Majówka na Kasprowym Wierchu

, Danuta

Początek maja- długie „wolne”. Wprawdzie prognozy pogody nie były zbyt optymistyczne, ale cóż. Wyjazd do Stasikówki zaplanowany był od dawna i cały czas mieliśmy nadzieję, że może jednak złe prognozy pogodowe się nie sprawdzą.

Niestety pogoda nas nie rozpieszczała. Było chłodno i trochę deszczowo.

, Danuta

A nocą z 3 na 4 maja w okolicach Zakopanego był przymrozek. Powiało śniegiem na drzewa i hale. Nam jednak nie straszny był chłód i zmienna pogoda. Przecież byliśmy przygotowani na wszelkie ewentualności! Przyjechaliśmy tam aby zobaczyć góry z bliska i jeszcze po nich podreptać!

Plan był taki: samochód parkujemy w Kuźnicach i dalej szlakiem turystycznym docieramy na Halę Gąsienicową. A potem zobaczymy co dalej.

Ogólnie wiadomo, że na wyjazdach wszystkie plany można nagiąć i zmienić. Tak było i tym razem.

W Kuźnicach pogoda była hm… taka sobie, nie padało, ale na drzewach i stokach pokazał się śnieg /!/Świerki były przyprószone świeżym puchem…

Dojechaliśmy do Myślenickich Turni gdzie znajduje się stacja pośrednia, Danuta
, Danuta

Podchodzimy do stacji kolejki … tylko tak, żeby zobaczyć, a tutaj zamiast gigantycznej kolejki do Kolejki- można kupić bilet bez problemu. Na Kasprowym byliśmy ostatnio kolejką ponad 20 lat temu . Trzeba było wtedy odstać kilka godzin w kolejce za biletami. Czyli teraz jest okazja!

Decyzja była szybka- jedziemy. Na Kasprowy kolejką linową, a potem z Kasprowego na Halę Gąsienicową i z powrotem do Kuźnic. Trochę z niedowierzaniem przeczytaliśmy na tablicy informację o zalegającym na szczycie Kasprowego śniegu. Te minus 6 stopni to jakby żart!

coraz bardziej otaczało nas mleko, Danuta

Nowym wagonikiem jechaliśmy po raz pierwszy. Z góry widać było las pokryty białym puchem- wiatrołomy- a dalej to tylko mleko.

Dojechaliśmy do Myślenickich Turni gdzie znajduje się stacja pośrednia. Powyżej widoki zmieniły się o tyle, że coraz bardziej otaczało nas mleko. Chmury to czy mgła? Nie było czasu na zastanawianie się, bo szybko okazało się że wjeżdżamy do Królestwa Królowej Zimy i śniegu.

, Danuta

Na szczycie Kasprowego widoczność była prawie żadna. Ze zdziwieniem muszę stwierdzić że wokół widziałam „mleko tylko mleko”. Czynna była kolejka linowa „Gąsienicowa”. Ławeczki wyłaniały się z tego mleka, zataczały kółko i wracały z powrotem na dół. Trochę bajkowo, a trochę jak w horrorze.

Minęło nas paru narciarzy. Trochę jak zjawy pomknęli w dół. Postanowiliśmy spróbować i pomaszerowaliśmy w kierunku który znałam przecież dobrze, a miał nas doprowadzić do Hali Gąsienicowej. Doszliśmy tylko do Suchej Przełęczy. Po drodze kolejni narciarze …

coraz bliżej samo Zakopane, Danuta
widziałam „mleko tylko mleko”, Danuta

Śnieg i wiatr zacinał coraz bardziej. Widoczność około 3 m . To stanowczo za mało żeby podjąć ryzyko wejścia w szlak. Rozsądek kazał wrócić.

Czekaliśmy ponad godzinę na zmianę pogody. Herbata kupiona w pizzerii Domino- kosztowała 9,- zł i piliśmy ją długo w nadziei na zmianę pogody. W końcu zdecydowaliśmy się na powrót kolejką. Oglądaliśmy z góry najpierw mleko, potem wiatrołomy aż wreszcie pokazało się schronisko na Polanie Kalatówki. Widać też było Pustelnię Brata Alberta i coraz bliżej samo Zakopane. Nietypowa to była majówka. Im bliżej Kuźnic tym więcej było widać błękitnego nieba. Dlatego zamiast wracać do Stasikówki- postanowiliśmy powędrować dalej.

, Danuta

Przecież teraz góry były na wyciągnięcie ręki… a przygoda z Kasprowym? Niezapomniana. Nie widziałam dotąd tyle śniegu i śmigających narciarzy w maju. I widoki bez widoków …

Trochę bajkowo, a trochę jak w horrorze, Danuta
. Im bliżej Kuźnic tym więcej było widać błękitnego nieba, Danuta
Na szczycie Kasprowego widoczność była prawie żadna, Danuta
Kasprowy Wierch, Danuta
schronisko na Polanie Kalatówki, Danuta
, Danuta
Oglądaliśmy z góry najpierw mleko, potem wiatrołomy, Danuta
Powiało śniegiem na drzewa , Danuta
wiatrołomy widziane z kolejki, Danuta
Doszliśmy tylko do Suchej Przełęczy, Danuta
, Danuta
Nowym wagonikiem jechaliśmy po raz pierwszy, Danuta
dolna stacja Kolejki na Kasprowy Wierch, Danuta
wiatrołomy, Danuta
Ławeczki wyłaniały się z tego mleka, zataczały kółko i wracały z powrotem na dół., Danuta
w dole szlak na Kasprowy Wierch przez Myślenickie Turnie, Danuta
w pizzerii Domino na Kasprowym Wierchu..., Danuta
przed nami stacja kolejki pośredniej- Myślenickie Turnie, Danuta
tablica pamiątkowa przy Stacji Kolejki na Kasprowym Wierchu, Danuta
, Danuta
Z góry widać było las pokryty białym puchem, Danuta
2014-05-02

01 czerwiec 2014 09:05

No prosze , w maju śnieg a ja byłam na przełomie lutego/marca i było cudne słonko🙂.

Pogoda w Polsce jest mało przewidywalna.  Bardzo udana wyprawa Danusiu.

20 maj 2014 19:41

[cytuj autor=' Danuta'][cytuj autor='A Maciej']Nie tak dawno, bo w marcu tam byłem, wtedy wydawało mi się że to już końcówka sezonu narciarskiego, a tu proszę :-), Tatry w każdej postaci i w każdą pogodę i w..., nie mogę sie doczekać kolejnego spotkania pozdrawiam [/cytuj] Dziękuję Macieju za wizytę i miły komentarz. Tatry są magnetyczne i bez względu na pogodę potrafią zauroczyć.  Poniżej panorama gór z okien mojej kwatery.Zdjęcia zrobione 4 maja!  Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na szlakach :-) [/cytuj]

pokontemplowałoby się przy piwku taki widoczek :-)

20 maj 2014 18:11

Poniżej panorama gór z okien mojej kwatery.Zdjęcia zrobione 4 maja!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na szlakach :-)

20 maj 2014 12:04

19 maj 2014 14:52

[cytuj autor='Karol Barsolis']Danusiu . nastepnym razem trzebaby  zabrac  NARTY  .   Karol [/cytuj]

Jedną z niewątpliwych atrakcji wyjazdu na Kasprowy Wierch byli spotkani narciarze szusujący po zboczach. hihi... Oni byli przewidujący ...

Na całe szczęście za oknem coraz cieplej i myślę, że śnieg spotkam owszem, ale dopiero w listopadzie :-)

19 maj 2014 11:46

No najwyraźniej 🙂 ale chyba koniec z tą zimą teraz nadchodzi 🙂

Danusiu . nastepnym razem trzebaby  zabrac  NARTY  .

Karol

19 maj 2014 11:14

[cytuj autor=' Dori']Odliczam dni kiedy się tam pojawię 🙂 Super zdjecia mimo złej aury. A pizza w pizzeri Dominos smakuje tak wspaniale jak 10 lat temu? :P [/cytuj]

Witaj Dori! Zupełnie nie kojarzę, czy podczas mojego poprzedniego pobytu na Kasprowym Wierchu była tam Pizzernia czy tylko jakaś- tam restauracja. Aktualnie ta pizzernia niewiele ma wspólnego z "nizinną" Dominium. W załączeniu zdjęcie menu. Podczas Twojego pobytu w Tatrach- życzę pieknej pogody, wspaniałych widoków i niezapomnianych przeżyć!

19 maj 2014 11:08

Dziękuję za wizytę i miłe komentarze. Tegoroczna majówka  była dla mnie bardzo nietypowa, ale dlatego pewnie długo Kasprowy Wierch  będę kojarzyła ze śniegiem i kapryśną, zaskakującą pogodą.

18 maj 2014 20:59

18 maj 2014 09:05

Superowe zdjęcia, pogoda czad 🙂

17 maj 2014 06:10

Śliczne zdjęcia i pomimo początków wyprawy, a dokładniej kiepskiej pogody to i tak udała się wam wyprawa. I nawet widoczki się odsłoniły 🙂

16 maj 2014 18:37

No tak w maju taka pogoda to koszmar ale fotki całkiem całkiem pozdrawiamy

16 maj 2014 17:55

Oceniając po samych fotkach trudno byłby stwierdzić,że to maj! Raczej środek snieznej i mroźnej zimy:-) Danusiu,sorry,taki mamy klimat;-) Mimo to jednak wycieczka świetna,obfita w "widoki bez widoków" oraz "mleko i tylko mleko". No i te tajemnicze mgły z wyłaniającymi się krzesełkami...niesamowite.

Ostatnio edytowany: 2014-05-16 17:56

16 maj 2014 17:03

Witajcie Elu i Marianie! Każda wędrówka- bez względu na pogodę stanowi ogromne przeżycie i doświadczenie. Właściwie to dopiero trzeci raz jechałam kolejką na Kasprowy- zawsze zdobywałam szczyt wędrując po szlakach.

Pogoda w górach bywa kapryśna- sami o tym wiecie:-) Sceneria majowo- zimowa – niesamowita, a pozytywne wspomnienia pozostaną.

16 maj 2014 16:12

Cudowne wspomnienia pozostaną. W maju na Kasprowym Wierchu  w zimowej szacie.Planuje w lipcu tam być ale mam nadzieje że widoki będą lepsze ,tylko te kolejki mnie przerażają.

16 maj 2014 14:11

Pogoda może i nie majowa, ale zdjęcia rewelacja, i te widoczki które udało Ci się uchwycić super, prześliczne. To tak jakbyś była w różnych porach roku. Sceneria iście zimowa, ale i bajkowa. A widoki bez widoków to znam. Ale każda wyprawa jest niesamowitym przeżyciem i zostawia dużo wspomnień. Pozdrawiam.

16 maj 2014 14:01

Dziękuję Karolu za wizytę i miły komentarz. Śnieg i otaczająca mgła była dla nas ogromnym zaskoczeniem. Ale to na prawdę było 4.maja 2014!

piekna wyprawa Danusi .

w góry - tęsknie za nimi ( Tatry) juz od lat .

Pozdrawiam karol

PS,

Danusiu czy to na pewno jest MAJ ?