..., Maciej A

Góry Stołowe - Kaplica Czaszek, Kłodzko, Szczeliniec Wielki, Adrspachskie Skalne Miasto, Ostasz, Błędne Skały, Twierdza w Srebrnej Górze

2011-03-31 - 2011-04-03
2013-07-14 19:22:08
Maciej A Krajtroter 19131 kilometrów

Dłuższy weekend w naszych Górach Stołowych, wraz z wizytą w Czeskich Skalnych Miastach.

Twierdze w Kłodzku i Srebrnej Górze

Karłów > Kudowa Zdrój > Zamek Szczytnik > Kłodzko > Twierdza Kłodzka > Szczeliniec Wielki > Kaplica Czaszek w Czermnej > Adrszpaskie Skały > Ostasz > Błędne Skały > Twierdza w Srebrnej Górze

2011.03.31 Zbiornik Otmuchowski

Pierwszego dnia dojazd. W drodze mokre od deszczu szybki auta.

...

Zahaczony zbiornik wodny w Otmuchowie, parę zdjęć, szybka kawa.

Ciekawie się jedzie przez Złoty Stok, Kłodzko i wzdłuż Urwiska Batorowskiego do Karłowa. Sporo górek, skałek, krętych dróg it.p. Ładnie widokowo.

Przed zmrokiem docieramy na nocleg w Karłowie do Pensjonatu Zacisze.

2011.04.01 Kaplica Czaszek w Czermnej, Szczytnik, Twierdza Kłodzka, Karłów - Szczeliniec Wielki – Karłów

...

Kaplica Czaszek w Czermnej – żelazny punkt programu większości wycieczek w ten rejon. Zdjęć nie można było robić.

Wypatrzyliśmy nieopodal Polanicy Zdrój zameczek Szczytnik więc wjechaliśmy obejrzeć. Obecnie znajduje się tam ośrodek misyjny. Obeszliśmy, pooglądaliśmy. Zajrzeliśmy na punkty widokowe i w najbliższą okolicę ( lasy i skałki). Nie żałowaliśmy.

Twierdza Kłodzka – tą potężną twierdzę zwiedzać tylko z przewodnikiem. Mnóstwo ciekawych historycznych informacji. Objaśni niuanse polityczne i militarne burzliwych dziejów tego regionu, a także funkcjonowania organizmu jakim był garnizon wojskowy tu stacjonujący.

Kłodzko - naprawdę ładne miasteczko w pięknym otoczeniu.

Szczeliniec Wielki – Wspaniała wybijająca się z otoczenia formacja skalna Gór Stołowych. Niezmiennie robi na mnie wrażenie. Skalny labirynt i wysoko zawieszone nad ziemią (na skrajach urwiska) tarasy widokowe. Na górze schronisko turystyczne. Plusem dla nas iż o tej porze roku praktycznie nie ma ludzi. Miejscami trochę śniegu i lodu, w niczym nie przeszkadza, był tylko problem z zejściem do „piekiełka” (jakkolwiek by to nie brzmiało ;-) ).

Dzień wypełniony od rana do wieczora. Kaplica czaszek ok. 30 min. Szczytnik zajął nam 1 h. Twierdza i Kłodzko 4h. Szczeliniec Wielki trasą okólną ok. 2h (trochę schodów przy dojściu na górę, poza tym spacerowo i nietrudno). Doliczyć trzeba czasy przejazdów.

2011.04.02 Czeskie Skalne Miasta: Adrszpaskie i Ostasz

Tuż za granicą. Duże obszary skalnych labiryntów do zwiedzania spacerowymi trasami dostępnymi dla całych rodzin. Obeszliśmy rejon Adrszpaskich Skał aż do jeziora Adrszpaskiego oraz otoczenie jeziora Piskovna. Na Ostaszu: Górny i Dolny Labirynt + Kocici Hrad. Na zdjęciach widać o co w tym chodzi. Przy szlaku na Ostasz niepozorna knajpka ale z pysznym jedzeniem i oczywiście czeski Pilzner Urquel (ambrozja).

Nie ma się co rozpisywać, wg mnie punkt obowiązkowy. Do zobaczenia są jeszcze Teplickie Skały. Warto poświęcić dzień albo dwa na zwiedzanie. Adrszpaskie Skały 4h. Ostasz 3h.

2011.04.03 Błędne Skały, Twierdza w Srebrnej Górze

Błędne Skały – kolejna perełka Gór Stołowych. Mniej spektakularne niż Szczeliniec Wielki i nie tak wybijające się z otoczenia, ale mające swój niepowtarzalny urok. Kamienny labirynt, również platforma widokowa. Po drodze obeszliśmy jeszcze teren byłej granicznej placówki wojskowej, porzucony teraz. Dojście i powrót do parkingu przy drodze stu zakrętów.

Twierdza w Srebrnej Górze – pięknie położona w górach nad przełęczą i drogą. Sporo tam wtedy remontowali, może już zakończyli. Bez przewodnika nie ma co. Historia i położenie (piękne krajobrazy, sporo szlaków w okolicy), to zalety tego miejsca.

...

Znów pięknie spędzony czas. Błędne Skały z dojściem i powrotem 2,5h. Twierdza 2 h.

P.S. Góry Stołowe są wyjątkowe. Urokliwe i przy łatwym dostępie oraz urozmaiceniu bardzo atrakcyjne, także dla wielopokoleniowych rodzin. Dookoła miejscowości zarówno kurortowe jak i zabytkowe. Historia przeplata się z turystycznymi atrakcjami. Śmiało można planować dłuższy urlop w tym pięknym regionie. Czas w którym byliśmy miał podstawową zaletę, spotkać na szlaku turystów nie było łatwo, a w sezonie w labiryntach mogą być korki...

... Błędne Skały ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... po drodze ... ... ... ... ... ... ... ... ... Kaplica Czaszek w Czermnej ... ... w drodze do Srebrnej Góry ... ... ... ... ... Zamek Szczytnik i okolica ... ... Jezioro Piskovna ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Twierdza w Srebrnej Górze Kłodzko ... ... ... ... ... ... Adrszpaskie Skały ... ... w drodze na Szczeliniec Wielki ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Adrszpaskie Jezioro ... ... ... Ostasz ... ... ... Kocici Hrad ... Adrszpaskie Skały ... ... ... ... ... ... ... w Karłowie ... Adrszpaskie Jezioro Adrszpaskie Skały ... Twierdza Kłodzka ... ... ... Szczeliniec Wielki ... Hotelik ;-) ... ... ... ... ... ... ... ... ... w drodze na Błędne Skały ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Nad zbiornikiem Otmuchowskim ...

2019-09-26 22:15:10

[cytuj autor='Magdalena'] dotarłam do Twojej wyprawy w te rejony - super wyprawa. W planach mam majowe wojaże w te okolice i szukam inspiracji, chociaż może już nie powinnam, bo wyjazd pewnie będzie jak zwykle w maju - może 6-dniowy przy dobrych wiatrach, a lista już dość szeroka z dwoma noclegami (bliżej Karkonoszy i najprawdopodbniej w Karłowie) w planach tych jest miejsce dla Skalnego Miasta i Czermnej (oczywiście poza góskimi szlakami), ale widzę zachętę do poznania Srebrnej Góry. Zobaczymy co się uda....  [/cytuj]

Sporą i rzetelną wiedzę o regionie ma Ela, Krzysztof i Dorota, oraz oczywiście gospodyni portalu Ania.

Maj będzie przyrodniczo piękny. A sam region jest przebogaty i zróżnicowany, jest rozległa historia, zabytki, urokliwe krajobrazy i co tam jeszcze chcesz. Tak, jestem wielkim zwolennikiem tych okolic :-).

Magdalena Krajtroter 71330 kilometrów
2019-09-26 07:48:42

2013-07-16 10:54:52

Oby oby :)

2013-07-16 10:36:09

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Pięknie spędzony weekend, cudo! My teraz byliśmy w Beskidach, ale pogoda nie pozwoliła wyjśc z domu :( Tylko w niedzielę spacer zaliczyliśmy... Cóz... takie lato. Ale taki weekend marzy mi się w Górach Stołowych choć z naszym maluchem będzie w okrojonej formie :) [/cytuj]

aura ostatnio nie rozpieszcza

jeszcze trochę a maluchy staną się motorem napędowym wypraw, to jest to co i mi się marzy

2013-07-16 08:53:56

2013-07-15 17:24:21

największy sentyment w Górach Stołowych (naszych i sąsiadów) mam do Szczelińca

Polską stronę Sudetów trochę znam, Czeskiej niewiele widziałem stąd myśli o Czeskich Karkonoszach

żeby jeszcze czas i okoliczności pozwalały...

Ela Krajtroter 42848 kilometrów
2013-07-15 08:43:50

Super wyprawa,bardzo ciekawie opisana.Ostanio byłam  w Kłodzku,Góry Stołowe następnym razem.

2013-07-14 21:01:20

Tym razem powędrowałeś w  znane mi strony.Muszę przyznać że udało Ci się dużo zwiedzić.Nie byłem tylko w Klodzku co wstyd się przyznać.Pozdrawiam.

JÓZEF Krajtroter 2080 kilometrów
2013-07-14 20:47:42

Nie zgadzam się, że ciekawsza, Jest po prostu inna! Czesi mówią, że nasz Szczeliniec i Błędne Skały są ładniejsze. bardziej widokowe. :)

mokunka Krajtroter 219537 kilometrów
2013-07-14 20:42:09

Piękne tereny , uwielbiam te okolice. Maćku świetna wyprawa , pieknie, dokładnie opisane poszczególne miejsca.  Jak nie Tatry, to Góry Stolowe. Super!

pozdrawiam :)

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2013-07-14 20:21:28

Macie masz rację Czeska  strona sudetów jest ciekawsza i turystycznie bardziej przyjazna turystą pozdrawiamy hej.

2013-07-14 20:18:45

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota']Macieju ale pięknie powędrowałeś po górach Stołowych dla nas jesteś specjalistą od Tatr dletego miło nam że wpadłeś w nasze okolice pozdrawiamy [/cytuj]

Wasze okolice cenię sobie bardzo i chętnie w nie wracam.

Ostatnio chodzą mi po głowie czeskie Karkonosze.

Krzysztof Dorota Krajtroter 23831 kilometrów
2013-07-14 19:55:20

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2013-07-14 19:44:05

O tak! Góry Stołowe robią wrażenie:-) Zaliczyłam i ja Szczeliniec i Błędne Skałki,widziałam kaplicę czaszek w Czermnej oraz twierdzę w Kłodzku. Miejsca godne polecenia:-) Miło wspominam,bardzo miło:-)