Tarnowskie Góry - Ratusz, Anna Piernikarczyk

Tarnowskie Góry bardziej i mniej znane

2013-09-29
2013-10-01 15:08:38

Dalszy ciąg spacerowania po Tarnowskich Górach

Nie mogliśmy nie wykorzystac tego pięknego weekendu i po sobotniej Kopalni Srebra w niedzielę wybraliśmy się na spacer w innych częściach Tarnowskich Gór. Więc pokażę Wam trochę naszego codziennego życia 🙂

Dobrze się złożyło, bo akurat w ten weekend z Rynku zniknęły po 10 latach kopuły - piwna knajpa w kształcie kopuł, w których jeszcze latem otwierał się duży ogródek i całośc zasłaniała cały Rynek, Wreszcze płyta jest przejrzysta i można zrobić zdjęcia bez kopuł w punkcie centralnym 🙂

Rynek w Tarnowskich Górach

Po Rynku przeszliśmy deptakiem (Ulica Krakowska), na którym obecni włodarze miasta pomogli odnowić kilka ładnych kamienic, no o nowej nawierzchni deptaku już mówiłam. Potem kościół farny - ten najważniejszy w mieście - Apostołów Piotra i Pawła (Plac Gwarków), obok niego stoi zabytkowa dzwonnica, która w XVI wieku budziła Gwarków do pracy. Na zdjęciach załapał się też nasz kościół - ceglany Matki Bożej Królowej Pokoju i główne rondo w Tarnowskich Górach.

W innej części miasta - Starych Tarnowicach, tam gdzie stoi zamek (byliśmy, ale nie wrzucam zdjęć bo nieraz wrzucałam), odwiedziliśmy zabytkowy kompleks kościołów Św. Marcina, starszy i nowszy, ciekawy szczególnie jest ten starszy, stojący w cieniu, z tyłu nowszego. W pobliżu jest też Park Repecki, który przewędrowaliśmy z początku do końca i z powrotem. To tutaj znajdują się, zagubione niemal w lesie szyby Sztolni Czarnego Pstrąga - Szyb Sylwester i Szyb Ewa. Są oddalone od siebie około 650 m i dochodzi się do nich asfaltową ścieżką parkową. Zwiedzanie Sztolni polega na przepłynięciu łodziami z jednego do drugiego szybu.

Ratusz - Tarnowskie Góry
Rynek - Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry
Krakowska Tarnowskie Góry - Rynek Tarnowskie Góry - Krakowska Deptak - Tarnowskie Góry Gwarek na deptaku w Tarnowskich Górach Tarnowskie Góry - deptak - ulica Krakowska Tarnowskie Góry Kościół Św. Piotra i Pawła Kościół farny w Tarnowskich Górach Dzwonnica Gwarków Tarnowskie Góry Tarnowskie Góry Tarnowskie Góry Nasz kościół Stary kościół Św. Marcina Stary kościół Św. Marcina w Tarnowskich Górach Stary kościół Św. Marcina w Tarnowskich Górach Kościół Św. Marcina w Tarnowskich Górach Sztolnia Czarnego Pstrąga Sztolnia - Szyb Sylwester Tarnowskie Góry - Sztolnia Szyb Ewa Szyb Ewa Park Repecki Park Repecki Park Repecki w Tarnowskich Górach Dolina Dramy Park Repecki Park Repecki Dojście do Sztolni w Parku Repeckim

Danuta Krajtroter 37207 kilometrów
2013-10-03 11:14:05

[cytuj autor=' marian']Nigdy nie byłem w tym mieście chociaż to nie tak daleko.Tyle ciekawych miejsc   prezentujesz nam.  [/cytuj]

...a czas tak szybko biegnie. Może uda się jeszcze w tym roku ... choć na chwilkę.

Pozdrawiam :-)

Maciej A Krajtroter 19109 kilometrów
2013-10-03 10:55:54

Ładnie i zachęcająco pokazane

i jeszcze kopalnia do tego

nic tylko się kiedyś wybrać

2013-10-02 07:46:22

To nic tylko się wybrać :) Postaram się dziś powrzucać kolejne atrakcje w Tarnowskich Górach, takie mniej popularne, których jeszcze nie mamy, jak zawsze z adresami więc można będzie skorzystać :)

2013-10-01 21:39:01

Ela Krajtroter 42848 kilometrów
2013-10-01 20:23:50

Super. Znam tylko z opowieści i teraz z Twoich zdjęć. Pięknie.

2013-10-01 20:06:53

To prawda, że jest to uniatowa atrakcja, dlatego też tyle chętnych do zwiedzania, w Kopalni Srebra aż 2 grupy na naszą godzinę się zebrały, a w Sztolni w niedzielę też jedna grupa przypłynęła do Szybu Ewa i od razu druga sie zebrała, żeby wracać do Szybu Sylwester. Aż nas to zdziwiło :)

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2013-10-01 19:43:04

Aniu bardzo ladne ,słoneczne fotki. Miast, twojego  raczej nie znam , za to Sztolnie Czarnego Pstrąga i Park w Reptach(dzielnicy uzdrowiskowej, Tam wiele sanatoriów i szpital rehabilitacyjny), to owszem .

Ależ tam pięknie a sztolnia to ewenement turystyczny, na skalę europejską :)

2013-10-01 16:09:41

Dziękujemy :) Zapraszamy :)

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2013-10-01 15:42:27

W ładnym i ciekawym mieście mieszkacie:-) I wspaniale je promujesz Aniu na swoich fotkach.Aż chciałoby się kiedyś tam zawitać, do tej pory było mi zupełnie nieznane. Ostatnio w tv też słyszałam o Tarnowskich Górach bardzo ciekawe zachętki do odwiedzania .

Jan Nowak Krajtroter 6005 kilometrów
2013-10-01 15:37:22

Rynek w Tarnowskich Górach o wiele lepiej się prezentuje po zniknięciu kopuły-piwiarni, która szpecila rynek przez kilka lat. Miasto piękne.