Dzień dolnośląskich zdrojów

, Danusia

Tego dnia w planach mieliśmy często wspominaną na tym forum Jaskinię Niedźwiedzią. Niestety,nie sprawdziliśmy dokładnie informacji na jej temat i to się zemściło. Ochoczo ruszyliśmy w stronę Kletna i dalej pieszo niewielką scieżką wiodącą do jaskini. Pod drodze minęliśmy źródło Marianna. Pełni entuzjazmu i otwarci na nowe wyzwania turystyczne stanęliśmy przed wejściem do jaskini,a raczej przed wejściem do kas . Tutaj okazało się,że wejście do jaskini trzeba rezerwować dużo wcześniej i że praktycznie nie ma szansy,byśmy weszli. Zrezygnowani obejrzeliśmy wystawy,szkielet słynnego niedźwiedzia,od którego jaskinia wzięła swoją nazwę i wróciliśmy do samochodu.

W tej sytuacji plany musiały ulec zmianie. Postanowiliśmy zrobić sobie wycieczkę objazdową po okolicznych miejscowościach zdrojowych. Najpierw pojechaliśmy do Lądka Zdroju,gdzie z ogromną przyjemnoscią spacerowaliśmy w pięknym parku wokół Pijalni Wód Mineralnych WOJCIECH. Zajrzeliśmy też do samej pijalni i próbowaliśmy leczniczych wód. W pobliskiej muszli koncertowej trwał letni koncert śpiewaczy,więc również zabawiliśmy tam krótką chwilę.

, Danusia

Następnie ruszyliśmy do Polanicy Zdroju.Tu również spacerowaliśmy po przepięknym Parku Zdrojowym, gdzie graliśmy w ogromne szachy ,a w Pijalni degustowaliśmy miejscowową wodę mineralną ze źródła WIELKA PIENIAWA. Te szachy w parku pojawiły się pewnie nieprzypadkowo ponieważ właśnie w Polanicy odbywają się Międzynarodowe Turnieje Szachowe imienia A. Rubinsteina.

Kolejnym przystankiem były Duszniki Zdrój. Zatrzymaliśmy się tam najpierw przy Muzeum Papiernictwa,które niestety było zamknięte. ( jakoś nie mieliśmy tego dnia szczęścia do zwiedzania). Obejrzeliśmy tylko ekspozycję na zewnątrz i ruszyliśmy dalej do Parku Zdrojowego. Oczywiście centralnym punktem była i tam pijalnia wód mineralnych z wodą PIENIAWA CHOPINA ( na pamiątkę pobytu w uzdrowisku Chopina wraz z siostrami) i JAN KAZIMIERZ ( na pamiątkę pobytu króla ) na czele. Tu odbywają się Międzynarodowe Festiwale Chopinowskie i my również trafiliśmy na taki koncert fortepianowy .

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w Wambierzycach. Zajrzeliśmy do słynnej bazyliki Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin. Niesamowita budowla wyrastająca przezd oczami w centrum małego miasteczka.

I tak pełni zdrojowych wrażeń,opici wodami mineralnymi i świeżym powietrzem,aczkolwiek z niedosytem po Jaskini Niedźwiedziej i Muzeum Papiernictwa ,wróciliśmy na kwaterę do Dzierżoniowa.

Lądek Zdrój, Danusia
bazylika w Wambierzycach, Danusia
2009-07-18

20 wrzesień 2013 14:47

A to źródło Marianny było,nie Mariana:-),ale  też ładna nazwa.

20 wrzesień 2013 14:14

LADNIE DANUSIU powedrowalas przez Slask  .

Moje klimaty i strony  , ktore w tym roku tez odwiedzilem kilka  razy   .

Pozdrawiam  Karol

Ps.

te  żródlo na zdjeciu  , pomyslalem ze to naszego Mariana  z forum

19 wrzesień 2013 23:52

Tak Romku! Nasze trasy się w tym roku pokrywały i aż dziw bierze, żeśmy się - tam- gdzieś nie spotkali:-)

Danusiu! Nie ma złego co by na dobre nie wyszło. Zamiast Jaskini odwiedziłaś dolnośląskie kurorty. Grunt to mieć plan awaryjny! Dawno nie byłam w Dusznikach a widzę, że wypiekniały!

Pozdrawiam :-)

19 wrzesień 2013 21:51

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota'][cytuj autor='Świątkowski Roman']Piękne zwiedzanie. Jak widzę tego lata nasze trasy, przynajmniej większości Krajtroterów (Mokunka, Ania, Danusia, Marian, Ela, Dorotka i Krzyś itd.) się pokrywały. Rok 2013 zwiedzanie okolic i atrakcji Dolnego Śląska. Bardzo fajnie a za rok gdzie. [/cytuj] Danusiu z jaskiną tak właśnie jest z tą rezerwacją dlatego nas to trochę odpycha ale okolice są ciekawe i odwiedziliście fajne  miejsca . Romek masz rację wiele tras krajtroterów się w tym roku pokrywało ale to chyba dobrze o nas krajtroterach  swiadczy tz. znamy nasz kraj i wybieramy ciekawe miejsca w tym roku był Dolny Śląsk a my odwiedziliśmy Jurę ciekawe jakie trendy będą w przyszłym roku . [/cytuj]

Racja trafiamy w ciekawe regiony, interesujące miejsca. Dolny Śląsk, Jura, Góry Świętokrzyskie, Beskidy, Bieszczady, tereny nadmorskie, Wielkopolska, Mazury 🙂 wszystkie równie piękne ! Jedne są częściej odwiedzane , inne nieco rzadziej. Dla dobrego krajtrotera każdy region Polski będzie ciekawy 🙂

Ostatnio edytowany: 2013-09-19 21:52

19 wrzesień 2013 19:40

19 wrzesień 2013 19:35

To jeszcze nie słowo, na razie baaardzo ciche plany 🙂 No my w tym roku pierwszy raz mieliśmy tak udane i długie wakacje, w końcu dzieci troche starsze i rózne inne względy. Po 8 latach dopiero byliśmy za granicą, nie licząc kilku km za granicą parę lat temu. Mam nadzieję, że za rok nie będzie gorzej. Trzeba korzystać w lato bo jak się zaczyna taka pogoda jak obecnie to trzeba mieć co wspominać i zdjęcia oglądać 🙂

19 wrzesień 2013 17:47

Trzymam Cię Aniu z słowo ;-). Kiedyś udawało mi się jeździć dwa razy do roku na dłuższy wypad (urlop) I wtedy dzieliłem jeden wypad w góry drugi jezioro lub morze lub coś innego. Obecnie tylko 10 dni albo aż 10.

19 wrzesień 2013 16:12

Hehe a za rok to my może i nad morze skoczymy 🙂 Sie obaczy

19 wrzesień 2013 15:56

Piękne  uzdrowiskowe miejscowości udało Ci się zwiedzić a na jaskinie przyjdzie czas.Mamy zdjęcie kwiatowe z Duszniki Zdrój z datą 2009 i 2013 to ja dołącze 2012.

19 wrzesień 2013 15:40

Ja na Dolnym Śląsku byłam już jakiś czas temu,wstawiam zaległe wycieczki.

19 wrzesień 2013 14:54

19 wrzesień 2013 09:56

A ja tak tylko troszkę pozazdraszczam, bo w wielu miejscach byłam. No i udało mi się Jaskinie zobaczyć. Śliczne zdjęcia,ale żeby dokładnie poznać te miejsca to trzebaby było trochę więcej czasu poświęcić. A jak jak Danusia więcej objazdowo zwiedziłam.

19 wrzesień 2013 09:37

Pamiętam Aniu,niedawno o tym pisałaś. Mieliście cudowną rodzinną wycieczkę. Dla mnie jasknia to wciąż kwestia otwarta,muzeum papiernictwa takoż:-) No i cóż mi pozostaje? Tylko pozazdraszczać:-)

19 wrzesień 2013 09:27

Pięknie Danusiu i wiem o czym piszesz !!! Bo tutaj to ja nie musze zazdraszczać , wszystkie te przepiękne miejscowości znalazły się na naszej trasie w tym roku 🙂 Tez Muzeum nie zaliczone, o czym już wiecie, ale muszę przyznać, że moim umarzonym celem byłą jaskinia, więc jestem spełniona ponad miarę jak na ten wyjazd 🙂