Pierwsza na drodze, Merfer

Szukanie Cerkwi na Podlasiu.

2013-06-14 - 2013-06-15
2013-06-13 12:48:44
Merfer Wędrowiec 100 kilometrów

Zamierzamy znaleźć jak najwięcej cerkwi, dlatego właśnie wybraliśmy ten region(Podlasie). Wybierzemy się rowerami ale czasem będziemy iść piechotą.

Białystok > Zabłudów > Narew > Nowa Wola > Michałowo > Cerkiew pod wezwaniem św. Mikołaja > Cerkiew Zmartwychwstania Pańskiego > Cerkiew Św. Eliasza > Cerkiew Zaśnięcia Najświętrzej Maryi Panny > Cerkiew Narodzenia św. Jana Chrzciciela > Cerkiew Podwyższenia Krzyża Pańskiego > Cerkiew > Gródek > Krynki > Supraśl > Białystok > Cerkiew Św. Jana Teologa > Muzeum Ikon > Cerkiew Narodzenia Najświętszej Maryi Panny > Cerkiew Narodzenia NMP > Cerkiew Św. Mikałaja

Pierwszego dnia mieliśmy do przejechania około 65 km, dlatego od razu po śniadaniu ruszyliśmy w drogę. Po drodze oprócz pięknych widoków znaleźliśmy 7 cerkwi. Żadna z nich nie przypominała innej, wszystkie były nowe dlatego ta wycieczka nie nudziła nas ale stale podtrzymywała nasze zainteresowanie. W Michałowie zatrzymaliśmy się na nocleg w hotelu gdzie było tanio, wygodnie i spokojnie. Jeszcze przed pójściem spać chodziliśmy po tym malowniczym mieście oraz zjedliśmy posiłek w gospodzie. Następnego dnia czekała nas nieco dłuższa trasa więc nie zwlekając ruszyliśmy ponownie. W sumie udało nam się znaleźć 11 cerkwi, niektóre były dobrze ukryte jak ta pomiędzy Narwią a Nową Wolą, a inne znowu stały sobie na naszej drodze tak że nie sposób było je pominąć.

W Narwi W Michałowie W Krynkach Ostatnia na drodze Inspiracja do wycieczki.
Merfer Wędrowiec 100 kilometrów