Wrocławskie Atrakcje w deszczu

, Danuta

Wycieczka do Wrocławia zaplanowana była już dawno. W listopadzie zakupiłam bilety na POLSKI-BUS więc nie byłam wtedy w stanie przewidzieć jaka będzie pogoda. A ta niestety nam nie dopisała. Cały dzień padał deszcz …

Na miejscu okazało się, że na szczęście mimo deszczu we Wrocławiu jest bardzo wiosennie. Wszystko kwitnie i zieleni się. Nawet kasztany mają już bardzo duże pąki. Czuć wiosnę w powietrzu i widać ją na każdym kroku. Z głową w chmurach, choć osłonięci parasolami- wędrowaliśmy po wiosennym Wrocławiu poznając to miasto coraz lepiej.

Pomnik Anonimowego Przechodnia, Danuta

A Wrocław obfituje w różnego rodzaju atrakcje.

Zauroczona byłam Dworcem PKP. Neogotycki kolejowy Dworzec Główny we Wrocławiu to jedno z najładniejszych miejsc w stolicy Dolnego Śląska. Odnowiona elewacja, hol główny i potężna przeszklona hala znajdująca się nad torami kolejowymi robi wrażenie.

Synagoga pod Białym Bocianem a obok Dom Modlitw, Danuta

Nieco dalej – oryginalny Pomnik Anonimowego Przechodnia. Postaci stoją w grupach po siedem po obu stronach ul. Świdnickiej. Część rzeźb widoczna jest w całej swojej okazałości, część "znika" w niewidzialnym przejściu. Interesująca prezentacja.

Mijamy piękny budynek wybudowany w 1895 r. Dawniej mieścił się tu Krajowy Sejm Śląski- obecnie ma tu siedzibę NOT. Wspaniała fasada budynku nie pozwala nam przejść obok obojętnie.

Rynek we Wrocławiu, Danuta
Dawniej mieścił się tu Krajowy Sejm Śląski, Danuta
Synagoga pod Białym Bocianem, Danuta

Idąc ulicą Świdnicką mijamy Kościół pw. Bożego Ciała, a tuż obok pomnik Bolesława Chrobrego. Pomnik ten jest pierwszym konnym pomnikiem w powojennym Wrocławiu. Powstał w miejscu stojącego przed 1945 r pomnika cesarza Wilhelma I. Bolesław Chrobry trzyma w dłoni włócznię św. Maurycego (symbol władzy cesarskiej)

Dochodzimy do Teatru Lalek mieszczącego się w budynku dawnej resursy kupieckiej wzniesionym w stylu neobarokowym. Graniczy on z Ogrodem Staromiejskim- zielonym i bardzo wiosennym akcentem naszej wyprawy.

Rynek- w głębi Mostek Pokutnic w Kościele pw.Św.Marii Magdaleny, Danuta

Zaglądamy do ogrodów Pałacu Królewskiego. Pięknie się prezentują, ale zwiedzenie wnętrza pałacu zostawiamy sobie na inną okazję.

Podążamy do Dzielnicy Czterech Świątyń. Znajduje się ona w centrum Wrocławia, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku.

fasada Klubu NOT, Danuta

W odległości zaledwie 300 metrów znajdują się: prawosławny sobór Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy, kościół św. Antoniego z Padwy – świątynia rzymskokatolicka, Synagoga pod Białym Bocianem oraz ewangelicko-augsburski kościół Opatrzności Bożej. Jest to miejsce magiczne i nastrojowe. Spacerując wąskimi uliczkami czuliśmy ducha czasu. Piękne- zdobione kamienice i zabytki sztuki sakralnej tworzą niepowtarzalny klimat.

Udało nam się zobaczyć wnętrze Synagogi pod Białym Bocianem. Trwały tam próby zespołu muzycznego i tylko dzięki uprzejmości jednej z osób mogliśmy wejść do środka. Pozostałe świątynie były zamknięte.

Ten pomnik zwany Kryształowa Planeta , Danuta
Ratusz na Rynku Wrocławia, Danuta
Dochodzimy do Teatru Lalek , Danuta

Opuszczamy Dzielnicę Czterech Świątyń. Na skwerze stanowiącym symboliczną bramę do tej Dzielnicy mijamy dwumetrową rzeźbę przedstawiającą kobietę w spódnicy w kształcie kuli ziemskiej.

Ten pomnik zwany Kryształowa Planeta -ma być symbolem jedności współczesnego świata.

kościół św. Antoniego z Padwy , Danuta

Prócz zabytkowych budowli widzieliśmy we Wrocławiu współczesne wspaniałe pomniki jak Malajskiego Niedźwiadka, wrocławską Pippi czyli pomnik Wrocławianki. Odnaleźliśmy rzeźbę plenerową Kantora. Autor nazywał ją „pomnikiem niemożliwym”. To 9m krzesło wzorowane na na drewnianym, składanym krześle ogrodowym . Prawdziwe cudo!

Będąc we Wrocławiu nie mogliśmy nie zajrzeć do słynnych Jatek. Jatki czyli dawne kramy z mięsem, osłonięte są drewnianymi podcieniami stosowanymi w kramach rzeźnych. Dawniej chroniły mięso przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi- obecnie osłaniają galerie i sklepy z artykułami artystycznymi. Pośrodku uliczki znajduje się wąski rynsztok którym płynęły zwykłe dla tamtych czasów nieczystości.

Piwnica Świdnicka- w podziemiach Ratusza, Danuta

Jatki to piękny, klimatyczny i zakątek Wrocławia. Podcienia urokliwych kamieniczek pozwoliły nam poczuć ducha dziejów.

Dość trudno mi utrzymać aparat fotograficzny, plan wyprawy i jednocześnie parasol, dlatego ten ostatni coraz częściej zamykam moknąc niemiłosiernie. Robię zdjęcia ciekawemu pomnikowi Ku czci zwierząt rzeźnych składającego się z naturalnej wielkości figurek trzody i drobiu. Fotografuję tablicę Ku Czci Prostych Działań na której znajduje się równanie (1+1=2) złożone częściowo z mosiężnych cyfr zabezpieczonych złoconą kratką.

wejście do Teatru Lalek, Danuta
zabytkowe kamienice w Dzielnicy Czterech Świątyń, Danuta
, Danuta

Wkraczamy na Wrocławski Rynek. Coraz bardziej pada. Przemoczeni docieramy do restauracji a zarazem mini browaru SPIŻ. Niektórzy turyści to tu - na wrocławskim Rynku rozpoczynają zwiedzanie miasta. Dla nas to meta naszej wyprawy. W piwnicach Ratusza serwowane jest 6 gatunków piwa. Mimo całkiem słusznych cen /10,- za 0,5l/ jest tu tłoczno i gwarno. Ja kosztowałam piwo czekoladowe. Ma bardzo oryginalny smak. Polecam!

Odpoczywamy czekając na autobus do Katowic. Dzień pełen atrakcji i wrażeń dobiega końca.

Zwiedzanie Wrocławia to było nie tylko oglądanie zabytków. Sporo czasu zajęło nam też tropienie krasnali. Ale o tym już w następnej relacji.

w głębi sobór Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy, Danuta
. Neogotycki kolejowy Dworzec Główny we Wrocławiu , Danuta
Kościół pw. Bożego Ciała, a tuż obok pomnik Bolesława Chrobrego., Danuta
Zauroczona byłam Dworcem PKP, Danuta
Podcienia urokliwych kamieniczek pozwoliły nam poczuć ducha dziejów., Danuta
potężna przeszklona hala znajdująca się nad torami kolejowymi robi wrażenie., Danuta
Pośrodku uliczki znajduje się wąski rynsztok , Danuta
odnowiony Dworzec Kolejowy, Danuta
Zaglądamy do ogrodów Pałacu Królewskiego, Danuta
2014-03-23

11 kwiecień 2014 08:17

[cytuj autor=' kasia']Wrocław – moje wyjazdowe marzenie już od kilku ładnych lat. Może w tym roku się uda. A tak na marginesie, to jak Ty wyszperałaś tego busa? Bilety za 3zł – jak to jest możliwe? [/cytuj]

Witaj Kasiu! Przejazd do Wrocławia autobusem linii Polski-Bus zarezerwowałam już w listopadzie. Cena biletu od osoby to było 1,-zł + 1,-zł rezerwacja i przejazd z Katowic do Wrocławia tyle własnie mnie kosztował.

Dodam jeszcze, że zarezerwowałam  z Grupona obiad w Restauracji "Chatka przy Jatkach"- w samym centrum miasta. Cena z karty za dwu-daniowy bardzo obfity obiad dla 2 osób to 78,-zł, a ja płaciłam 25,-zł.

Pierwszy raz kupowałam cokolwiek przez Grupona, a jestem bardzo zadowolona. Polski-Bus też się sprawdził. Mój Syn korzystając z tego środka transportu- wiele już zwiedził. Ja też polecam!

Wrocław jest piekny. Uwzględnij go w swoich krajtroterskich planach :-)

Pozdrawiam serdecznie :-)

10 kwiecień 2014 23:06

03 kwiecień 2014 20:42

Sporo pozwiedzałaś, mieszkałem we Wrocławiu dobrych parę latek, a paru miejsc nie widziałem. Wrocław odrestaurowany po powodzi wypiękniał jeszcze bardziej. Jedno z fajniejszych dużych miast i naprawdę warte odwiedzenia.

02 kwiecień 2014 20:57

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota']Wrocław fajne miasto , choć blisko nas dawno tam nas niebyło. [/cytuj]

Tak to bywa - Dorotko i Krzysiu- że najtrudniej dotrzeć do interesujących miejsc które znajdują się niedaleko. Może moja relacja zachęci Was do odwiedzenia tego pięknego miasta.

Pozdrawiam serdecznie ;-)

02 kwiecień 2014 19:24

Wrocław fajne miasto , choć blisko nas dawno tam nas niebyło.

02 kwiecień 2014 18:24

Cieszę się, że mimo złej pogody mogłam pokazać Wrocław i zaprezentować również miejsca mało popularne. Dziękuję Wszystkim za miłe komentarze i pozdrawiam :-)

02 kwiecień 2014 04:26

Witam i pozdrawiam.

Fajna wycieczka do drugiego ulubionego po Krakowie miasta.

01 kwiecień 2014 22:18

Super miejsca nam pokazałaś 🙂 nawet złośliwość pogody jest niewidoczna na tych pięknych zdjęciach🙂

01 kwiecień 2014 19:07

Tak Mokunko! Wrocław mnie zauroczył i na pewno tam znowu pojadę tym bardziej, że "odkryłam" Polski Bus gdzie za przejazd 2 osób płaciłam  łącznie 3,-zł w jedną stronę. To taniej niż z Tychów do Katowic.

Żeby wędrować po mieście to jednak trzeba mieć kondycję. Ale nie martw się, z każdym dniem bedzie lepiej. A Wrocław - ze wszystkimi atrakcjami -na Ciebie czeka.

Pozdrawiam i życzę samych pozytywnych myśli :-)

01 kwiecień 2014 18:41

Wrocław Danusiu, jest tak pięknym miastem, że nawet nienajlepsza pogoda nie przeszkadza w podziwianiu jego uroków. Bardzo dawno tam nie byłam. Muszę coś zaplanować ale chyba dopiero wtedy, gdy przestanę chodzić o kuli. Teraz to nie miałoby sensu....

01 kwiecień 2014 16:30

Witam Karola i Mariana! Tak, pamiętam Karolu, że Dolny Śląsk, a przy tym i Wrocław darzysz wyjątkową sympatią. Wrocław odwiedziłam niedawno , natomiast w Poznaniu byłam  parę lat temu - uczestnicząc Targach Artykułow i Usług Reklamowych i też jestem nim zauroczona. Dawniej faktycznie śmigałam po świecie, teraz przemieszczam się lokalnie. I tak jest dobrze.

Ostatnie moje podróże były bardzo blisko, a tylko brak czasu nie pozwolił mi na ich zaprezentowanie. Nie będę się powtarzać, że zaległości z prezentacjami mam sporo, postaram się je powolutku nadrabiać.

Fontanny na zdjęciu przedstawionym przez Mariana niestety nie widziałam. Wielu zresztą miejsc nie zdążyłam jeszcze odwiedzić. Może uda się w przyszłości załatwić niedrogi nocleg albo najlepiej dwa, to wtedy będę usatysfakcjonowana.

Cieszę się z Waszych tu- u mnie odwiedzin i pozdrawiam serdecznie :-)

01 kwiecień 2014 14:59

Wrocław jest piękny. Jeden dzień to za malo na zwiedzanie. Ja byłem wielokrotnie i za każdym razem coś nowego odkrywam. Bardzo ładny jest dworzec kolejowy po remontach.

01 kwiecień 2014 12:46

witam Dankę .

Wroclaw jest piekny , zawsze wart odwiedzenia.

dziewie sie  niektórym ze  "śmigają " po swiecie  ( Inclusive )

a we Wroclawiu czy Poznaniu nie byli  .

Pozdrawiam  Karol

i czekam na  TWOJE wojaże

01 kwiecień 2014 11:56

Oj tak, Danusiu! Wrocław kryje sporo niespodzianek i atrakcji. Nam udało się zobaczyć tylko śladową ich część. To piekne, zabytkowe miasto obfitujące w interesujące miejsca bogate w historię. Wiele z nich widziałam po raz pierwszy.

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do jego odwiedzenia.

Pozdrawiam cieplutko z bardzo słonecznych i pogodnych Tychów :-)

01 kwiecień 2014 11:38

Wspaniała,mimo deszczu, wycieczka do Wrocławia:-) Z sentymentem obejrzałam niektóre,znane mi miejsca,zwłaszcza,RYnek,Mostek Pokutnic i pomnik anonimowego przechodnia. Moje zainteresowanie wzbudziły Jatki-super klimat dawnego Wrocławia,szczególnie z rynsztokiem wzdłuż kramów;-) oraz krzesło i tablica prostych działan. Czego to ludzie nie wymyślą;-)

01 kwiecień 2014 11:12

Wycieczka choć w deszczu- bardzo udana. Jeden dzień na zwiedzenie tak pięknego miasta to stanowczo za mało. Muszę tam koniecznie jeszcze pojechać, bo z planów udało się zrealizować niewielką część.

Cieszę się, że moja relacja zwróciła Waszą Aniu i Elu uwagę.

Pozdrawiam serdecznie :-)

01 kwiecień 2014 11:03

Część miejsc znam, ale wielu nie widziałam. Chyba trzeba się wybrać. Bardzo ładnie pozwiedzałaś. Śliczne zdjęcia z pięknaą wiosną. Brawo

01 kwiecień 2014 10:31

Witaj Danuto, fajnie że o nas pamiętasz 🙂 Szkoda że Wam padało, ale faktycznie piękna wiosna na zdjęciach 🙂 Wszędzie jest piękna wiosna, cudnie. Wrocław atrakcyjny owszem, bardzo ładnie pokazany