Ratusz w Kłodzku, Anna Piernikarczyk

2013-08-06
2013-09-27 11:18:18

Rodzinne zwiedzanie pięknego, upalnego Kłodzka

Po czasie dotarłam jeszcze do sierpniowej wyprawy do Kotliny Kłodzkiej, więc wrzucam główne miasto regionu - Kłodzko. Miasto zwiedziliśmy dośc dokładnie podczas długiego spaceru. Rozpoczęliśmy od centralnego placu czyli Rynku, z potężnym ratuszem stojącym pośrodku i wysoką kolumną Maryjną. Był taki upał, na szczęście koło pręgierza stanęła zwykła metalowa rurka służąca za prysznic. Chętnie z niej skorzystaliśmy 🙂

W Kłodzku nie byliśmy pierwszy raz, więc mimowolnie potem nasze nogi powędrowały na piekny gotycki most, z rzeźbami niczym w Pradze 🙂 Tuż za mostem stoi kościół Matki Bożej Bolesnej z klasztorem, skąd spacerkiem udaliśmy się do Podziemnej Trasy Turystycznej, której wejście leży obok kościoła parafialnego. Tu wreszcie upragniony chłód 🙂 Podziemia w Kłodzku mają nowe oblicze - z multimediami. Trochę straszne to zwiedzanie, dla ludzi o mocnych nerwach 🙂 No nie aż tak, ale nasze dzieci się bały. Z podziemi wyszliśmy wprost na Twierdzę Kłodzką, którą obeszliśmy dokładnie, bez zwiedzania wnętrz.

Kłodzko

Na koniec został jeszcze kościół parafialny - piękny gotycki kościół Wniebowzięcia NMP - potężna śwątynia udostępniona do zwiedzania, bez opłat. Tym sposobem poznaliśmy piękną Starówkę Kłodzka.

Ratusz w Kłodzku Kłodzko Rynek Kłodzko Kłodzko Kłodzko Rynek w Kłodzku Kłodzko - Kolumna Maryjna Kłodzko Rynek Kłodzko Kłodzko z mostu Most gotycki w Kłodzku Kłodzko - most gotycki Kłodzko - gotycki most Kłodzko Kłodzko Kłodzko Most gotycki Kościół MB Bolesnej Kłodzko Kłodzko Kościół klasztorny w Kłodzku Kłodzko - Twierdza Twierdza w Kłodzku Twierdza Kłodzko Kłodzko Kłodzko Kłodzko - Podziemna Trasa Turystyczna Kłodzko - podziemia Podziemia w Kłodzku Kłodzko Kłodzko Kłodzko Kłodzko Podziemna Trasa w Kłodzku Kłodzko - kościół Kłodzko Kościół w Kłodzku Kosciół Wniebowstąpienia NMP w Kłodzku Wnętrze kościoła w Kłodzku Kłodzko

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2013-10-05 14:38:35

Piękne miasteczko, fajne zdjęcia i widoki

2013-09-29 20:02:30

Dzięki :) Róznie mówią :) To takie mieszanki :)

mokunka Krajtroter 219837 kilometrów
2013-09-29 19:51:09

Widzę, że podreptaliście co nieco - po starówce oraz podziemiach. Do Twiedzy faktycznie musicie się kiedys wybrać. Jest bardzo ciekawa, nieco podobna do tej w Srebrnej Górze. A jaka piękna panorama miasta widziana z twiedzy:) Choć my akurat byliśmy przy nienajlepszej pogodzie!

Jakie te Wasze córeczki Aniu do Was podobne. Starsza do Ciebie, młodsza do Łukasza:)

Maciej A Krajtroter 19115 kilometrów
2013-09-27 16:58:00

Też lubię Kłodzko, za piękne położenie, starówkę i bliskość gór

chętnie zaglądam

Tadeusz Walkowicz Krajtroter 68331 kilometrów
2013-09-27 16:35:53

Bardzo lubię te okolice, byłem tu 2007, 2008 i Sylwester 2009 w Porębie. Zawsze bazą wypadów w okolice było Kłodzko. Trzeba tu wrócić....

Pozdrawiam Tadek

2013-09-27 15:19:39

Dzięki Wam :) No Kłodzko dośc popularne, wiec każdy gdzieś tam kiedyś :) Ale warto odwiedzić to miasto, my jeszcze kiedyś do twierdzy też musimy się wybrać :)

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2013-09-27 14:06:19

Piękne fotki Aniu.  Fajna,letnia wycieczka.Miasta Kłodzka co prawda nie zwiedziłam tak dokłądnie jak Wy,tylko niejako w przelocie,ale w twierdzy kłodzkiej byłam,co już na PSz opisywałam.

Ostatnio edytowany: 2013-09-27 14:07

2013-09-27 13:26:04

Bardzo piękne i ciekawe miasto.

Ela Krajtroter 42848 kilometrów
2013-09-27 12:04:13

Byłam, widziałam, podziwiałam. Super miejsce. Zdjęcia jak zawsze piękne. Pozdrawiam

Barsolis Karol Turysta Kulturowy Krajtroter 122711 kilometrów
2013-09-27 11:53:07

Klodzko to przepiekne miasteczko  ,ze śląska dusza.

najbardziej  podoba mi sie dom  ( obecnie przedszkole)  na skrzyz. ulic. łużycka  a ul Grunwaldzka

przejezdzajac - zawsze zatrzymuje sie  min na pol godziny w Klodzku  ,by popodziwiac miasto