, Monika Pawlak

Łazek (713m)-wspomnienie lata :-)

2008-08-24
2008-10-23 16:22:27
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów
Łazek to wzgórze w Beskidzie Śląskim,góruje nad gminą Brenna,w okolicy szczytu stoi krzyż pokutny.
Łazek 713m npm > Krzyż pokutny
Wybraliśmy się na rowerową wycieczkę na górę Łazek,gdzie stoi jeden z wielu w Polsce krzyży pokutnych.Krzyże pokutne własnoręcznie wykute stawiali mordercy jako karę za swój czyn.Tak było w czasach średniowiecza.Tego dnia postanowiliśmy go odnaleźć.Żeby się dostać na Łazek trzeba było przebyć drogę z Jaworza Nałęża na Górki Wielkie-Szpotawice,tuż przy końcu lasu skręciliśmy w lewo na niebieski szlak. Droga początkowo była łatwa,ale potem szła coraz wyżej,trochę ciężko z rowerem,ale daliśmy radę.Szliśmy bokiem góry Zebrzydki,z której szedł szlak zielony,potem przy znaku skręciliśmy w lewo na szlak czerwony.Po jakimś czasie zrobiło się rozwidlenie,była okazja by podziwiać dolinę,przy dobrej pogodzie nawet kopalnie w okolicach Jastrzębia Zdroju widać.Po jakimś czasie znów wchodzimy głęboko w las,po obu stronach wysokie drzewa.Już niedaleko do Łazka. W końcu dotarliśmy tam,ale nie mogliśmy znaleźć krzyża pokutnego,takie tu zarośla,że niewiadomo gdzie stoi.Byłam zawiedziona,bo dawno słyszałam o tym średniowiecznym pomniku i chciałam go w końcu zobaczyć. Myślę,że trzeba będzie tam jeszcze wrócić i dokładnie przewertować okolicę,aby znaleźć ten krzyż.Mimo wszystko wycieczka była świetna ,bo wspaniałe widoki i kalorie zbite :-)
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów

Gość
2011-10-27 08:58:28

Dlatego Adasiu, "Rancho" staram się omijać zawsze wielkim łukiem. Przecież obok jest czeska schludna Chata Czantoryja. Pozdrawiam.

Danuta Krajtroter 37207 kilometrów
2011-10-27 08:29:49

Witaj Stanisławie!

Nie znam tego szlaku, wydaje się mało uczęszczany, a przez to dla mnie ciekawy. Chyba, że tak jest tylko w jesieni.Piękne kolory przyrody zachwycają. Chciałoby się zanucić piosenkę

A w górach już jesień,
Płomienne kolory,
I spokój na progu.

Śpią w słońcu kałuże.
Świat żyje przez chwilę,
Nie krócej, nie dłużej...

Tęsknię za górami, ale muszę poczekać do wiosny. Pozdrawiam  :-)

Adam Prończuk Krajtroter 16443 kilometrów
2011-10-27 01:12:04

Coś Czantoria mi nie leży - męczy na wchodzeniu i schodzeniu:) Staś. Ostatnio jak byłem w Rancho (2010)  - obsługiwał tylko starszy Pan - tak trochę brakuje kobiecej ręki.  Ale zjedliśmy i wypilismy po kawce z nieco brudnawych naczyń. Bardzo się cieszę, że dużo wędrujesz w miłym towarzystwie.

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 15 lat przez aktywną rodzinkę złożoną z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami. Na przyjaznym Forum mamy 48 tys. postów. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy blisko 20 000 polubień, a na Instagramie ponad 2 000 Obserwujących.