Częstochowska Jasna Góra

, Lucy i Tom

Częstochowę pierwszy raz odwiedziłam będąc w Liceum. Była to przedmaturalna pielgrzymka organizowana przez szkołę. Zapamiętałam z tego ogromny klasztor i miliony ludzi. Nawet słynnego obrazu Matki Boskiej nie widziałam.

Po latach postanowiłam tam wrócić. W piękny słoneczny dzień wyjazd był zaplanowany na 5.00 z Krakowa, tak by już o 7.00 być na Mszy Św. Udało się. Nie było tłumów. Jeszcze. Mogliśmy spokojnie pomodlić się i pospacerować po Sanktuarium. Oczywiście zwiedziliśmy wszystko co tylko dało się zwiedzić. Obeszliśmy cały teren Sanktuarium wzdłuż i w szerz, nie zapominając o wieży z której jest wspaniały widok na całe miasto. A przy tak słonecznej pogodzie było co oglądać. Po długim i wyczerpującym zwiedzaniu czekał nas powrót do Krakowa. Wiedząc, że od Częstochowy do Krakowa znajdują się zamki i warownie Szlaku Orlich Gniazd postanowiliśmy również zahaczyć o kilka.

2014-04-06

08 kwiecień 2014 08:49

Piękne i warte zobaczenia miejsce

Mam stamtąd parę fajnych wspomnień: wycieczka do zamkniętej części klasztoru i spotkanie z Przeorem przy okazji 1-ej Komunii, tłumy na placu i widok naszego Papieża na pierwszej pielgrzymce do kraju, nocne czuwanie w innym klimacie (ciszy bez tłumów). Swoją drogą dawno nie byłem...

07 kwiecień 2014 22:51

Co roku jeżdżę na Jasną Górę. Zwykle udaje mi się trafić w dzień kiedy nie ma tłumów. Za to z pogodą bywa różnie. Dobrze, że Wam dopisała.

Pozdrawiam serdecznie :-)

07 kwiecień 2014 08:52

Pięknie, kultowe miejsce, my bylismy np. rok temu w tygodniu o 9 rano i było pusto 🙂

06 kwiecień 2014 23:32

W sumie to też byliśmy zdziwieni że nie było ludzi. Było to w sierpniu po sezonie pielgrzymkowym.

06 kwiecień 2014 20:24

To piekne miejsce i zazdroszcze że trafione bez tłumów. Mi się nigdy nie udało,zawsze w tłoku.