Złoty Potok - Brama Twardowskiego, Anna Piernikarczyk

2013-07-07
2013-07-08 13:40:55

Wycieczka rodzinna do przepięknego Złotego Potoku i do Rezerwatu Parkowe

Wczorajszą niedzielę spędziliśmy w Złotym Potoku na Jurze. Pod koniec zimy byliśmy tak na szybko, a teraz pozwiedzaliśmy naprawdę fajnie. Rozpoczęliśmy od Ostrężnika, a potem zatrzymaliśmy się na słynnym parkingu pod Rezerwatem Parkowe. Szlakiem żółtym i zielonym doszliśmy do Bramy Twardowskiego, ale obecnie polecam iść poboczem drogi na Siedlec, bo komary chciały nas pożreć żywcem 🙂

Dlatego zrezygnowaliśmy z wędrówki cały czas szlakiem aż do Stawu Amerykan i podjeżdżaliśmy co kawałek samochodem. Odwiedziliśmy Źródła Zygmunta, bardzo czyste, a potem historyczną Pstrągarnię Raczyńskich - pierwszą hodowlę ryb łososiowatych na kontynencie Europy, gdzie ikra przybyła aż z Ameryki! W Pstrągarni skusiliśmy się na pstrąga, choć to był trochę zły moment - niedziela pora obiadowa, czekaliśmy godzinę na posiłek 🙂 Za to był pyszny.

Brama Twardowskiego w Złotym Potoku

Później dalsza część Złotego Potoku, zaciszny zakątek, w którym czeka Grota Niedźwiedzia, Źródło Spełnionych Marzeń, Staw Sen Nocy Letniej, Młyn Kołaczew i potem spacerkiem nad Staw Amerykan. Tu znów miejsce komercyjne - sporo ludzi, letników piknikujących, grilujących, kąpiących się, choć niby zakaz kąpieli jest. Powstał tu deptak z kramami z pstrągami z grila, napojami, lodami itp. Tuż obok Hotel Kmicic. Nieco dalej powędrowaliśmy na skromny Rynek z rzeźbą Nosiwódki i kościołem. Potem podjechaliśmy jeszcze pod pałac i staw Irydion oraz Dwór Krasińskich - Muzeum. Same romantyczne i piękne zakątki. Polecam na wędrówki Złoty Potok, bo to bardzo malownicze miejsce i ma wiele ciekawych szlaków poprowadzonych, nie tylko pieszych ale i rowerowych.

Złoty Potok Złoty Potok - Źródła Zygmunt Złoty Potok- Pstrągarnia Smażalnia w Pstrągarni Złoty Potok - dawne Schronisko Złoty Potok Złoty Potok - Grota Niedźwiedzia Złoty Potok - Staw Sen Nocy Letniej Złoty Potok Staw Amerykan Złoty Potok Złoty Potok Złoty Potok Złoty Potok Złoty Potok Złoty Potok - Amerykan Złoty Potok - Nosiwódka Złoty Potok Złoty Potok Kościół Złoty Potok - kościół Złoty Potok kościół Złoty Potok Park Zabytkowy Złoty Potok Złoty Potok  Dwór Krasińskich w Złotym Potoku Złoty Potok Stajnia Wiking Ostrężnik Rezerwat Ostrężnik Jaskinia Ostrężnicka

2013-07-09 08:49:58

A skąd jesteś ? Polecam całą Jurę, ale Złoty Potok, Ojców i Ogrodzieniec to takie naprawdę najbardziej przyciągające miejsca. Może nie wszyscy lubią tłumy, ja też nie przepadam za bardzo, ale we wszystkich tych miejscach są zaciszne zakątki a i te "oblegane" hity warto poznać.

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2013-07-09 08:36:28

Ciekawe miejsce na kolejna wycieczkę. Jeszcze tam nie byłam:-)

2013-07-09 08:12:58

Też to zauważyłam, jak szukałam na mapie i mi wyszukał inny giebułtów np. :) Dzięki :)

Ela Krajtroter 42848 kilometrów
2013-07-09 08:03:22

Super miejsce,świetna rodzinna wyprawa.Brawo.

P.S. Aniu miejscowości które opisujesz na Jurze mają takie same nazwy jak u nas,np.ZłotyPotok,Giebułtów :)) Izakażdym razem myslęże opisujesz nasz tereny :))

Barsolis Karol Turysta Kulturowy Krajtroter 122711 kilometrów
2013-07-08 22:46:30

ładna wyprawa z Dziećmi , ktore  (jak widac )  byly  bardzo zadowolone - no i o to chodzi.

Pozdrawiam karol

PS,

Ze Zlotego Potoku to tylko ten 1- wszy czlon mi sie podoba ZŁOTO

Ostatnio edytowany: 2013-07-08 22:47

2013-07-08 20:43:16

WZłotym Potoku byłem lecz nie wszystko jeszcze zwiedziłem. Z chęcią kiedyś tam wróce.Wspaniała rodzinna wycieczka.