

A moja wycieczka z Gdyni , ze Skweru Kościuszki oczywiście nadal niewstawiona ( ile ja mam zaległości, ehh !) ...właśnie "przekopywałam" się przez fotki aby je odszukać  :)

Ostatnio edytowany: 2014-06-13 22:04

2014-06-13 20:59:28

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Piękna Gdynia na Twoich zdjęciach! Super, by się pojechało, kilka razy tam byłam, ale są miejsca, w które chce się wracać wielokrotnie Acha a gdzie wnusia :) [/cytuj]

Haha,wnusia spała:-) A my się szwędaliśmy:-)